Intel centrino vervangen, tips?

Pagina: 1
Acties:

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:55
Hallo,

Na herhaaldelijk problemen met mijn HP Envy 4 Ultrabook, en hem 3 keer opgestuurd te hebben naar HP, wil ik de netwerkkaart vervangen.
Er zijn constant internet problemen, HP doet erg moeilijk, constant ga je opnieuw de molen in en van die huis tuin en keukenstappen doorlopen.

Zij doen inmiddels niks meer voor me, maar mijn laptop van 900 euro heeft nog steeds problemen met het wegvallen van internet.

Er zit een centrino N 2230 in. Voor welke kaart kan ik deze het beste vervangen, en zijn ze zo te monteren?

Hoop op jullie advies!

Groetjes,
Sander

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Netwerkadapters zijn goed te vervangen. Neem dan de intel centrino n6235.

Maar voor je zover gaat. Lees dit es door https://communities.intel.../38676?start=105&tstart=0

• pixels66
Bedoel je dan een specifieke post met oplossing in dat topic?

Verwijderd

Sander, heb jij dat probleem van "wegvallen van de verbinding", alleen thuis, of ook op andere plaatsten (bv. op werk, in bibliotheek, McDonalds etc...)?

Misschien zit je moeilijk te doen over een WiFi kaatje, maar in werkelijkheid is je router brak. Het kán.... hoeft niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is altijd nuttig om te kijken naar andere vragen over hetzelfde voordat je zelf een topic opent. Van de week is nog een vergelijkbare vraag geweest waar ik een flinke lap heb geschreven, en waar de TS vervolgens heeft laten weten dat het voor hem gewerkt heeft. Dat topic staat gewoon nog in de lijst zichtbare topics. Ik ga dat niet allemaal nog eens schrijven, kijk eens hier:
dion_b in "Nieuwe netwerkkaart n56"

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 28-10-2013 10:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

• pixels66
Heb geprobeerd zo veel mogelijk te zoeken op internet, ook op tweakers, maar dit is specifieker dacht ik zo voor dit type kaart en laptop. Ik zal eens lezen.. Bedankt.

@haik01, het komt overal voor. Ik heb zowat alles al geprobeerd, verschillende modems en routers, verschillende locaties, verschillende instellingen op de laptop.. Niets baat. HP heeft hem al 3 keer ter reparatie gehad, maar die doen er weinig mee behalve windows opnieuw installeren, antennekabels vervangen, en wat kleine onverklaarbare dingen..

Op het HP forum is veel te doen omtrent de centrino N 2230 kaart hierover.. Overigens is er ook een Tweakers nieuwsbericht geweest, dat HP "zeikende forumleden" verwijdert..

Na al dit alles kan ik maar een conclusie trekken. het zit m in de netwerkkaart. Het kan haast niet anders en ik kan nu geen kant meer op met het probleem. Dan maar voor die 20 euro het probleem zelf proberen op te lossen(al hoop ik niet dat de netwerkkaart moeilijk te vervangen is en diep onder het toetsenbord zit)..

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
pixels66 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:33:
Dan maar voor die 20 euro het probleem zelf proberen op te lossen(al hoop ik niet dat de netwerkkaart moeilijk te vervangen is en diep onder het toetsenbord zit)..
Dat vervangen zal wel meevallen, de mini-pci is meestal wel goed bereikbaar. Wat nog wel een probleem kan opleveren: BIOS.
Ik heb zelf een HP 6710b notebook, en daar een orgineel Intel 3945 wireless kaartje ingedaan, omdat het orginele kaartje alleen 2,4GHz en 54Mbps kan.
Toen bleek er dus een whitelist in de BIOS te zitten: De laptop bootte niet meer, wegens "unsupported hardware". HP levert nota bene exact hetzelfde kaartje maar dan "HP branded" (en vraagt dan de hoofdprijs) en die werkt wel gewoon. Ik heb dus een gehackt BIOS moeten installeren.

Ik vermoed dat dit bij de consumenten laptops (de 6710b is een business-model) minder dichtgetimmerd zit, maar het kan geen kwaad even goed te googlen op de combinatie van die netwerkkaart en je laptop.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• pixels66
Goeie tip. Heb flink rondgegoogled, maar het is nergens te vinden of het mogelijk is.. Ook in de documentatie niet..

