Google Summer of Code

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:08
Mede-auteur:
  • azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56

azerty

Afbeeldingslocatie: http://1-ps.googleusercontent.com/xk/lUi00NOiZZtaYcm5-HDw_Ypz0k/s.google-melange.appspot.com/www.google-melange.com/soc/content/2-1-20150310/images/gsoc/logo/banner-gsoc2015.png.pagespeed.ce.1-XG35qq3RhwnyW-sLKD.png

Google Summer of Code, wat is het

Google Summer of Code (GSoC) is een project van Google om studenten te betrekken bij opensource projecten. Door studenten te betalen om aan uitdagende projecten te werken met mentoren uit de projecten word er geprobeerd om de studenten in de community's te krijgen.

Hoe werkt het?
Tijdens GSoC werk je voor een periode aan een project, en word je begeleid door een mentor vanuit de organisatie. Om te mogen deelnemen aan GSoC moet je je inschrijven, deze inschrijving bestaat uit twee delen: eerst moet er een algemene registratie op de website gedaan worden (met je contactgegevens, en bewijs dat je wel degelijk nog student bent), en als dit achter de rug is kan je een project idee en een motivatie waarom je mee wilt doen insturen (proposal). Er zijn verschillende organisaties die van te voren al een takenlijst aanleveren waarop je je dus kan baseren of er is een idee waarmee je aan de slag gaat. Het komt erop neer dat je duidelijk uitschrijft hoe en wanneer je alles gaat aanpakken en uitvoeren, wat je verwachte resultaten zullen zijn en welke milestones je bijvoorbeeld zult stellen.

Je inschrijving word beoordeeld door de organisatie waar je voor gaat werken en ze zullen eventueel nog vragen stellen om opheldering te krijgen. Als alles goed gaat word je geaccepteerd en mag je dus mee doen aan GSoC. In sommige gevallen is een proposal niet genoeg (maar dit hangt van de organisatie in kwestie af natuurlijk), en is er een bijkomende opdracht of interview.

Tijd
Officieel duurt GSOC 3 maand, van mei tot augustus, heel toevallig lopen die gelijk met de Amerikaanse zomervakantie. In die 3 maand is het de bedoeling dat je programmeert en actief deel bent van de community. Sommige organisaties zijn vrij strikt in het aantal gespendeerde uren (er is een veronderstelling dat je voltijds 38u/week mee bezighoud), en het kan voorkomen dat je dus vroeger (of langer) aan de slag mag/moet.

Controle
Google heeft tijdens GSOC twee controle momenten, ongeveer halverwege en aan het eind. De halfweg controle bestaat uit een enquête die jij en je mentor invullen en wanneer dit positief is mag je door met het project. De eind controle bestaat weer uit een vragen lijst en er word verwacht dat je code samples upload. Dit is om te controleren of je ook daadwerkelijk hebt geprogrammeerd.

De beloning
Google betaald dus studenten voor het werk wat er aan de projecten word gedaan. In 2013 was het in totaal $5000 voor de student en $500 voor de mentor. Als je dit voor 2013 omrekent naar alle studenten en mentoren komt dit uit op ongeveer $5 000 000 wat betaald werd. Hierbij komen dan nog de goodies en de overhead kosten voor controle en dergelijke bij. Google gooit dus redelijk met geld.

Sinds 2014 is de beloning verhoogd tot 5500$ per student (en 500$ voor de mentor).

Het geld
Als je geaccepteerd word voor GSoC krijg je al direct een deel van het geld. Je krijgt namelijk een prepaid credit card toegestuurd, met het Google logo er op, waarop $500 staat. Je hebt dus nog niks gedaan en al $500 dollar in de pocket. Als je de halfweg evaluatie door komt krijg je de tweede betaling, $2250 word op de creditcard bij geschreven. En als laatste krijg je bij het succesvol afronden van de eind evaluatie nogmaals $2750 dollar.

