Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben van plan om een Dell te kopen tweedehands en ik heb met de servicetag de garantie opgezocht. Die vertelde mij dat er nog garantie op zit tot 2016 en geregistreerd staat op naam van een Italiaans bedrijf staat.
Als ik garantie wil claimen moet ik hem dan eerst overschrijven op mijn naam of is de garantie altijd te claimen ook als de laptop op een andere naam geregistreerd staat?
Ik had al wat gezocht met Google maar kon niet echt vinden of dit echt nodig is om garantie te kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Op de Dell website staat een formulier daarvoor: Service Tag ownership transfer ofzoiets.

Klik. *knip*

[ Voor 54% gewijzigd door gambieter op 28-10-2013 14:02 . Reden: Dergelijke opmerkingen hoeven nu ook weer niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:18
Ik zou daar zeker even over bellen, anders krijg je van die dingen jij stuurt hem op en ze sturen hem terug naar die gene die geregistreerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ja dat het formulier op de site staat klopt, ik wilde graag weten of iemand wist of dit dus echt nodig is om in te vullen. (misschien iemand met ervaring hier). Ik zal morgen Dell nog wel even mailen maar ik weet dingen liever meteen dan dat ik op de support van Dell moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet hem eerst overschrijven naar jou.

Maar dat hoeft niet altijd een probleem te zijn. Je kan bij het 'bestellen' van een monteur aangeven waar de laptop gemaakt moet worden, daar doet dell niet moeilijk over (eigen ervaring, de verkoper van mijn huidige laptop reageert niet op mijn mails). Ik weet alleen niet of dat ook zo gaat indien de laptop uit het buitenland komt.
Mektheb schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:46:
Ik zou daar zeker even over bellen, anders krijg je van die dingen jij stuurt hem op en ze sturen hem terug naar die gene die geregistreerd staat.
Je hoeft hem niet op te sturen, er zit standaard onsite garantie op.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:50:
Je moet hem eerst overschrijven naar jou.

Maar dat hoeft niet altijd een probleem te zijn. Je kan bij het 'bestellen' van een monteur aangeven waar de laptop gemaakt moet worden, daar doet dell niet moeilijk over (eigen ervaring, de verkoper van mijn huidige laptop reageert niet op mijn mails). Ik weet alleen niet of dat ook zo gaat indien de laptop uit het buitenland komt.

[...]

Je hoeft hem niet op te sturen, er zit standaard onsite garantie op.
Oke, mooi om te horen. Weet je toevallig ook of ik ergens kan opzoeken of deze laptop geregistreerd staat als gestolen? Of zou ik zoiets alleen bij de politie kunnen navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee.

Voor jou hoeft het ook geen probleem op te leveren als hij gestolen is. Als je de laptop ter goeder trouw hebt gekocht wordt hij jouw eigendom, ook al is hij gestolen. Als de laptop ver onder de marktwaarde wordt aangeboden had je natuurlijk kunnen weten dat er iets niet in de haak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hij is niet buitensporig goedkoop dus dat valt wel mee, bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou zeggen: volgende keer eerst contact opnemen met Dell en pas een topic openen als je er daar niet mee uitkomt. Tweakers.net is geen vervanging voor de klantenservice van Dell.

Oftewel: slotje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.