Toon posts:

asus P5N32-SLI Premium AI overclocking lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goede middag,

ik heb een problem met het overclocken van me cpu. ik heb geen idee waarom hij het niet doet.
bij me vorige cpu c2d 6600 ging het heel goed hij ging van 2.4 naar 3.4, maar me quad core q6600 wil niet!
na het instellen start hij opnieuw op en doet dan niks meer en dan reset ik hem dan is alles goed natuurlijk.
is het dat de q6600 niet overclockt kan worden? of is de q9300 daar beter mee?

mvg brett :)

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
De Q6600 kan wel degelijk overgeclockt worden.. alleen bestaat er een kans dat de cpu die je heb aardig gedegradeerd is en nu meer voltage nodig heb om uberhaubt te kunnen booten.. mogelijk slechte chip aangeschaft..

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

De ene chip is de ander niet. Bovendien is een Core2Quad iets lastiger over te klokken dan een Core2Duo.

Als ik me niet vergis gaf je in je vorige topic aan dat je een G0 stepping hebt, dit zijn de betere overklokkers wat dat betreft. De Q9xxx en Q8xxx klokken vaak iets moeilijker over vanwege hun al redelijk hoge FSB (333Mhz).

Daarnaast, zijn nVidia chipsets (zoals die van jouw moederbord) niet de beste overklokkers als het om quad-cores gaat (heb zelf ook een nVidia chipset gehad, en het een en ander wel eens opgezocht over overklokken, maar quad's + nVidia gaf nogal eens stabiliteits problemen, terwijl dual cores wel goed ging).
Dus dat is ook iets om mogelijk rekening mee te houden.