Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Al een tijd ben ik aan het rommelen met de tijdelijke profielen in mijn omgeving, maar ik krijg het maar niet werkend. Wij werken met xp en win. 7 machines.

Op het moment dat een xp gebruiker op zijn eigen xp machine werkt is er niks aan de hand, maar op het moment dat de gebruiker inlogt op een win. 7 machine dan gaat het mis.

Nu wordt er natuurlijk een v2 profiel aangemaakt in de roaming profiles en op win7 gaat het dan prima. Maar als de gebruiker terug inlogt op zijn xp machine dan krijgt hij een tijdelijk profiel.

Nu heb ik uitgevonden dat de gebruiker dan geen toegang meer heeft tot zijn profiel op de server, als ik hem weer handmatig toegang geeft tot zijn profiel dan kan hij er ook gewoon weer bij, maar toch wordt hij weer aangemeld met een tijdelijk profiel. Ik heb al veeldingen geprobeerd zoals:

Gezocht naar .bak bestanden in het register maar die zijn er niet.
De temp sleutel verwijderd uit het register van de gebruiker, de SID sleutel geloof ik.
Handmatig opnieuw rechten gegeven.
Type account geprobeerd te wijzigen via deze comp. Geadvanceerd gebruikersprofielen maar dat lukte ook niet.

Ik krijg het maar niet voor elkaar, iemand enig idee?
Ik weet dat er een tool is om je profiel terug omtezetten naar en xp profiel maar ik weet meer welke dit is.

Ik hoop dat iemand kan helpen,

Bedankt.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je toevallig folder redirection (voor Windows 7) ook naar het Xp profiel staan? Dus Desktop etc??

\\share\profielen\username\Desktop
in Folder Redirection GPO

Voor Windows 7 kan je beter:
\\share\homefolder\username\Desktop gebruiken

Voor mijn documenten kan je XP en Windows 7 wel gelijk houden:
\\share\homefolder\username\My Documents

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Er zit zo ver ik weet geen replicatie op, alleen als er uitgelogd wordt worden de gegevens terug geschreven, en als er aangemeld wordt worden ze weer opgehaald.

Edit:

Volgens mij staan de rechten nog steeds niet goed.
Als ik kijk in de log dan staat er kan ntuser.pol niet kopieren toegang geweigerd.
En als ik zelf probeer wat weg te halen of te kopieren van het roaming profile dan lukt het ook niet.

Iemand enig idee hoe ik de rechten weer correct kan krijgen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 14:33 ]