Aanschaf Macbook Pro - Processor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:48
Beste tweakers,

Ik wil binnenkort een nieuwe 13 inch Macbook Pro kopen : 2,6-GHz dual-core Intel Core i5 3,1 GHz
16 GB geheugen 256 GB opslag.

Ik twijfel alleen nog of ik toch niet voor de i7 ga, ik krijg door mijn werk 50% korting op mijn aankoop. Hier door zal een upgrade naar de i7 voor mij maar 100 euro schelen inplaats van 200 euro tegenover de i5.

Ik las op dit forum dat het tussen de i5 3,1Ghz en de i7 weinig verschil maakt kwa prestaties.
Ook las ik dat met de i7 de batterij sneller op gaat.

Wat zouden jullie zelf doen, die 100 euro in mijn zak houden of toch maar voor die i7 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Waar ga je hem voor gebruiken? Er zijn niet zoveel toepassingen waarbij de extra rekenkracht echt iets toevoegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Als je het geld hebt (en ervoor over hebt) zou ik gewoon een zo zwaar mogelijk config bestellen als dat je wil. Je kan er dan jaren mee doen en de kans op 50% korting heb je ook niet iedere dag. Heb net de rMBP 15" nieuwe versie gekocht (high spec model) maar als ik die voor 1.300 ipv 2.600 zou kunnen hebben krijgen dan had ik er ook nog een 1 TB SSD in gedaan.

Mijn persoonlijke mening zou zijn: neem de i7 voor die 100 euro. Als je hem later wil verkopen is hij alweer wat meer waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
ankhie schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:46:
Als je het geld hebt (en ervoor over hebt) zou ik gewoon een zo zwaar mogelijk config bestellen als dat je wil. Je kan er dan jaren mee doen en de kans op 50% korting heb je ook niet iedere dag. Heb net de rMBP 15" nieuwe versie gekocht (high spec model) maar als ik die voor 1.300 ipv 2.600 zou kunnen hebben krijgen dan had ik er ook nog een 1 TB SSD in gedaan.

Mijn persoonlijke mening zou zijn: neem de i7 voor die 100 euro. Als je hem later wil verkopen is hij alweer wat meer waard :)
Zal wel een persoonlijk advies zijn maar ik vind dit heel vreemd, een advies om maar gewoon altijd zo zwaar mogelijk te kopen. Koper vraagt om concreet advies.
Mijn concrete commentaar op de quote:
De keuze tussen de i7 en de i5 gaat je niet "jaren" verschil opleveren, dat valt reuze mee. Voor de levensduur hoef je het dus niet echt te doen. Hij is uiteraard een paar tientjes meer waard als je hem verkoopt als je hem zat bent maar ook dat zal je weinig interesseren.

Je moet afwegen of de i7 je 100 euro waard is. Je verkoopt hem voor misschien 50e meer t.o.v. de i5-variant als je hem beu bent. Nominale kosten dus 50 piek over een paar jaar. Als je de i7 nodig hebt (zwaardere bewerking foto/video of simulaties) zou ik het doen, anders het geld lekker in je zal houden. Ik ben niet op de hoogte van eventuele langere duur van een van de processoren, dat zou je even moeten googlen (of wachten tot iemand het hier weet). Dat zou ook nog een extra zetje naar de i5 tenzij je de i7 dus echt nodig hebt.

Succes! Heb zelf een MBP en bevalt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Zelf voor de i5 2.6 gegaan, ik vind het prestatieverschil te klein met de i7 terwijl de accu wel sneller leeg gaat. De i7 in de 13 inch is ook nog eens een dualcore, geen quadcore zoals in de 15 inch.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:48
Iedereen bedankt voor jullie nuttige reacties!
Ik ga denk ik toch voor de i5 door het verbruik van de accu en ik toch denk ik niet de i7 benut.
Pagina: 1