Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:31
Ik zoek een bepaald soort oordopjes, maar ik zie alleen dat Apple zulke maken..

Heb het ook over de Apple Earpods die half in-ear zijn.
http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/69076/22682.jpg

Bestaan er zulke oordopjes?

Ze zitten goed in me oor en er komt goed geluid uit (voor mijn oren)

Alleen wil ik toch een wat hogere geluidskwaliteit dan de Earpods

Prijs maximaal tot 60,-

Ik zoek geen in-ear vanwege hygiëne en ook geen normale oordopjes (vooral de lage tonen komen niet goed vrij bij normale oordoppen)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 14:27
Ik zie op die foto gewoon een setje in-ear dopjes, niks bijzonders verder? De behuizing loopt wat ver door tot de kabel, maar ook dat is niks bijzonders. Ik zou gewoon eens een winkel binnenstappen en gaan kijken :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Knamix
Peenutzz schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 01:17:
Ik zie op die foto gewoon een setje in-ear dopjes, niks bijzonders verder? De behuizing loopt wat ver door tot de kabel, maar ook dat is niks bijzonders. Ik zou gewoon eens een winkel binnenstappen en gaan kijken :)
Dit zijn juist geen in-ear dopjes omdat ze niet in je oorkanaal zitten.
Het zit er net tussen in en voor zover ik kan zien... Alleen Apple heeft het en Bose (hun in ear is ook niet echt in ear)

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik vrees dat ik toch met Peenutzz meega. Door hun grootte van de behuizing heb je waarschijnlijk het gevoel dat ze niet echt in-ear zitten, maar de speakers zelf zijn te klein om dat niet te zijn.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:46

FeaR

In GoT we trust

Oodropjes mogen in Mobile en vallen niet onder Audio en HiFi, schopje richting Accessoires & Navigatie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Knamix
Big Womly schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 07:05:
Ik vrees dat ik toch met Peenutzz meega. Door hun grootte van de behuizing heb je waarschijnlijk het gevoel dat ze niet echt in-ear zitten, maar de speakers zelf zijn te klein om dat niet te zijn.
Zal ik het zo stellen:

Zijn er oordoppen die niet met een stukje rubber je oorkanaal ingaan?

Zoals dus bijv de Apple earpods

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:26

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:21
Wat is er dan mis met 'echte' in ears. Voor 60 euro heb je best leuke dopjes, alleen kan het even wat geklooi zijn voordat je schuim/rubber dopjes hebt gevonden die goed in je oor passen. Als ze niet 100% goed zitten valt het geluid altijd tegen.

(bijvoorbeeld http://www.complyfoam.com/ )

[ Voor 8% gewijzigd door ToWi1989 op 28-10-2013 09:00 ]

• Knamix
ToWi1989 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:57:
Wat is er dan mis met 'echte' in ears. Voor 60 euro heb je best leuke dopjes, alleen kan het even wat geklooi zijn voordat je schuim/rubber dopjes hebt gevonden die goed in je oor passen. Als ze niet 100% goed zitten valt het geluid altijd tegen.

(bijvoorbeeld http://www.complyfoam.com/ )
Omdat ik zelf last heb met kabels tegen de rits geluid en een klopje gebruik ik of ga ik niet gebruiken.

Ook ivm hygiëne gebruik ik liever geen in ear

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:21
http://shop.earskinz.com/ en zoiets?

Ik heb zelf een hele tijd geleden de 1st gen in ears van bose gehad. Dit waren echter geen 'echte' in ears (meer zoals in die link) en heb ze om die reden ook teruggebracht. Het nadeel is gewoon dat de geluidskwaliteit en isolatie minder is (doordat ze niet goed aansluiten is er weinig bas en de tonen klinken schel).

