Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2010] Meerdere hyperlinks aanpassen met VB

Pagina: 1
Acties:

• rarepop
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09-2021
Het gaat om het volgende. Ik heb een Excel document met daarin een paar duizend hyperlinks. Deze hyperlinks verwijzen allemaal naar één hoofdmap, met daaronder verschillende submappen. In deze submappen staan weer andere excel documenten waar naar verwezen wordt. Deze Excel documenten stonden voor kort ergens lokaal op een werkstation opgeslagen, maar zijn nu verplaatst naar een map op de server.

Is er een mogelijkheid om de duizenden hyperlinks doormiddel van Visual Basic in één keer aan te passen? De bestaande hyperlink moet dus gedeeltelijk aangepast worden. Het laatste gedeelte blijft namelijk gewoon verwijzen naar de submappen en de juiste excel documenten.

Ik heb zelf de onderstaande methode al geprobeerd. Helaas zonder het gewenste succes.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Sub hyperlink_aanpassen()
    Dim OldStr As String, NewStr As String
    OldStr = "c:\documenten\Excel"
    NewStr = "\\server\Excel\"
    Dim hyp As Hyperlink
    For Each hyp In ActiveSheet.Hyperlinks
        hyp.Address = Replace(hyp.Address, OldStr, NewStr)
    Next hyp
End Sub 

Kan iemand mij aub helpen?

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 28-10-2013 10:28 . Reden: Code en indent ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je bent een backslash vergeten bij OldStr (of hebt er een teveel bij NewStr), maar Excel is slim genoeg om dat zelf te corrigeren. Het moet prima werken, waarom werkt het niet / waar loopt het vast?

offtopic:
Je code is beter leesbaar als je [code=vb]-tags gebruikt. Dan kan je meteen ook netjes indenten. Ik ben zo vrij geweest het aan te passen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)