De echte beloning
Die $5000 is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar daar doe je het niet voor. Het zijn de goodies waar je voor werkt. Samen met de creditcard krijg je aan het begin een Pen, een notebook en een sticker met de logo's van het jaar er op. Als je de eind evaluatie haalt krijg je echter het meest belangrijke object, het T-Shirt, Oja je krijgt ook nog een certificaat van deelname leuk voor naast al je andere certificaten :P.

Deelnemers afgelopen edities

EditieDeelnemerProjectErvaring
2013EalanrianApache Celix Event admin implementation [GSoC] Event Admin Celix-48link
2014azertyCCExtractor bigger, better and developer friendlylink
2015azertyImproving the development lifecyclelink

Wat heeft Google er aan

Google smijt tijdens GSoC behoorlijk met geld. Er word $500 dollar aan elke student gegeven voor er ook maar een letter code staat. Hier moet dus iets achter zitten en dat klopt. Google gebruikt GSoC om potentiele recruits te vinden. Ook maakt Google gebruik van de projecten of een deel van de projecten die meedoen aan GSoC.

Editie 2014

Dit jaar is de tiende editie van GSoC. Er zijn wat dingen veranderd, de beloning is met $500 verhoogd, er zijn meer studenten toegelaten (1307 in totaal) en meer projecten toegelaten.

Editie 2015

Dit jaar is de elfde editie van GSoC. Tegenover vorig jaar zijn er minder organisaties toegelaten, en dus ook iets minder student (1051 in totaal).

Dit topic

Het lijkt me leuk om dit topic te gebruiken om ervaringen uit te wisselen, projecten op te zetten en om te praten over GSoC. Ook discussiëren over het ethische van een dergelijk programma is interessant. Heb je vragen, contacteer dan een van de TS, of (voorkeur) post hem hier!

Ik heb aan het eind van de zomer al met NMe overlegd over dit topic

[ Voor 38% gewijzigd door azerty op 26-09-2015 22:12 . Reden: Update 2015 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 15:40
Interessant!

Hoe zit het met de begeleiding. Is die puur digitaal, of zul je in de buurt van de begeleider moeten zijn? Ik zit erover na te denken om komend jaar ook mee te doen, maar ik woon een beetje afgelegen, en iedere keer openbaar vervoer gebruiken kost ook nogal veel. Nu zou ik dus wel eens willen weten of dit een probleem is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Robbiedobbie schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:33:
Interessant!

Hoe zit het met de begeleiding. Is die puur digitaal, of zul je in de buurt van de begeleider moeten zijn? Ik zit erover na te denken om komend jaar ook mee te doen, maar ik woon een beetje afgelegen, en iedere keer openbaar vervoer gebruiken kost ook nogal veel. Nu zou ik dus wel eens willen weten of dit een probleem is ;)
Ik ken mijn mentor persoonlijk en hij woont relatief dicht bij maar toch hebben we maar een meeting gehad. Het is de bedoeling dat alles digitaal gaat omdat het ook goed mogelijk is dat je een mentor hebt in een ander land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 15:40
Ok, dat is mooi :D Dan moet ik in februari maar eens goed opletten voor een project waar ik aan wil gaan werken oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Je kan al vast gaan rond kijken bij de projecten die afgelopen jaar hebben mee gedaan of daar wat tussen zit. Als je al bekend bent op de mailinglist en het project een beetje kent is het waarschijnlijk makkelijk om een goeie application te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Klein kickje. GSOC 2014 inschrijvingen zijn open! Ben benieuwd welke tweakers van plan zijn deel te nemen!

Meer info: http://www.google-melange.com/gsoc/homepage/google/gsoc2014

[ Voor 53% gewijzigd door Sander op 28-02-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:19:
Klein kickje. GSOC 2014 inschrijvingen zijn open! Ben benieuwd welke tweakers van plan zijn deel te nemen!

Meer info: http://www.google-melange.com/gsoc/homepage/google/gsoc2014
Inschrijvingen voor studenten is nog niet open, alleen voor administrators en mentoren. Studenten kunnen vanaf 10 maart inschrijven.

