Heb al jaaaaaren niets meer gebouwd, en vind het weer eens tijd voor een nieuwe bak. Machine wordt dagelijks veel gebruikt, kosten zijn daarom van ongeschikt belang. Kwaliteit en stabiliteit zijn een absolute pré. Ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, developen, veel virtual machines draaien, zware rekenapplicaties draaien, drie monitoren tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Oneindig
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, ik bouw van scratch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Verder
Ik wil geen crossfire/SLI opstelling zowel vanwege geluidsproductie als potentieel driver geneuzel, daarom de keuze voor een enkele GLX780. Vanwege triple monitor setup lijkt een 2GB GLX770 me minder geschikt. Vanwege de enkele kaart heb ik voor een micro-ATX form gekozen. Geluidsproductie moet absoluut minimaal zijn in idle/developing stand, tijdens gamen maakt het me wat minder uit. De 2x250GB SSDs gaan in Raid 1 (is dit overkill?) voor OS+Progs+snelle VMs, de 2TB schijf is voor niet cruciale data.
Ik heb getwijfeld om een i7-4771 + Q87 + Radeon te nemen voor Vt-d en snellere VMs, maar dat blijft behelpen als je wilt gamen: het wordt dan toch snel dualboot (wat ik absoluut niet wil), of gamen op VM met Vt-d doorgave van hardware (wat geheid geklooi met drivers gaat opleveren).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, developen, veel virtual machines draaien, zware rekenapplicaties draaien, drie monitoren tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Oneindig
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, ik bouw van scratch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Verder
Ik wil geen crossfire/SLI opstelling zowel vanwege geluidsproductie als potentieel driver geneuzel, daarom de keuze voor een enkele GLX780. Vanwege triple monitor setup lijkt een 2GB GLX770 me minder geschikt. Vanwege de enkele kaart heb ik voor een micro-ATX form gekozen. Geluidsproductie moet absoluut minimaal zijn in idle/developing stand, tijdens gamen maakt het me wat minder uit. De 2x250GB SSDs gaan in Raid 1 (is dit overkill?) voor OS+Progs+snelle VMs, de 2TB schijf is voor niet cruciale data.
Ik heb getwijfeld om een i7-4771 + Q87 + Radeon te nemen voor Vt-d en snellere VMs, maar dat blijft behelpen als je wilt gamen: het wordt dan toch snel dualboot (wat ik absoluut niet wil), of gamen op VM met Vt-d doorgave van hardware (wat geheid geklooi met drivers gaat opleveren).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper M5 | € 166,- | € 166,- |
| 1 | MSI N780 Twin Frozr Gaming 3G5/OC | € 546,99 | € 546,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 73,86 | € 73,86 |
| 1 | Fractal Design Define Mini | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,63 | € 30,63 |
| 2 | Noctua NF-S12A ULN, 120mm | € 17,50 | € 35,- |
| 2 | Corsair CML16GX3M2A1600C10B | € 145,60 | € 291,20 |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 98,- | € 98,- |
| 2 | Samsung 840 EVO 250GB | € 144,99 | € 289,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.895,56 | |