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik snap het hygiene aspect ook niet echt. Mijn in ears zijn eigenlijk zelden vies en anders zo schoon te maken. Die van apple/OP vind ik, juist omdat ze er "half uithangen" bagger zitten en daardoor ook geen fatsoenlijk geluid geven. Daarnaast lijken ze me even vies te worden als dopjes die 5 mm verder je oor in gaan.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 14:27
Met hem ^^

Ik gebruik al jaren verschillende soorten dopjes en de ene soort wordt niet viezer dan de ander eigenlijk. Bovendien, zolang er alleen mijn eigen oorsmeer aan zit is dat geen ramp. Andermans oorsmeer daarentegen... :+

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:04
Fly-guy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:40:
Ik snap het hygiene aspect ook niet echt. Mijn in ears zijn eigenlijk zelden vies en anders zo schoon te maken. Die van apple/OP vind ik, juist omdat ze er "half uithangen" bagger zitten en daardoor ook geen fatsoenlijk geluid geven. Daarnaast lijken ze me even vies te worden als dopjes die 5 mm verder je oor in gaan.
Juist beter, je kan de foams eraf halen en wassen. Zelfs in water doppelen om te kuisen; doe dat eens met die van Apple. Na een tijd is de onderkant zo vuil als iets.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb vrij lang deze gebruikt van Sony:
http://img18.imageshack.us/img18/254/mdred21lrg.jpg

Zelfde ontwerp als van Bose (deze zijn minder compact en veel duurder):
http://static.trustedrevi...3102c/a754/7397-bose1.jpg

Gebruik nu overiges die EarPods van Apple. Bevalt goed (maar zijn ook gewoon viezig/vettig).

• Bluepenguin
  • Niet online
Naast de al genoemde Bose en Sony modellen, heb je ook van Philips diverse types, bijv. pricewatch: Philips SHQ1000 (Rood, Wit) . Philips heeft deze vorm van oordopjes eigenlijk alleen in zijn 'sport' serie.
Knamix schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:59:
Alleen wil ik toch een wat hogere geluidskwaliteit dan de Earpods

Prijs maximaal tot 60,-
Alleen dat gaat nogal lastig worden, de door Mr Acid genoemde Sony modellen lijken op het moment niet meer verkrijgbaar in NL, en dat zijn de enige die je én echt een stap vooruit zouden helpen in geluidskwaliteit én binnen budget blijven.

De Apple Earpods zijn zeker niet verkeerd qua geluidsweergave (voor zo'n 30 euro). En heel waarschijnlijk veruit het best verkrijgbaar :P

Mocht je om die reden toch een in-ear overwegen, die laten zich redelijk goed reinigen. Je kunt de opzetstukjes er af halen en met een sopje met allesreiniger, afwasmiddel of een ander mild schoonmaakmiddel goed schoon krijgen. De oortjes zelf kun je m.b.v. een tissue waar je wat schoonmaakalcohol of (licht verdunde) allesreiniger op doet rustig deppen.
Bij de Hema of marktkoopman heb je vaak wel voor een paar euro een mini-portemonnee waar je de in-ears netjes in kunt opbergen. Al worden er ook de nodige in-ears met een etuitje geleverd.
Mocht je dat willen, dan zou je ook kunnen overwegen om in Het Algemene in-ear en oordopjes topic de vraag te stellen, daar komen ook redelijk wat tweakers die met z'n allen behoorlijk wat ervaring hebben met in-ears en oordopjes :)

[ Voor 0% gewijzigd door Bluepenguin op 28-10-2013 19:56 . Reden: tiep-vout ;) ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:26
Knamix schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:35:
[...]

Omdat ik zelf last heb met kabels tegen de rits geluid en een klopje gebruik ik of ga ik niet gebruiken.
Lees die zin zelf nog eens door en vertel me of je er iets van begrijpt.

• Knamix
HenkEisDS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:34:
[...]

Lees die zin zelf nog eens door en vertel me of je er iets van begrijpt.
excuses, had het getypt met mijn mobiel (hulde aan autocorrectie!) :+

Bedoelde ermee te zeggen dat de kabel vaak tegen de rits van mijn jas komt waardoor ik het ook irritant vind om in ears te gebruiken!

een clipje om de kabel zie ik ook niet zitten. Wil gewoon de jack in me mobiel stoppen en gelijk luisteren ipv alle dingetjes vastzetten, rubbertjes schoonmaken omdat er oorsmeer inzit etc..

