Toon posts:

Hulp nodig met router + vpn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag tweakers,

Ik zit op kamers in België en heb internet via de uni, maar heb slechts 1 kabelaansluiting en moet verbinden via vpn (cisco vpn client) voor ik op internet kan.
Ik wil een router aansluiten op die aansluiting, zodat ik via wifi kan internetten op al mijn apparaten.
Het lukt me alleen niet om dit werkend te krijgen. Is het überhaupt mogelijk met een standaard router (redelijk oud linksys ding, WRT54GR versie 1.1) of heb ik een vpn router nodig (duuuur)?
Als iemand me hiermee zou kunnen helpen, ben ik je eeuwig dankbaar :)

Verwijderd

Veelal heeft Cisco een propriety protocol/. Wat wil zeggen, dat alleen Cisco apparatuur met Cisco clients (of andere Cisco apparatuur) kan "praten".

Vraag even aan systeem beheer, of je ook kan verbinden ZONDER de client. (zeg dat je Linux hebt of een andere exotisch OS). Vraag dan alle gegevens van de verbinding.

Als dat niet gaat, dan moet je bv een thin client (klein PC zonder harddisk) inzetten, daar Windows op zetten, en de Cisco Client erop zetten. En dan een tweede NIC (of een USB wireless kaartje) of een AP configureren, en routering instellen op die thin client.

Kan wel, je moet er wat voor doen, maar het zal wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Mailtje gestuurd naar dienst ICT met de vraag of ik zonder cliënt kan verbinden :)
Hopelijk lukt dat, wil namelijk liefst geen geld uitgeven aan een mini pc'tje (hoe goedkoop het ook is).
Bedankt voor de hulp alvast, ik zal posten als er ontwikkelingen zijn in mijn missie naar wifi.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dus.. die gegevens krijg ik echt niet. Dit zeiden ze er ook nog bij: "Wifi is alleen beschikbaar in de gemeenschappelijke ruimtes zoals de ontspanningsruimte in de homes of de meeste UGent gebouwen."
m.a.w. ze vinden dat ik geen wifi nodig heb in mijn kamer :P Balen...