Er zitten mooie bedrijven bij met interessante projecten, helaas deze zomer niet echt veel tijd. Maar misschien volgend jaar, het lijkt me erg leuk om er een keer aan mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ik ga deze week eens uitzoeken of ik bij een project een applicatie kan doen. Er zitten zeker wel leuke zaken tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Chris7 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:35:
[...]

Inschrijvingen voor studenten is nog niet open, alleen voor administrators en mentoren. Studenten kunnen vanaf 10 maart inschrijven.

Er zitten mooie bedrijven bij met interessante projecten, helaas deze zomer niet echt veel tijd. Maar misschien volgend jaar, het lijkt me erg leuk om er een keer aan mee te doen.
Misschien niet officieel, maar wij krijgen al best wat aanvraagjes en mensen die al proberen wat skills te tonen in het project om zo beter in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03
Ik ga waarschijnlijk mentor'en voor Mozilla, dus dat wordt wel tof.

Dit weekend mentor gespeeld tijdens een hackathon in Maleisie en erg inspirerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik kan dit jaar helaas niet deelnemen. Ik ben sinds 1 maart geen student meer en pas vanaf deze week commiter ben dus helaas. De periode die er nu is, is ook bedoeld voor studenten om vast contact te leggen en af te stemmen. Geeft ze wat meer tijd om tot een goeie application te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
En, zijn er mensen die een aanvraag hebben ingediend als student?

Ik wel, nu afwachten tot de 21e (alhoewel ze mij wss binnenkort zullen contacteren om een gesprek te doen, ze gingen niet zomaar studenten aannemen op het project waar ik een aanvraag gedaan heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Gsoc Started
Volgens mij is GSOC weer begonnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Is dat een screenshot van mij? :+

Het was inderdaad ook zo mooi volgegooid bij mij.

De projecten zijn inderdaad gisteren bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian

Apache Celix en de event admin

Ik heb zelf mee gedaan aan GSOC op een project waar ik tijdens mijn stage mee te maken heb gekregen, Apache Celix. Apache Celix is een project wat als doel heeft een OSGi implementatie te maken in C. Tijdens mijn stage heb ik aan de Remote Service Admin gewerkt en mijn stage begeleider leek het wel leuk om als GSOC project de event admin te bouwen.
De aanmelding
Voor mij was de aanmelding relatief simpel, ik heb namelijk zelf mee geschreven aan de opdracht omschrijving en ik werd beoordeeld door mijn stage begeleider. Ik was dus ook vrij snel klaar met de aanmelding en ik heb ook maar 1 aanmelding geschreven. Ik kan helaas mijn aanmelding niet meer bekijken dus deze komt niet in het topic terug.
De tijdsindeling
Zoals al gezegd is het project afgestemd op de Amerikaanse zomer vakantie. Dit was best lastig aangezien ik nog moest stage lopen tot 1 juli. Omdat ik dus geen tijd zou hebben om al in mei te beginnen heb ik in mijn aanmelding vermeld dat ik van 1 juli tot en met 31 augustus zou gaan programmeren en daar tussen 1 week vakantie zou hebben. In totaal heb ik dus maar 8 weken gewerkt aan GSOC. Dit was echter geen probleem en zelfs redelijk normaal aangezien er ook mensen zijn die wel mee doen maar geen vakantie hebben, de mensen op het zuidelijk halfrond.
Het project
Dus 8 weken werken aan een project in C waar je nog niet heel veel ervaring in hebt. Leuke uitdaging. Ik heb de eerste 3 weken verpruts, er is echt niks fatsoenlijks uit gekomen in die weken en ik heb ook alles weg gegooid. Mijn mentor was namelijk een klein detail vergeten te melden. Hoe de spec, geschreven voor Java, geport kon worden naar C. Nadat dit eenmaal duidelijk was ging het als een speer en het resultaat is te vinden op bitbucket [1].