Je zou denken van wel, omdat de hele chipset van intel is, en de centrino 6235 ook..?

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-12 12:43
Wissel even een kaartje met iemand en je weet a:) of het zomaar gewisseld kan worden en b:) of het issues oplost.

U+

• pixels66
Haha zoveel tweakers in de buurt heb ik niet, laat staan met toevallig die 6235 ;)

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 22:30
pixels66 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:33:
Op het HP forum is veel te doen omtrent de centrino N 2230 kaart hierover.. Overigens is er ook een Tweakers nieuwsbericht geweest, dat HP "zeikende forumleden" verwijdert..
Doel je misschien toch op dit bericht: nieuws: 'Intel wist forumaccounts van klagers over instabiele Centrino wifi-adapters'

Daar ging het om Intel m.b.t. tot 62xx chips, dus misschien ga je het probleem niet oplossen, misschien wel.

• pixels66
ja, Intel bedoelde ik inderdaad... Jeetje, maak ik onbedoeld HP zwart.. Ach ja, ze laten mij ook in de steek ;)

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 22:30
Maarja, je wilt een adapter vervangen door een adapter waar ook over wordt geklaagd.

• pixels66
Tja, feit is dat mijn 2230 kaart problemen geeft.. Van de 6235 weet ik niets, en het is het proberen waard.. Zoals ik zei, ik heb geen opties meer, dit lijkt het laatste om te proberen..

Overigens wil ik hem niet perse vervangen voor de 6235, maar is een voorstel hier.. Mocht iemand een ander of beter type weten, hoor ik dat graag ;)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je hoeft er natuurlijk niet weer een Intel in te doen natuurlijk. Ik weet niet hoe het met drivers zit in Windows (Windows 7 ?) maar het kan zijn dat beide intel kaartjes dezelfde driver gebruiken. Als de fout daarin zit, los je het zo nog niet op. Je zou ook naar een Broadcom of Atheros kaartje op zoek kunnen gaan.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• pixels66
Windows 8, 64 bit draai ik op. Belangrijkste is dus om te kijken of iets compatible is, maar dat is echt nergens te vinden tot nu toe..

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-10 12:04
Uit eigen ervaring kan je vertellen dat bijna alle consumenten laptops van HP voorzien zijn met White Lists in de bios, zelf heb ik een gekraakte bios geinstalleerd, wilde namelijk ook een 6235 in me laptop, die overigens tot op heden naar volle verwachting werkt (110mbps gemeten over 5Ghz en ook stabiel).

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

• pixels66
Hoe kom ik aan zo'n gekraakte versie, mocht dat bij mij ook het geval zijn?

• Herleifur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-11 22:10
Wat ik niet uit de tekst opmaak is of je al eens een andere netwerkkaart op usb geprobeerd hebt. Als dit wel werkt dan moet dat toch genoeg reden zijn om je leverancier een nieuwe kaart in te laten bouwen? Anders zou ik de hele zooi terugsturen en een laptop kopen van een merk dat wel goeie support levert...

• pixels66
Dat is inderdaad een idee, even een USB dongle testen.

Verder is dat terugsturen makkelijker gezegd dan gedaan. HP wil daar echt niet aan, en heb de laptop inmiddels een jaar. Een procedure opstarten is ook niet rendabel gezien tijd en geld wat daarin zit. Ik zal het dus zelf op moeten lossen.

• pixels66
Een korte update:

De N 2230 is vervangen voor de Advanced N 6235, heel simpel te doen, 5 minuten werk. De drivers zijn precies hetzelfde dus hij werkte letterlijk direct. Met de oude kaart kon ik soms dagen zonder problemen werken, en dan ineens ellende. De nieuwe kaart zit er nu een paar dagen in, en tot nu toe gaat het goed.

Eens kijken wat hij de komende week doet. Als dit zo blijft, ben ik helemaal gelukkig en kan ik constateren dat HP een ruk service levert. Zij wilden er niet eens aan om een andere kaart te proberen. Zelf oplossen lijkt dus toch het enige mogelijke.

Zelfs op het HP forum staat het vol met klachten over de 2230, en aan de telefoon bleven ze maar volhouden dat er totaal geen problemen met die kaart bekend zijn.

Wat een slecht bedrijf dat HP, ik koop in ieder geval niks meer van het merk..
Pagina: 1