Linksys WRT320N debricken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 16:03
Gisteren ben ik bezig geweest met DD-WRT op mijn WRT320N te zetten. Dat ging prima totdat ik wilde proberen het te flashen naar een E2000, volgens deze guid. Dat leek goed te gaan totdat ik de "echte" DD-WRT voor de E2000 er op flashte, want daarna bootte de router niet meer. Hierbij ook gekeken of de router wel op pings reageert gedrudende het bootten, want dit zou een mogelijkheid bieden tot reflashen. Helaas is dit ook niet het geval. Na wat onderzoek lijkt het er op dat het nog te debricken is, doormiddel van jtag of door seriel (uart?) (zie o.a. hier: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=170409)

Nu heb ik de pech dat ik niet zo'n kabel heb en ik vroeg mij dan ook af of iemand die wel heeft en mij zodoende kan en wil helpen met het debricken van mijn router? Zelf woon ik in de omgeving van Amsterdam, dus dat is ideaal, maar ook reizen is niet zo'n probleem.

Edit: ik twijfel nog een beetje of dit hier hoort, of in tweaking o.i.d...

[ Voor 3% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 27-10-2013 13:22 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:06

lier

MikroTik nerd

Misschien bij vraag en antwoord?
offtopic:
Ik kan je helaas niet helpen met een kabel

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:40
Een FTDI of CP21xx USB to Serial kabel/converter is niet zo bijzonder duur.
Let er wel op dat je een 3.3volt versie neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 16:03
Het bleek dat ik zelf nog een vermomde USB to serial kabel had liggen. Ik had het alleen in eerste instantie niet als zodanig herkend omdater een mini-jack aan zat. Daarmee bezig geweest en volgens mij goed aangesloten, maar helaas, ik kan de router nog niet weer flashen. Vermoedelijk heb ik toch een JTAG kabel oid nodig, en nu zie ik wel dat je die eenvoudig moet kunnen maken met een paralelle poort, maar helaas heb ik die niet. Dus bij deze de oproep voor iemand met een paralelle poort of nog beter een JTAG programmer die mij wil helpen!

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Nou, meestal gaat het via een seriële kabel.

Ik woon zelf in Amsterdam, en kan je wel helpen. Heb nog ergens zo'n kabel wel liggen (ooit mijn Fonera 2200 geflashed).

En ja, mijn laptop heeft een seriële poort (op de docking station).

Stuur maar een DM, dan zie we wel wat we gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:40
Je kunt niet zomaar RS-232 van een PC aan een TTL poort van een router verbinden.
Pagina: 1