mSata of normale SSD? [Lenovo y500]

Pagina: 1
Acties:

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10-2025
Heb onlangs een Lenovo Y500 gekocht met daarin een 16gig mSata (cashe)-ssd:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH)

nou is mijn vraag:

koop ik een mSata SSD: pricewatch: Crucial mSata M500 240GB
en zet deze in de mSata slot

of koop ik een volwaardige SSD: pricewatch: Samsung 840 EVO Laptop kit 250GB
en zet mijn 1TB in een HDCaddy?

Ik vind zelf de mSata ssd er heel fragile uitzien.. en dat houdt mij tegen om deze te kopen, aan de andere kant moet ik als ik de samsung EVO koop ook een HDcaddy aanschaffen en dat geeft ook weer extra gewicht etc?

is de mSata SSD veel trager dan de samsung evo?

Bij voorbaat dank!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fragiel? Het is niet de bedoeling dat je dat ding elke dag verwijdert natuurlijk :) Ding word gewoon met schroeven gemonteerd, zoals nu je mSATA SSD is vastgeschroefd.

Die caddy weegt niet heel veel, de harddisk die je er in steekt is zwaarder.

Wat betreft de snelheden zullen er vast wel wat benchmarks te vinden zijn. Over het algemeen kunnen ze zich wel meten met hun grotere formaat broers maar zou het kunnen zijn dat door het beperktere aantal geheugen chips de snelheid bij meerdere activiteiten (4K-Q64) wat lager uitvalt. Of je hier in de praktijk heel veel van zult merken is maar de vraag.

https://discord.com/invite/tweakers

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Cyphax

Moderator LNX
Waarom denk je dat die Crucial geen "volwaardige SSD" is? De Crucial is op papier een stuk langzamer bij schrijfacties maar pricewatch: Kingston mS200 120GB weer niet, dus het hangt er denk ik vanaf welke mSata-SSD je bekijkt.

Ik zou niet bang voor zijn dat het fragiel is overigens. Ik zou zelf zeker dat mSata-slot gebruiken, ook als je dan een bay voor een HD ongebruikt laat.

Saved by the buoyancy of citrus

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 16:30
Ik heb er zelf voor gekozen om de mSata te vervangen. Zo hield ik de drivebay over voor de SLI opstelling en toch nog 1TB extra opslag.
Ben gegaan voor de M4 van Crucial van 256GB.

De laptop gaat ook al ruim 8mnd mee opreis en nog geen enkel probleem ondervonden vanwege de "fragiele" mSata ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Steefph op 28-10-2013 15:47 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• graphy
zit er ook over te denken om deze te nemen (plextor): pricewatch: Plextor PX-128M5M 128GB

al word het dan wel 128gb (goed om mee te beginnen denk ik

ben alleen totaal niet bekend met het merk, al ziet het er wel reliable uit als ik ook zo op hun site kijk, wat voor een testen deze dingen allemaal moeten doorstaan voordat ze op de markt komen..? (ben nieuw op dit gebied)

[ Voor 27% gewijzigd door graphy op 28-10-2013 16:24 ]

• graphy
ook heb ik even een kijkje genomen bij intel haar mSata SSD's, en heb deze gevonden: pricewatch: Intel 525 OEM 120GB

intel is zeker reliable en geeft ook nog eens 5 jaar garantie..

pff moeilijk dit :P
Pagina: 1