Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 16:40
Gegroet!

Volgende maand loopt mijn Vodafone abo af en mijn Samsung Galaxy S2 begint kuren te vertonen met de accu en af en toe het scherm.

Nu ben ik die smartphone-shit en social-media allemaal een beetje zat en wil ik weer terugstappen naar een non-smartphone maar waar ik wel een paar 'eisen' aan heb.

- Lange batterijduur, minimaal 4 dagen bij normaal gebruik (2/3x bellen, paar sms'jes en whatsapp, foto's maken en wat internet)
- Er moet Whatsapp op geinstalleerd kunnen worden.
- Wifi en 3G, nu is 3G vaak niet zo'n probleem maar het moet wel makkelijk uit te schakelen zijn.
- Indien mogelijk 3g kunnen delen via Wifi om de iPad te kunnen voorzien van internet.
- Liever geen touchscreen, qwerty-toetsenbord of ouderwetsch numpad voldoet ook wel!
- 3g moet met gemak aan en uit te zetten zijn.

Nu heb ik zelf al wat onderzoek gedaan en het volgende gevonden.

Nokia E75, oud model en schijnt niet denderend te zijn met z'n batterijduur. Overige eisen waren wel aanwezig.

Nokia X3-02, deze heeft eigenlijk alles wat ik wil en de batterijduur schijnt perfect te zijn maar ik kan deze omdat hij ouder is niet vinden icm. een nieuw abbonement. Budget om hem nieuw te kopen heb ik helaas niet. (helaas onbekend of 3g makkelijk uit te schakelen is, bijv. voor in het buitenland of om batterij te sparen).

Nokia Asha 302: Deze kan ook veel en de batterijduur zou ook goed zijn maar heeft 1 groot nadeel. 3g schijnt erg lastig om uit te zetten.

IG MarkMeisner

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:41
windows nokia of huawei

[ Voor 6% gewijzigd door saharoen op 27-10-2013 19:33 ]

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 19:25
GenesiZ schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:26:
Nu ben ik die smartphone-shit en social-media allemaal een beetje zat en wil ik weer terugstappen naar een non-smartphone maar waar ik wel een paar 'eisen' aan heb.
Vervolgens
GenesiZ schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:26:
- Lange batterijduur, minimaal 4 dagen bij normaal gebruik (2/3x bellen, paar sms'jes en whatsapp, foto's maken en wat internet)
- Er moet Whatsapp op geinstalleerd kunnen worden.
- Wifi en 3G, nu is 3G vaak niet zo'n probleem maar het moet wel makkelijk uit te schakelen zijn.
- Indien mogelijk 3g kunnen delen via Wifi om de iPad te kunnen voorzien van internet.
- Liever geen touchscreen, qwerty-toetsenbord of ouderwetsch numpad voldoet ook wel!
- 3g moet met gemak aan en uit te zetten zijn.
Je wilt dus geen smartphone, maar wel kunnen internetten, Whatsappen etc? Is een beetje tegenstrijdig, maar goed. http://www.encyclo.nl/begrip/Smartphone

Je hoeft natuurlijk geen social media te gebruiken op je telefoon, je bent er zelf de baas over. Maar zoals al vermeld wordt is Windows Phone misschien iets voor jou.

• GenesiZ
In mijn ogen is dit bijv. geen smartphone, maar dat is dan mijn perceptie :)

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/nieuws/groot/nokia-x3-02-groot.jpg

Maar welke windows phone bedoelen jullie en wat is daar de batterij-duur globaal van?

IG MarkMeisner

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Een blackberry/nokia.

• GenesiZ
Dat is erg breed, ik heb een aantal type's gezien maar zijn voornamelijk touchscreens of batterij-slurpers.

IG MarkMeisner

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je dat whatsapp (een smartphone-applicatie!) vergeet geeft elke oude Nokia je weken batterijduur...

Verwijderd

Klopt. Met name de Bold 9700 of hoger. Dingen deden gerust 3 dagen met een batterij.

De smartphone die ik nu heb laadt ik om de 24 uur op. Bij intensief gebruik zelfs meerdere malen per dag.

• GenesiZ
Bedankt voor de tip, ik zie bij Belsimpel een 9720 icm Tele2 een leuk maandbedrag en. Nu nog even achter de batterijduur komen :)

Op dit moment moet ik ook mijn telefoon om de 12/16 uur opladen en dat is gewoon klote. Ik kan wel een grotere accu kopen, maar dan kom ik ook niet verder dan 1.5/2 dagen op z'n max.

IG MarkMeisner

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier toevallig gisteren een N97 over mijn tafel gehad, voor de verkoop. Ding ziet er nog prima uit én heeft whatsapp aan boord. Ik zag ook dat er nog meer apps op stonden en dat internetten met dat toestel ook te doen is. Ik weet alleen niet wat de batterijtijd is van dat toestel.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat jij wilt, klinkt een beetje als wat ik met mijn Nokia E71 had. Die is niet meer te krijgen. Deze wel:

pricewatch: Nokia E5 Zwart

Ik kan me primaa voorstellen dat in die Symbian dingen G3 uitzetten ingewikkelder is dan op een echt OS... Alles op zo'n ding is namelijk ingewikkelder.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GenesiZ
Ik heb vanmorgen een E6 van een collega in mijn handen gehad, dat was op zich wel een mooi model! Vandeweek neemt hij een oudere BB Bold mee zodat ik even kan kijken hoe ik dat vind werken.

Bij PDAshop heb ik een mooi Vodafone abo gevonden met een BB Curve 9720, dat lijkt me ook wel een mooi toestel met wat basic functies en een langere batterijduur.

IG MarkMeisner

Pagina: 1