[philips 42PFL5028H/12] CI+ module werkt niet meer na update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:43
Goedendag,

Ik heb gisteren mijn TV geupdate via USB Dit omdat het updaten via internet vaak problemen geeft bij mij. Toen de update voltooid was kreeg ik de melding dat mijn tv de CI+ module niet volledig/goed ondersteunt. Dit terwijl hij het altijd goed gedaan heeft.

Nu dacht ik contact p te kunnen nemen met philips maar blijkbaar mag je geen emails meer sturen en is de livechat voor TVs offline gehaald. Dus blijft de enige optie om te bellen maar helaas op dit moment keel ontsteking dus moet zo min mogelijk praten.

Ik heb het volgende al geprobeerd.
Tv op nieuw geinstalleert (alle zenders enz weer zoeken) maar dit gaf de zelfde melding. Ik heb overigens Ziggo.

Hebben meer mensen problemen met deze update ( Nieuwste versie: 003.000.000.001, 2013-10-15 )

M.v.g
Joerie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:20
Werkt je module helemaal niet meer of krijg je alleen deze melding bij het opstarten en gaat tv daarna verder ?
Ziggo is bezig met interactieve TV, hiervoor heb je ook een interactieve module voor nodig ( CI+ versie 1.3).Heb je een oudere versie module, krijg je ook een melding dat tv niet volledig module ondersteund, maar normaal moet de tv wel gewoon blijven werken.
Wat je ook kan proberen om de module een keer eruit te halen, tv uit en weer aan, wachten tot je Ned 1 HD hebt, dan module er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:43
Gisteren iets langer dan een uur met philips aan de lijn gezeten. Philips heeft niet eerder van deze klacht gehoord. En begon te beweren dat mijn signaalsterkte te zwak was voor digitale tv en begon te wijzen naar ziggo. Dit terwijl mijn tv 92% signaal sterkte en 97% kwaliteit aangeeft.

Heel veel gezeur mee gehad uit eindelijk gaven ze mij gelijk (lang leven het eigenwijze karakte van mij). Voor de zekerheid Ziggo gebeld ziggo wijst ook naar Philips.

Philips zal mij terug bellen inmiddels nog niet gedaan...

Met andere woorden. Ik zit nu met een tv waarvan de CI+ module niet meer werkt na een update. Philips wijst naar Ziggo. Ziggo zegt er niks mee te maken te hebben omdat de tv gewoon toegestaan is en hoort te werken.

CI+ module geprobeerd in de woonkamer en werkt wel gewoon op die tv. Dus daar ligt het ook niet aan. Nu is het wachten tot philips mij terug belt en mij goed nieuws geeft. Anders met tv terug naar winkel en geld terug of nieuwe tv. Aangezien ik niet weken lang op een update ga wachten en downgraden niet mag omdat ik dan mijn garantie verliest. Hierin gaf Philips mij gelijk.

heb ik nieuwe info dan laat ik het weten hier. Voor de mensen die het zelfde hebben

------

Inmiddels is het opgelost. Ik kreeg een mailtje van Philips waarin zij vol bleven houden dat het aan mijn coax kabel lag. Ik heb bewijs gestuurd dat het hier niet aan lag. Oplossing was vrij simpel (en ben er ook zelf achter gekomen)

Je gaat Naar een zender. Dan op opties drukken en dan naar common interface hier kies ik de optie irdeto access. Hier kies ik dan module info en upgrade. En heb ik de module laten upgraden. Nu werkt tot nu toe alle zenders weer

-----

Wel heb ik een nieuwe optie gekregen HBBTV. Op internet staat dat het word gebruikt als soort van secondscreen (dit begrijp ik eruit) En er word gezegd dat je bij een philipsTV op de rode knop moet drukken. Dit gedaan maar er opent een klein menutje met niks nuttigs waar ik kan afleiden dat daar internet voor nodig is.

Iemand die mij kan uitleggen wat HbbTV echt voor is en waarvoor ik het gebruiken kan?

groeten

[ Voor 27% gewijzigd door Jboy1991 op 01-11-2013 12:57 . Reden: informatie toegevoegd. Probleem opgelost. Nieuwe vraag toegevoegd ]