Het gaat om het volgende. Ik heb een Excel document met daarin een paar duizend hyperlinks. Deze hyperlinks verwijzen allemaal naar één hoofdmap, met daaronder verschillende submappen. In deze submappen staan weer andere excel documenten waar naar verwezen wordt. Deze Excel documenten stonden voor kort ergens lokaal op een werkstation opgeslagen, maar zijn nu verplaatst naar een map op de server.
Is er een mogelijkheid om de duizenden hyperlinks doormiddel van Visual Basic in één keer aan te passen? De bestaande hyperlink moet dus gedeeltelijk aangepast worden. Het laatste gedeelte blijft namelijk gewoon verwijzen naar de submappen en de juiste excel documenten.
Ik heb zelf de onderstaande methode al geprobeerd. Helaas zonder het gewenste succes.
Kan iemand mij aub helpen?
Is er een mogelijkheid om de duizenden hyperlinks doormiddel van Visual Basic in één keer aan te passen? De bestaande hyperlink moet dus gedeeltelijk aangepast worden. Het laatste gedeelte blijft namelijk gewoon verwijzen naar de submappen en de juiste excel documenten.
Ik heb zelf de onderstaande methode al geprobeerd. Helaas zonder het gewenste succes.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Sub hyperlink_aanpassen() Dim OldStr As String, NewStr As String OldStr = "c:\documenten\Excel" NewStr = "\\server\Excel\" Dim hyp As Hyperlink For Each hyp In ActiveSheet.Hyperlinks hyp.Address = Replace(hyp.Address, OldStr, NewStr) Next hyp End Sub |
Kan iemand mij aub helpen?
[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 28-10-2013 10:28 . Reden: Code en indent ]