zijn er mensen die ervaring hebben met het bij crucial bestellen van DDR geheugen? En hoe zit het met invoerrechten?
Ja, ik heb er ervaring mee. Gewoon bestellen bij Crucial UK. Je betaalt 19% BTW, maar geen invoerrechten als je kleine dingen koopt (bv. 2x256MB). Bij grotere orders (4x256MB) moet je wel invoerrechten betalen. Bezorging is extreem snel; binnen 2 dagen heb je je spulletjes in huis. Nog meer dat je wilt weten?
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
wat kost dan 256MB DDR totaal en gaat dat onder rembours?
Dus je betaald alleen maar 19% over de aankoopprijs+verzending? Hoe gaat dat, ik betaal met creditcard het aankoopbedrag in Engelse Ponden aan Crucial, en wanneer het spul bij mij aan huis wordt gebracht moet ik dan die 19% BTW betalen? Of moet dat al eerder betaald worden, en aan wie (ja Belastingdienst, maar hoe).Op woensdag 06 juni 2001 19:29 schreef AVL het volgende:
Ja, ik heb er ervaring mee. Gewoon bestellen bij Crucial UK. Je betaalt 19% BTW, maar geen invoerrechten als je kleine dingen koopt (bv. 2x256MB). Bij grotere orders (4x256MB) moet je wel invoerrechten betalen. Bezorging is extreem snel; binnen 2 dagen heb je je spulletjes in huis. Nog meer dat je wilt weten?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Ik heb het net ff uitgerekend, toen ik het koppie zag...
256MB PC-2100 CAS 2,5 kost UKP 141.39=F151,0 =^ F180,- incl BTW
verzendkosten zijn UKP 10,- is F36 en daar komt imho geen BTW overheen.
Dus als je 2 reepjes besteld kosten ze nog net geen F200 per stuk
256MB PC-2100 CAS 2,5 kost UKP 141.39=F151,0 =^ F180,- incl BTW
Dus als je 2 reepjes besteld kosten ze nog net geen F200 per stuk
ik ga vrijdag bestellen
wie mee wilt doen moet het maar zeggen
een reepje kost 44 pond
verzendkosten 10 pond
totaal 54
17.5% btw in Engeland dus ongeveer 10 pond
alles totaal is dus 64 pond ongeveer 225,-
dit is als je in UK besteld
Je betaald dus niks aan de ptt
wie mee wilt doen moet het maar zeggen
een reepje kost 44 pond
verzendkosten 10 pond
totaal 54
17.5% btw in Engeland dus ongeveer 10 pond
alles totaal is dus 64 pond ongeveer 225,-
dit is als je in UK besteld
Je betaald dus niks aan de ptt
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
maar HOE betaal je dan, creditcard ofzo?
bedenk wel dat wanneer je een grote order plaatst, dat dan de invoerrechten aan de pas komen.
`k weet niet, maar in de 2e reactie op dit topic staat 4x256 mb...
Verwijderd
Dat klopt niet helemaal, Jeep...Op woensdag 06 juni 2001 20:38 schreef Jeep het volgende:
Op de site van de belastingdienst (heb zo gauw geen link bij de hand) kun je lezen dat de BTW wordt gerekend over het HELE bedrag INclusief eventuele verzendkosten.
Maar ja, dat zal nog niet eens een tientje schelen.
De BTW wordt gewoon verrekend bij Crucial, dus gewoon op je creditcard. Gezamenlijke inkoopacties zijn niet aan te bevelen; dan moet je dus wel invoerrechten betalen, en gaat het voordeel van de gedeelde verzendkosten verloren. Bovendien: 10 pond verzendkosten, dat is toch niet zo'n ramp?
Garbage heeft dit ook gedaan, ik denk dat je aan hem wel kunt vragen over het "hoe en wat en waar, van het bestellen".
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Waarom neem je geen CORSAIR PC2400 CAS2?
http://www.perfectsystems.nl heeft ut in de aanbieding op dit monument. Lijkt me ook wat makkelijker qua garantie enzo.
http://www.perfectsystems.nl heeft ut in de aanbieding op dit monument. Lijkt me ook wat makkelijker qua garantie enzo.
Deze modules zijn gemaakt om op mobo's met 150 FSB te lopen... ("PC2400 is used in a system with a 150 MHz (300 MHz) FSB", volgens Ocprices). Maar je kan deze modules toch gewoon op een standaars 266FSB board prikken? Ze werken toch ook gewoon zonder het omhoog gooien van de FSB?Op donderdag 07 juni 2001 11:13 schreef Joekeltje het volgende:
Waarom neem je geen CORSAIR PC2400 CAS2?
