HDMI naar DVI-D

Pagina: 1
Acties:

• jjurgen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik wil graag mijn nieuwe laptop aansluiten op mijn externe monitor om zo gemakkelijker te multitasken met op beide schermen (laptop en monitor) ander beeld. Geluid mag gewoon uit mijn laptop blijven komen.

Monitor:
Belinea 2230 S1W met een VGA aansluiting en een DVI-D aansluiting dual link? Ziet er uit zoals dit plaatje
http://www.zytrax.com/tech/pc/dvi-d.gif

Laptop / tablet: hdmi aansluiting

Is deze HDMI naar DVI-D kabel voldoende? http://www.alternate.nl/H...abel/html/product/537778/

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:36
Kort antwoord: Ja

• jjurgen
Bedankt! Zie helaas in de beoordeling dat de alternate kabel een Single link is waar ik zelf op zoek ben naar 24+1 pins Dual Link. Helaas zijn deze een stuk lastiger te vinden!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 23:03

Ryada

She/Her

Wat ook kan is als je monitor/tv een hdmi ingang heeft gewoon een hdmi kabel te gebruiken.
Je kan namelijk instellen dat het geluid uit je speakers komt wat ook meestal de standaard instelling is/blijft.

Steam: Ryada.

• jjurgen
Mijn monitor heeft helaas geen HDMI ingang!

• Ryada

Ryada

She/Her

Sorry ik had je eerste post niet goed gelezen mijn excuses.
Je hebt ook hdmi naar dvi converters als je een hdmi kabel hebt stop je em in die converter en die converter in je scherm en dan ben je ook klaar.

• jjurgen
De ingang van mijn monitor ziet er zo uit: http://www.henc.nl/media/artikelen/TMHDMIDVI.jpg
Een dual link met 24 pins.

Zou ik deze kabel converter kunnen gebruiken:
http://www.allekabels.nl/...r-dvi-verloopstekker.html

In combinatie met deze HDMI kabel: http://www.allekabels.nl/...Jr-oZO9uboCFfHItAodWA0AxQ

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-02 13:24
Ik kan je wel verklappen dat HDMI -> dual link DVI niet bestaat. Simpelweg omdat een HDMI aansluiting een single link DVI aansluiting is met wat extratjes. Er bestaat wel een dual link HDMI aansluiting (type B hier) maar die is nog nooit ergens in gebruik genomen.

Maar, zolang je resolutie niet boven de 1920x1200 uit komt is het geen probleem om een single link DVI kabel te gebruiken. Jou gevonden kabel zal prima werken voor jou scherm :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sleepkever op 28-10-2013 13:08 ]

• Ryada

Ryada

She/Her

Dat gaat hem niet worden want je probeert een male hdmi naar een female dvi te doen terwijl je dvi in het scherm altijd female is.
wat wel kan is dat je de converter neemt die je nu hebt die doe je in de hdmi poort en dan doe je er een dvi kabel tussen.

• jjurgen
Sleepkever schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:05:

Maar, zolang je resolutie niet boven de 1920x1200 uit komt is het geen probleem om een single link DVI kabel te gebruiken. Jou gevonden kabel of verloopstekker oplossing zullen allebei prima werken voor jou scherm :)
Mijn resolutie komt niet boven de 1920 x 1200 uit. De kabel van alternate is een single link. Past deze dan wel in mijn 24 pins Dual Link DVI-D ??

• Sleepkever
Afbeeldingslocatie: http://www.naplestech.com/images/DVI-dual-link-vs-single-link.jpg
Wel een slecht plaatje omdat ze omgekeerd liggen, maar je snapt het idee denk ik.

Enige verschil is dat de single link wat pinnetjes zou kunnen missen. Gaat prima passen dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sleepkever op 28-10-2013 13:13 ]

• Ryada

Ryada

She/Her

Mensen denk even na jullie willen een male hdmi naar een female dvi connector aanraden op een hdmi kabel.
Dat gaat dus never nooit werken je kan geen male op male en female op female aansluitingen doen.

• Sleepkever
wambamNL schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:54:
Mensen denk even na jullie willen een male hdmi naar een female dvi connector aanraden op een hdmi kabel.
Dat gaat dus never nooit werken je kan geen male op male en female op female aansluitingen doen.
Verloopje gaat inderdaad niet werken in samenwerking met een extra HDMI kabel. Met een DVI kabel erbij zou het wel weer gaan.
Maar de kabel zoals die in de startpost staat is waarschijnlijk gewoon de simpelste oplossing. Heb je ook geen grote verloopstekkers achter je videokaart hangen.