[1]: https://bitbucket.org/Ealanrian/gsoc-celix-eventadmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
wsitedesign, Ik neem aan dat jij ondertussen bent begonnen. Hoeveel uur besteed jij er eigenlijk aan momenteel? en hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Dat mocht natuurlijk ook per DM ;) maar ik begrijp dat je dit topic graag levendig wilt houden

Ik ben er aan begonnen inderdaad, om alvast wat tijd in te halen die ik ga "verliezen" als het officieel start. Probeer een uurtje of 2 per dag te doen.

De eerste taak die ik doe staat los van de code van CCExtractor zelf, dus heb ik zelf voor C# (Mono + GTK, geen .net) gekozen om een test-suite te schrijven. De documentatie is een stuk minder dan van .net

Bevalt me tot nu toe wel, hoe het evolueert is natuurlijk moeilijk te zeggen.

We zijn met 3 studenten voor CCExtractor, en we zijn al alle 3 begonnen... Als ik zie welke snelheid 1 van de studenten aanhoud (die nu geen vakken hoeft te volgen), zal er niks meer overschieten tegen het einde :+

Wat soms wat vervelender is, is de mailing-list... 171 mails tot nu toe.

Ik heb ook nog geen oproep gezien voor andere NL/BE studenten, weet jij of er normaal gezien veel of weinig zijn? (ik vermoed eerder weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
wsitedesign schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:12:
Dat mocht natuurlijk ook per DM ;) maar ik begrijp dat je dit topic graag levendig wilt houden

Ik ben er aan begonnen inderdaad, om alvast wat tijd in te halen die ik ga "verliezen" als het officieel start. Probeer een uurtje of 2 per dag te doen.

De eerste taak die ik doe staat los van de code van CCExtractor zelf, dus heb ik zelf voor C# (Mono + GTK, geen .net) gekozen om een test-suite te schrijven. De documentatie is een stuk minder dan van .net

Bevalt me tot nu toe wel, hoe het evolueert is natuurlijk moeilijk te zeggen.

We zijn met 3 studenten voor CCExtractor, en we zijn al alle 3 begonnen... Als ik zie welke snelheid 1 van de studenten aanhoud (die nu geen vakken hoeft te volgen), zal er niks meer overschieten tegen het einde :+

Wat soms wat vervelender is, is de mailing-list... 171 mails tot nu toe.

Ik heb ook nog geen oproep gezien voor andere NL/BE studenten, weet jij of er normaal gezien veel of weinig zijn? (ik vermoed eerder weinig)
De mailinglist is soms bijzonder irritant ja. Volgens mij zat ik aan het eind van de zomer rond de 1k aan mails.

En wat betreft NL studenten weet ik nog dat er vorig jaar 2 anderen waren, BE studenten heb ik niet op gelet. Ze zullen vast dit jaar ook weer de stats publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ik ben ondertussen halfweg tussen de tussentijdse evaluatie en de eindevaluatie.

De tussentijdse evaluatie was voor de mentor een ja/nee vraag, voor ons als student een kleine enquête waar onder meer ingevuld moest worden hoe je van GSoC op de hoogte was (dit topic :p), en hoe de mentor het volgens jou deed.

Ik spendeer een goede 35-38u per week aan GSoC, maar dit zal waarschijnlijk van organisatie tot organisatie afhangen. Ik amuseer me in elk geval goed :)

Toch nog een update:

GSoC is inmiddels een grote maand afgelopen. Ik ben er uiteraard doorgeraakt, en heb ondertussen een mooi certificaat + tshirt ontvangen :)

Ik ben niet 100% klaargeraakt met alles, maar dit kwam onder meer door wat andere taken die er tussen geslopen waren, dus de mentor vond het niet zo erg ^^.

Of ik volgend jaar terug zou deelnemen weet ik niet, het is enorm uitdagend en leuk, maar het neemt toch wel een lange tijdsperiode in beslag!

