Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Last Modified' software inventariseren?

Pagina: 1
Acties:

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Hallo,

Ik ben opzoek naar software welk mijn hele drive/partitie/folders kan scannen op oude data. Bijvoorbeeld last modified parameter. Dit kan met Robocopy:

robocopy.exe <source> <destination> /L /minlad:yyyymmdd /E /LOG:c:\files.txt /FP /TS

Echter is dit voor mij niet voldoende. Ik wil de software de oude data laten verplaatsen naar b.v. een externe HDD met behoud van de volledige mappen structuur. Enkel de oude data welk b.v. 5 jaar oud is moet worden verplaatst. De actuele data blijft gewoon op zijn locatie staan.

Is er iemand die hier ooit iets van heeft gezien of tips heeft? Software hoeft overigens niet gratis te zijn!

Alvast bedankt.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt het over software en over data... Wil je nou DATA kopieren of SOFTWARE?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• j0eyv
Ik ben opzoek naar software die oude data kan scannen en eventueel ook gelijk de data van voor de ingegeven datum kan verplaatsen met behoud van de directory structuur. Het verplaatsen kan eventueel ook handmatig maar dat is nogal een rot klus bij bedrijven die al lange tijd hun data bewaren op de actuele servers.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Duidelijk!

Je moet je dan wat meer verdiepen in robocopy ;) Je kan nl. opgeven om data (ouder dan xxx dagen) te kopieren of te verplaatsen :)

Zie ook:
http://stackoverflow.com/...py-moves-files-older-than
http://social.technet.mic...y-and-a-few-examples.aspx

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• j0eyv
Thanks! Ik denk dat ik hiermee ben geholpen:

ROBOCOPY <source> <destination> /E /minlad:yyyymmdd /MOVE

Ik ga zo even testen of ik wat oude bestanden kan verplaatsen zonder dat de bestanden na de minlad parameter/datum verplaatst worden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

/MIR kopieert alleen, terwijl je wilt verplaatsen... Zeker weten dat je niet de optie /MOV nodig hebt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• j0eyv
Ik kwam er net ook achter ja. Had het ondertussen al even aangepast in mijn post. Goed opgelet!

Ik zit alleen met het volgende:

/mov Moves files, and deletes them from the source after they are copied.
/move Moves files and directories, and deletes them from the source after they are copied.

Ik wil dus wel de oude data van voor /minlad wordt verplaatst inclusief directory structuur (/move) maar wil niet dat de source directory wordt verwijderd. Daar kan namelijk nog actuele data in staan van na /minlad. Ik neem aan dat Robocopy dat wel snapt?

[ Voor 70% gewijzigd door j0eyv op 28-10-2013 14:41 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Test het?

• j0eyv
Om een of andere reden worden mijn files geskipped maar de directory structuur wordt wel aangemaakt. De bestanden zijn overigens ouder (modify date) dan opgegeven datum.

ROBOCOPY D:\Dir\Subdir G:\Dir\Subdir /E /minlad:20110101 /MOVE
ROBOCOPY "D:\Dir\Subdir" "G:\Dir\Subdir" /E /minlad:20110101 /MOVE

Deze verplaatsen geen files. Wanneer ik /MOVE aanpas naar /MOV werkt het ook niet.

[ Voor 39% gewijzigd door j0eyv op 29-10-2013 11:51 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laat eens zien met een printscreen wat de eigenschappen van 1 zo'n bestand :)

• j0eyv
Had hier even geen tijd meer voor gehad.. Zie eigenschappen van 1 bestand:
http://i44.tinypic.com/2nswgao.jpg

Handmatig data naar de destination directory schrijven lukt wel.

------------------------------------------------------------------------------

Total Copied Skipped Mismatch FAILED Extras
Dirs : 2 0 2 0 0 0
Files : 15 0 15 0 0 0
Bytes : 4.48 m 0 4.48 m 0 0 0
Times : 0:00:00 0:00:00 0:00:00 0:00:00

De reden van de geskipte dirs is mij bekend. Deze bestaan namelijk al en worden wel aangemaakt middels robocopy.

[ Voor 92% gewijzigd door j0eyv op 05-11-2013 15:32 ]

• j0eyv
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wat doe ik fout? Een andere directory doet precies hetzelfde.

ROBOCOPY D:\Dir\Subdir G:\Dir\Subdir /E /minlad:20110101 /MOVE

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vreemd...

Een ding wat ik even kan verzinnen is dat het een aardige common truck was om de "last access timestamp" te disablen in het filesystem, om zo de performance wat te verbeteren. Wellich dat je hier nu tegenaan loopt?

http://blogs.technet.com/...ove-ntfs-performance.aspx

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• j0eyv
Het heeft helaas niet geholpen. Ik ben even totaal uit mijn mogelijkheden..
Pagina: 1