Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 15:04
Goedemiddag Tweakers,

Hoewel dit misschien al eerder aangedragen is en misschien niet het discussieren waard is, wilde ik dit toch even vermeld hebben.

Ongeveer een jaar geleden hebben we een tablet gekocht, ik denk bij het Kruidvat o.i.d. Het ding kostte < 100 euro en was best een leuk cadeautje voor mijn broer. Het apparaat raakte al gauw in onbruik omdat de WiFi-ontvangst erg slecht was. Mijn ouders vonden dat ik er maar eens naar moest kijken, en maakte dus het ding open. Nu blijkt de behuizing van metaal te zijn, ofwel, ik dacht meteen aan geen WiFi door een faraday-kooi.

Met de achterkant eraf liep de WiFi inderdaad vele malen soepeler. We hebben daarom een gat in de achterkant gezaagd en daar een stuk plastic overheen geplakt. Aan de binnenkant was helaas geen ruimte, dat was netter geweest. Zie de foto (edit: nog zonder plastic overigens)

Gat in tablet gezaagd

Hoewel het natuurlijk eigenlijk een grove ontwerpfout is werkt het nu allemaal prima. Niet zo goed als mijn notebook met meerdere antennes (van waarschijnlijk hogere kwaleit en betere plaatsing), maar dit is al eens stuk werkbaarder Mogelijk is dit ook een oplossing voor andere, soortgelijke tablets.

[ Voor 6% gewijzigd door ktf op 27-10-2013 16:54 ]