• Ryada

Ryada

She/Her

Sleepkever schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:13:
[...]

Verloopje gaat inderdaad niet werken in samenwerking met een extra HDMI kabel. Met een DVI kabel erbij zou het wel weer gaan.
Maar de kabel zoals die in de startpost staat is waarschijnlijk gewoon de simpelste oplossing. Heb je ook geen grote verloopstekkers achter je videokaart hangen.
Dat is waar tenzij je ook wel eens naar een scherm die wel hdmi heeft switcht maar uit de startpost kan ik halen dat dat niet gebeurt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:58
jjurgen schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:44:
Bedankt! Zie helaas in de beoordeling dat de alternate kabel een Single link is waar ik zelf op zoek ben naar 24+1 pins Dual Link. Helaas zijn deze een stuk lastiger te vinden!
Er komt een hoop zin en onzin voorbij voor een heel eenvoudig antwoord.

De TS heeft sowieso geen duallink DVI nodig op een resolutie van 1680x1050... iedere hdmi->DVI kabel zal doen wat de TS nodig heeft. En een ' converter' heb je ook niet nodig want er hoeft helemaal signaal omgezet te worden, gewoon een simpele adapter die de pinnetjes op de juist plek doet is voldoende.

Dus ja, de kabel die de TS al aangeeft gaat gewoon werken. (defecte kabels uitgesloten uiteraard) klaar!

• jjurgen
Bedankt voor de reacties en de geboden oplossingen, jullie hebben er meer verstand van dan ik! Dus een DVI-D (Dual of Single link maakt dan niet uit) naar HDMI is de makkelijkste oplossingen.

Wellicht dat ik in de toekomst een full HD monitor heb met HDMI ingang, dan is het makkelijk en koop ik gewoon een HDMI kabel.

• MicGlou
jjurgen schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:41:
Bedankt voor de reacties en de geboden oplossingen, jullie hebben er meer verstand van dan ik! Dus een DVI-D (Dual of Single link maakt dan niet uit) naar HDMI is de makkelijkste oplossingen.

Wellicht dat ik in de toekomst een full HD monitor heb met HDMI ingang, dan is het makkelijk en koop ik gewoon een HDMI kabel.
Om het technisch wat meer te verklaren voor je: HDMI en DVI zijn in principe hetzelfde videosignaal, ze gebruiken alleen een andere stekker plus dat hdmi ook audio ondersteund. Het enige probleem waar jij tegenaan loopt is dus de vorm van de stekker omdat audio geen wens is.

Je zegt dat je in de toekomst eventueel een Full HD monitor gaat aanschaffen, ook daarvoor zou je in principe geen nieuwe kabel nodig hebben. Behalve als de monitor toevallig ook speakers erin heeft zitten en dan moet je ze ook nog willen gebruiken, dan pas is HDMI van belang vanwege de doorgifte van audio. Maar je kan tot 1920x1200 prima met DVI-D af. Maar goed, we hebben het over 8 euro voor een kabel, daar zal je je geen buil aan vallen mocht je toch een andere kabel willen.

• jjurgen
Super, bedankt voor de uitleg! In de nieuwe monitoren zit dus ook nog altijd een Div-D aansluiting? Dat is goed om te weten, want geluid van mijn laptop gaat via mijn eigen speakers en wil ik echt niet via de boxen van een monitor laten lopen!

• MicGlou
jjurgen schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:13:
Super, bedankt voor de uitleg! In de nieuwe monitoren zit dus ook nog altijd een Div-D aansluiting? Dat is goed om te weten, want geluid van mijn laptop gaat via mijn eigen speakers en wil ik echt niet via de boxen van een monitor laten lopen!
Het overgrote gedeelte absoluut... van de 1400 monitoren die er in de pricewatch staan, hebben er een kleine 1000 een DVI aansluiting. Je zal dus nog wel even op moeten letten omdat dus grofweg 2 van de 6 monitoren geen DVI aansluiting hebben, maar de kans dat deze ontbreekt bij de meer populaire merken en modellen is zelfs nog kleiner.
Pagina: 1