[ Voor 33% gewijzigd door azerty op 23-09-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty

CCExtractor bigger, better and developer friendly

Ik heb meegedaan aan de 10e editie van GSoC, en daar ongeveer "willekeurig" een project voor uitgekozen (nu ja, niet heel willekeurig, maar goed). CCextractor is een programma waarmee je ondertitels uit tv-streams kunt halen en (onder meer) opslaan als .srt. Aangezien ik vaak gebruik maak van ondertitels, leek het mij interessant om hier een beetje steun aan te verlenen :)
De aanmelding
Aanmelden was niet zo moeilijk, er moest een plan van aanpak geschreven worden, wat je van plan was, mijlpalen, etc. Ik heb enkel voor CCExtractor een aanvraag ingediend, omdat ik verder niet direct een idee had waar ik voor zou kunnen werken. Omdat er veel studenten mee wilden werken, was er bovenop de standaard aanvraag een soort bonus vraag, waar we een kleine bug moesten analyseren en een oplossing voor vinden. Na de eerste selectieronde was er ook nog een Skype/Hangouts gesprek met 2 mentoren om te kijken of het zou lukken.

eigenlijk lijkt het verdacht veel op solliciteren O-)
De tijdsindeling
De tijdsindeling vormde een klein probleem. GSoC is (zoals al aangehaald in door Ealanrian in zijn ervaring) afgestemd op de Amerikaanse zomervakantie. Ik had echter mijn bachelorproef + verdediging nog in juni... Dus heb ik afgesproken om vanaf 21 April, bij bekendmaking van de aangenomen projecten, al een uurtje per dag te werken. Dit is dan na mijn proef omgezet naar voltijds, tot het einde. Dit ging goed, maar is wel redelijk zwaar, omdat ik door een paar ingeschoven extraatjes de neiging had om toch alles af te willen krijgen.
Het project
Ik heb een testsuite geschreven, die de videosamples automatisch kan verwerken en er dan mooie rapportjes van maakt, zodat je in een oogopslag kunt zien of wijzigingen een goed/slecht effect hebben op het extraheren van de ondertitels. Toen dat af was, heb ik een aantal bugs opgelost, en daarna ben ik begonnen met het refactoren van stukken code, zodat (in de toekomst) er een library is die andere developers in hun programma kunnen integreren.

De testsuite is op github te vinden: https://github.com/wforums/CCExtractorTester
Mijn patches aan CCExtractor ook: https://github.com/CCExtractor/ccextractor

[ Voor 85% gewijzigd door azerty op 23-09-2014 20:34 ]

• Ealanrian
Je hebt wel veel moeite gedaan om het tijdspad te volgen, Google heeft zelf ergens op de site staan dat zolang je organisatie het goed vind je ook later mag beginnen. Ga je nu nog verder met het project of vind je het na dit wel mooi geweest?

• azerty
Het was het eerste jaar dat mijn organisatie meedeed, dus ik vermoed dat het onder meer daardoor kwam dat ze "strikt" de tijdspanne wilden volgen.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk wel nog verder werken aan de software, als ik tijd heb. Er staan nu eerst wat andere zaken op de planning die dringend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Afbeeldingslocatie: https://developers.google.com/open-source/soc/resources/downloads/GoogleSummer_2015logo.jpg

De 11e editie is aangekondigd!

Alle info te vinden op: http://www.google-melange.com/gsoc/events/google/gsoc2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Volgend jaar maar eens kijken hoe het er met school voor staat, lijkt me leuk om er eens aan mee te doen, maar dan moet ik er wel tijd voor hebben.
Vond het overigens erg interessant om hier over de ervaringen te lezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Chris7 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:46:
[...]

Volgend jaar maar eens kijken hoe het er met school voor staat, lijkt me leuk om er eens aan mee te doen, maar dan moet ik er wel tijd voor hebben.
Vond het overigens erg interessant om hier over de ervaringen te lezen! :)
Applications voor dit jaar gaan binnen paar uur open!

