[Windows 8.1RT] Netwerkshare aan driveletter lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 17:58
Mijn NAS - een Zyxel NSA320 - biedt een aantal shares aan. Sommigen open (zonder wachtwoord), anderen beveiligd.
Zo zijn de shares 'films', 'muziek' en 'software' open, en de share 'backups' beveiligd met username en wachtwoord.
Op mijn computer en laptop (Windows 8.1) zijn ze alle vier gekoppeld aan driveletters (W t/m Z) en dat werkt prima. Nu probeer ik op mijn tablet - Microsoft Surface RT - deze ook toe te voegen. De open shares zijn gelukt, nu alleen de share 'backups' nog. In het dialoogvenster van "Netwerklocatie toevoegen" klik ik driveletter en de share aan, en vervolgens wordt username en wachtwoord gevraagd. Dus ik tik deze in (gebruikt PC en laptop ook), om vervolgens een foutmelding te krijgen dat ik geen toegang heb.
Op de NAS een ander account aangemaakt, rechten gegeven op de goeie shares, daarmee geprobeerd in te loggen, werkt ook niet.

Herkent iemand dit probleem? Ik kon op internet wel tutorials vinden hoe je een share moet toevoegen etc., maar niets dat lijkt op dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Als de naam van je NAS bijvoorbeeld 'Readynas' is, probeer de inlognaam dan eens als xxxx@readynas te typen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Dat geeft dezelfde error: share is niet toegankelijk.

Nog een poging, andere foutmelding: "De gespecificeerde netwerkmap is momenteel aan een andere gebruiker met een ander wachtwoord toegewezen". Echter gebruiken zowel PC als laptop als tablet hetzelfde account met hetzelfde wachtwoord (met elkaar gesynchroniseerd)

Dezelfde procedure gevolgd met mijn netbook (Windows 7), deze had nog geen shares gekoppeld, en deze pakt het meteen goed.

[ Voor 87% gewijzigd door ShitHappens op 28-10-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Wellicht laat je NAS slechts één verbinding toe.

Op mijn Netgear ReadyNAS heb ik geen problemen. Mijn Surface RT (1) koppelt prima naar de NAS toe, zonder problemen.

Ik zou beginnen door even tijdelijk de share open te gooien (voor iedereen) en kijken of je dan wel kan verbinden. En ook: kan je er via de UNC syntax wel bijkomen? (dus \\READYNAS\media bijvoorbeeld).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Door op die manier het adres in de adresbalk van Explorer in te typen, krijg ik weer "share niet toegankelijk". Ga even PC en laptop uitdoen, kijken wat er dan gebeurt.
EDIT: uit zetten helpt niet, ga de share openbaar zetten. Wilt wel aankoppelen als de share open is.

Uiteindelijk maar alle shares ontkoppeld en daarna 'backups' teruggezet, dan doet ie het wel 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door ShitHappens op 28-10-2013 12:57 ]