Incorrect: UK == EEG, en alles wat binnen de EEG verplaatst ios invoer vrij. Daarom is het interessanter dan in de US te bestellen.Op woensdag 06 juni 2001 21:07 schreef marteltor het volgende:
bedenk wel dat wanneer je een grote order plaatst, dat dan de invoerrechten aan de pas komen.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Verwijderd
klopt. Ze kunnen inderdaad op een FSB van 266 lopen. Als je gaat overklokken verhoog je deze echter waardoor het geheugen ook harder moet lopen. Het geheugen kan gegarandeerd 300 MHz op CAS2Op donderdag 07 juni 2001 11:58 schreef RedTop het volgende:
[..]
Deze modules zijn gemaakt om op mobo's met 150 FSB te lopen... ("PC2400 is used in a system with a 150 MHz (300 MHz) FSB", volgens Ocprices). Maar je kan deze modules toch gewoon op een standaars 266FSB board prikken? Ze werken toch ook gewoon zonder het omhoog gooien van de FSB?
Verwijderd
Ik wacht nog eventjes met bestellen totdat Crucial met hun Pc2400 DDR komt... Kan er nog verder overklokt worden aangezien bij 't overklokken toch vaak 't geheugen de bottleneck blijkt te zijn...
Eeehhh, zie bovenstaande 2 posts en de link daarin...Op donderdag 07 juni 2001 13:43 schreef Pierce21 het volgende:
Ik wacht nog eventjes met bestellen totdat Crucial met hun Pc2400 DDR komt...
Da's mooi, maar hoe configureer je dat geheugen om op CAS2 te lopen? Normale DDR plakjes lopen op CAS2.5 ... Is CAS2 standaard bij die Corsairs of moet je nog iets omzetten? Tevens hoor ik vaak over dingen als four way interleave en 1T. Wat heeft dat allemaal te betekenen? Wat zijn de voordelen en hoe configureer je dat allemaal?Op donderdag 07 juni 2001 12:32 schreef Joekeltje het volgende:
Het geheugen kan gegarandeerd 300 MHz op CAS2. Daar komt het in grote lijnen op neer.
Kan jij mij dan uitleggen waarom ik toen ik 2x256MB bestelde niets extra hoefde te betalen, en dat een kennis die 4x256MB bestelde aan de deur nog zo'n Fl. 175,- 'invoerrechten' moest betalen?Op donderdag 07 juni 2001 12:00 schreef afterburn het volgende:
[..]
Incorrect: UK == EEG, en alles wat binnen de EEG verplaatst ios invoer vrij. Daarom is het interessanter dan in de US te bestellen.
Ja.Op donderdag 07 juni 2001 17:07 schreef dtjiang het volgende:
ddr is toch 184 pins ?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
De voordelen : het is snellerOp donderdag 07 juni 2001 15:38 schreef RedTop het volgende:
[..]
Da's mooi, maar hoe configureer je dat geheugen om op CAS2 te lopen? Normale DDR plakjes lopen op CAS2.5 ... Is CAS2 standaard bij die Corsairs of moet je nog iets omzetten? Tevens hoor ik vaak over dingen als four way interleave en 1T. Wat heeft dat allemaal te betekenen? Wat zijn de voordelen en hoe configureer je dat allemaal?
Hoe te configureren: in het bios van je moederboard
Duh... heldere geestOp donderdag 07 juni 2001 18:11 schreef Alain het volgende:
De voordelen : het is sneller
Verwijderd
Is standaard bij die reepjes volgens mij. Je kunt het in ieder geval in de bios instellen bij Cas Latency ofzo.Op donderdag 07 juni 2001 15:38 schreef RedTop het volgende:
[..]
Da's mooi, maar hoe configureer je dat geheugen om op CAS2 te lopen? Normale DDR plakjes lopen op CAS2.5 ... Is CAS2 standaard bij die Corsairs of moet je nog iets omzetten? Tevens hoor ik vaak over dingen als four way interleave en 1T. Wat heeft dat allemaal te betekenen? Wat zijn de voordelen en hoe configureer je dat allemaal?
Verwijderd
Het was vandaag in het nieuws dat de koers van de Pound Sterling een 15-jarig dieptepunt had bereikt t.o.v. de Dollar i.v.m. de verkiezingen vandaag.
Dan zal die tegen de Euro ook wel lager wezen... Meer reden om een bestelling bij Crucial UK te overwegen!
Dan zal die tegen de Euro ook wel lager wezen... Meer reden om een bestelling bij Crucial UK te overwegen!
Verwijderd
Hallo luitjes,
plusminus 2 maanden geleden zelf bij crucial ddr geheugen besteld 3x 256mb pc2100.