• Bluepenguin
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:00:
[...]

excuses, had het getypt met mijn mobiel (hulde aan autocorrectie!) :+

Bedoelde ermee te zeggen dat de kabel vaak tegen de rits van mijn jas komt waardoor ik het ook irritant vind om in ears te gebruiken!

een clipje om de kabel zie ik ook niet zitten. Wil gewoon de jack in me mobiel stoppen en gelijk luisteren ipv alle dingetjes vastzetten, rubbertjes schoonmaken omdat er oorsmeer inzit etc..
En wat vind je van de genoemde suggesties? Wordt de in-ear alsnog acceptabel er door, of alsnog ongeschikt?

Verder: als je de mobiel als bron gebruikt, dan zul je óf een mobiel met goede output moeten hebben (veel smartphones hebben dat zeker niet) om meer dan die 30 euro's te rechtvaardigen voor een oortje óf heb je niet echt toegevoegde waarde van je toegevoegde euro's.

• Knamix
Bluepenguin schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:29:
[...]

En wat vind je van de genoemde suggesties? Wordt de in-ear alsnog acceptabel er door, of alsnog ongeschikt?

Verder: als je de mobiel als bron gebruikt, dan zul je óf een mobiel met goede output moeten hebben (veel smartphones hebben dat zeker niet) om meer dan die 30 euro's te rechtvaardigen voor een oortje óf heb je niet echt toegevoegde waarde van je toegevoegde euro's.
Gebruik zelf een LG G2 met V!per audio FX en HiFi (als je dat ken tenminste)

Heb zelf ook grote oren en bij mij zitten de meeste in ears niet goed in me oor.. Heb net 3 setjes uit de oude doos gehaald bij mij maar ze passen gewoon niet... verschillende maten geprobeerd maar no luck :(

en ben bang dat de andere in ears ook niet goed in me oorkanalen passen :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Knamix op 28-10-2013 23:27 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als je geen ritsel geluiden wilt, dan moet je in-ears nemen welke een draad over je oor hebben, ala sennheise IE7, Phonak Audeo of shure

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Peenutzz schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:23:
Met hem ^^

Ik gebruik al jaren verschillende soorten dopjes en de ene soort wordt niet viezer dan de ander eigenlijk. Bovendien, zolang er alleen mijn eigen oorsmeer aan zit is dat geen ramp. Andermans oorsmeer daarentegen... :+
Precies. Het is ook niet de bedoeling dat je in-ears gaat uitlenen, da's gewoon smerig.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Bluepenguin
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:25:
[...]

Gebruik zelf een LG G2 met V!per audio FX en HiFi (als je dat ken tenminste)
Zegt me wel iets, de G2 is best oké qua geluid. Beter dan de gemiddelde smartphone van dit moment, al zegt dat gemiddelde helaas niet zo heel veel ;)
Heb zelf ook grote oren en bij mij zitten de meeste in ears niet goed in me oor.. Heb net 3 setjes uit de oude doos gehaald bij mij maar ze passen gewoon niet... verschillende maten geprobeerd maar no luck :(
Kun je zeggen bij welk type in-ears die setjes zijn meegeleverd? Handig om enig idee te krijgen welke opzetstukjes niet passen.
en ben bang dat de andere in ears ook niet goed in me oorkanalen passen :'(
Voor de duidelijkheid, je geeft aan grote oren te hebben, neem aan dat je daarmee bedoelt dat de opzetstukjes te klein zijn voor jouw gehoorgang? De grootte van de oren hoeft immers nog niet gelijk te staan aan die van de maat van de gehoorgang ;)
Er zijn heel veel opzetstukjes te krijgen, misschien dat er ook voor jou een comfortabele maat bij zit.

Pagina: 1