Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backup als laptop verbonden is met netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik ben op zoek naar een programma die automatisch een backup / sync maakt met de file server zodra de laptop verbonden is met het (juiste) netwerk.

het mag geen cloud oplossing zijn en moet min of meer "set it and forget it zijn."

de enige die ik gevonden heb ik PeerSync Laptop en dat is dan ook precies wat ik zoek. alleen is het weer te duur voor het budget in deze tijd.

het is voor collegas die veel onderweg zijn maar toch ook backups moeten hebben en ik zou graag zien dat die automatisch gemaakt wordt als de laptop verbonden is met het netwerk. heeft iemand een idee hoe dit te realiseren is of kent er iemand een programma die instaat is dit te doen?

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:45

Quad

Doof

Goodsync al eens geprobeerd? ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Welk OS? Indien Windows: Ingebouwde wbadmin met een taak die werkt aan de hand van het netwerk waarmee je verbonden bent.

• Proxx
Het gaat om windows laptops en een windows 2003 server. de laptops zijn niet opgenomen in het domein. anders kon het op basis van een logonscript.

Goodsync zal net als andere sync programmas proberen op elk netwerk te syncen als de map maar beschik baar is. en dat wil ik eigenlijk niet

wbadmin zou een mogelijkheid zijn maar hoe start ik die automatisch als de laptop met het netwerk vonden word?

ik heb wel iets gelezen over taak planner op basis van een logboek. maar als ik hier een test machine inplug zie ik in de logboeken (event viewer) geen melding die bevestigd dat ik verbonden ben met het juiste netwerk die dus de backup zou moeten triggeren.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Proxx schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:34:

wbadmin zou een mogelijkheid zijn maar hoe start ik die automatisch als de laptop met het netwerk vonden word?
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/f4a4ebdc4799327ce62c4a07264e4e88.png

Bijvoorbeeld met:
code:
1
wbadmin start backup -allcritical -vssfull -quiet -user:nasuser -password:password -backuptarget:\\nas\share

Uitvoeren onder useraccount LocalSystem.

• Proxx
tjonge jonge. ik heb vandaag al meerder maal gekeken in die instellingen :X
maar die optie is me niet opgevallen. ik was ook specifiek bij Triggers aan het kijken

Trommelrem bedankt. ik denk dat ik op basis van ROBOCOPY iets ga maken. maar je taakplanner idee op basis van netwerk lijkt een goeie tip!

EDIT:

Log: Microsoft-Windows-NetworkProfile/Operational
Source: NetworkProfile
Event ID: 10000

de 10000 Event ID is als je verbinding maakt met een netwerk
en 10001 Event ID is als je de verbinding verbreekt.

dit in combinatie met de setting uit de afbeelding van Trommelrem gaat het wel lukken :)

[ Voor 63% gewijzigd door Proxx op 28-10-2013 15:08 ]

Pagina: 1