Dit jaar zijn er 139 organisaties geselecteerd, en loopt het van 25 mei tot 24 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
wsitedesign schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:08:
[...]

Applications voor dit jaar gaan binnen paar uur open!

Dit jaar zijn er 139 organisaties geselecteerd, en loopt het van 25 mei tot 24 augustus.
Bedankt dat je het even laat weten! Helaas is het dit jaar voor mij niet echt mogelijk.

Hopelijk volgend jaar. Het lijkt me namelijk nog steeds erg leuk om mee te doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Chris7 op 20-05-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Veel sterkte en hopelijk lukt het dan volgend jaar inderdaad wel :)

Update: wegens weinig interesse geen nieuwe post, maar recycle van mijn laatste, met de ervaring van 2015.

Ervaring 2015

Net zoals vorig jaar terug voor dezelfde organisatie (CCExtractor) aan de slag gegaan, maar deze keer minder gefocust op het programma zelf, maar meer op de ontwikkelomgeving rondom het programma.

De aanmelding
Omdat ik een "veteraan" ben, was het aanmelden niet meer dan een plan met tijdsindeling opstellen, en dat insturen.

De tijdsindeling
Tijdsindeling was net zoals vorig jaar niet ideaal (weer beginnen 25 mei, tot 24 augustus)... Dit jaar dacht ik initieel het beter te kunnen plannen omdat het lessysteem van mijn huidige opleiding radicaal verschilt met het systeem van vorig jaar, maar mijn planning werd ietwat in de war gestuurd door 2 herexamens :+

Uiteindelijk was ik niet 100% klaar, maar ik werk dit nu op mijn gemak verder af naar mijn graad van perfectionisme.

Het project
Dit jaar heb ik mij gefocust op 3 zaken:
[list]
• Verbeteren van mijn testsuite van vorig jaar (https://github.com/canihavesomecoffee/ccx_testsuite)
• Bouwen van een GitHub bot die met comments de testsuite automatisch kan draaien (al dan niet in een VM) (https://github.com/canihavesomecoffee/ccx_gitbot)
• Bouwen van een "sample submission platform" (https://github.com/canihavesomecoffee/ccx_submissionplatform)

Volgend jaar neem ik niet meer deel als student wegens gewijzigde thuissituatie, maar ik denk er wel serieus over om als mentor deel te nemen :)

[ Voor 90% gewijzigd door azerty op 26-09-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
https://summerofcode.withgoogle.com/

Registraties voor studenten gaan binnen 11 dagen open!

Dit jaar loopt het van 23 mei tot 23 augustus, en met een 180 organisaties (als ik goed geteld heb :+ )

Ik ben nog in twijfel of ik toch nog 1 jaartje extra ga doen, of toch maar mentor ga worden (beide kan uiteraard niet...)

Zijn er nog anderen die overwegen om deel te nemen?

[ Voor 17% gewijzigd door azerty op 03-03-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Laatst online: 11-09 23:14
Lijkt mij ook erg gaaf om te proberen, als het goed is rond ik dit jaar mijn bachelor technische informatica af maar daardoor zal ik tot eind juni het wel erg druk krijgen. Als ik het goed begrijp moet dat echter niet een probleem zijn als je een bedrijf vindt dat niet al te strikt is met de data toch?

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
MrPepper schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:45:
Lijkt mij ook erg gaaf om te proberen, als het goed is rond ik dit jaar mijn bachelor technische informatica af maar daardoor zal ik tot eind juni het wel erg druk krijgen. Als ik het goed begrijp moet dat echter niet een probleem zijn als je een bedrijf vindt dat niet al te strikt is met de data toch?
Dit topic wat uit het oog verloren door drukte rond de studies :'(

De meeste organisaties hebben er geen probleem mee, ik heb zelf vandaag besloten om terug mee te doen, en na overleg met de organisatie van de afgelopen 2 jaar is het ook weer geen probleem voor hun als ik een tijdje minder/niets kan doen. Dus ja, probeer het toch zeker!
Pagina: 1