BTW is 17,5% (de engelse btw, wordt over het hele bedrag verekend dus incl verzendkosten)
Ik heb ook de belastingdienst gebeld (afd douane) aankopen binnen de EEG voor prive gebruik zijn invoerrechten vrij. Dus als ie 175 piek moest betalen moet ie verhaal halen bij de douane, klop niet....
UPS bezorgt binnen 3 dagen aan huis, nog nooit zo snel meegemaakt,
Keurig verpakt in doosje met gesealde sdrams met Nederlandse handleiding (tja, geheugenmodules plaatsen, hoe moet dat nou) maar toch...
zeer tevreden over de kwaliteit, jammer dat ze alleen de week erna met 10 pound zakte met de prijs duh...
en creditcard betalen..dus geen rembours ofzo
duidelijkheid? Vragen stel ze gerust...
plusminus 2 maanden geleden zelf bij crucial ddr geheugen besteld 3x 256mb pc2100.
BTW is 17,5% (de engelse btw, wordt over het hele bedrag verekend dus incl verzendkosten)
Ik heb ook de belastingdienst gebeld (afd douane) aankopen binnen de EEG voor prive gebruik zijn invoerrechten vrij. Dus als ie 175 piek moest betalen moet ie verhaal halen bij de douane, klop niet....
UPS bezorgt binnen 3 dagen aan huis, nog nooit zo snel meegemaakt,
Keurig verpakt in doosje met gesealde sdrams met Nederlandse handleiding (tja, geheugenmodules plaatsen, hoe moet dat nou) maar toch...
zeer tevreden over de kwaliteit, jammer dat ze alleen de week erna met 10 pound zakte met de prijs duh...
en creditcard betalen..dus geen rembours ofzo
duidelijkheid? Vragen stel ze gerust...
Dan heeftie zelf iets gigantisch verkeerd gedaanOp donderdag 07 juni 2001 17:16 schreef AVL het volgende:
[..]
Kan jij mij dan uitleggen waarom ik toen ik 2x256MB bestelde niets extra hoefde te betalen, en dat een kennis die 4x256MB bestelde aan de deur nog zo'n Fl. 175,- 'invoerrechten' moest betalen?
Ok, mijn verhaal:
Ik heb al TWEE keer bij Crucial-UK besteld, en niet zomaar.
Eerste keer was 2 reepjes 256 MB PC133 CAS222 UnBuffered Non-Parity (om maar FF volledig te wezen
).
Betalen op Credit Card, daarna met UPS bezorgd, wel BTW betalen, geen invoerrechten.
Later nog een keer 5 (VIJF !!!!) reepjes in 1 bestelling, ZONDER BTW (op naam van de zaak
) en dus ook ZONDER invoerrechten want dat is nou eenmaal niet binnen de EEG.
Trouwens, ik weet niet hoe het met de BTW zit, maar ik heb wel met 19% procent moeten rekenen. Klopt ook precies bleek later achteraf teruggerekend van wat er op die CreditCard is afgeschreven.
Dus hoeveel % ze in Engeland hebben boeit niet, je koopt vanuit Nederland
en dan is dat 19% 
PS:
Bij die 2e bestelling bleek telkens iets fout te zijn met die Credit Card, ze hebben ons 2 weken lang goed geholpen in de vorm van duidelijke Emails en zo, en zogauw de betaling rond was DE VOLGENDE DAG al in huis !!
Ik heb al TWEE keer bij Crucial-UK besteld, en niet zomaar.
Eerste keer was 2 reepjes 256 MB PC133 CAS222 UnBuffered Non-Parity (om maar FF volledig te wezen
Betalen op Credit Card, daarna met UPS bezorgd, wel BTW betalen, geen invoerrechten.
Later nog een keer 5 (VIJF !!!!) reepjes in 1 bestelling, ZONDER BTW (op naam van de zaak
Trouwens, ik weet niet hoe het met de BTW zit, maar ik heb wel met 19% procent moeten rekenen. Klopt ook precies bleek later achteraf teruggerekend van wat er op die CreditCard is afgeschreven.
Dus hoeveel % ze in Engeland hebben boeit niet, je koopt vanuit Nederland
PS:
Bij die 2e bestelling bleek telkens iets fout te zijn met die Credit Card, ze hebben ons 2 weken lang goed geholpen in de vorm van duidelijke Emails en zo, en zogauw de betaling rond was DE VOLGENDE DAG al in huis !!
Gaat iemand nog bestellen?
Ik heb voor servertje nog 256 mb ecc sdram nodig.
Ik heb voor servertje nog 256 mb ecc sdram nodig.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Pagina: 1