Toon posts:

Grafische Kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal

Ik ben op dit moment bezig een nieuwe pc samen te stellen voor allround gebruik. Het punt waar ik nog over twijfel is de grafische kaart. Ik wil dat de pc, net als mijn huidige, weer een jaar of 4 mee kan. Op dit moment gebruik ik 2 ATI Radeon HD4870's in crossfire. De nieuwe kaart moet in ieder geval de komende 2 jaar nieuwe games als Battlefield 4 op gemiddelde setting kunnen spelen, daarna ben ik bereid om eventueel te upgraden.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie en uit veel reviews niet echt wijs word vraag ik hier voor hulp. Mijn voorkeur gaat uit naar een AMD/ATI kaart omdat ik daar al járen naar volle tevredenheid gebruik van maak en niet altijd even goede ervaringen met nvidea heb gehad.

Ik heb zelf natuurlijk al een beetje proberen te oriënteren maar zoals gezegd kom ik er niet goed uit, ondanks dat vermoed ik dat ik met de onderstaande kaart redelijk in de goede richting moet zitten (tevens het budget waar ik ongeveer aan zit te denken):

pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 royalKing

Ter aanvulling: ik ga de kaart gebruiken in combinatie met:

pricewatch: Intel Core i5 4670 Boxed
pricewatch: Asus H87-PRO
pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 royalKing
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR16N11/8
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB

Alvast bedankt!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

2 4870's :D Heerlijke kaarten (ooit).

Kan je niet een iets goedkoper B85 bordje pakken ipv een relatief dure H87 (volgens mij kan het geheugen ook iets goedkoper), en vervolgens iets als:

pricewatch: Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost

als GPU gebruiken, is een opgevoerde variant van de latere generatie 7870 (XT of wat ze hem dan ook noemde), dus m.i. die ~15-20 euro meerprijs wel waard tov de oudere 7870 kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Het budget komt niet aan op een paar tientjes, zolang de kaart geen 2-300 euro gaat kosten vind ik alles best. Ik heb voor dit moederbord gekozen omdat m'n broertje dezelfde heeft en er super tevreden over is.

Voor wat betreft de kaart, bedankt voor de tip, hij ziet er alleen vrij lawaaiig uit, heb je daar toevallig ervaring mee?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Mijn ervaring dusver met Sapphire koelers is dat ze (heel kort door de bocht) prima zijn. Recentelijk heb ik persoonlijk meer ervaring met de Gigabyte (windforce) en MSI koelers, deze zijn op mijn recente kaarten als de 7950/7970, en GTX770, simpelweg top te noemen. Geluidloos in idle, een hele rustige hoorbare luchtstroom onder load. Het lijkt mij redelijk dat dezelfde koeler op een 270x niet noemenswaardig anders zal presteren. Dan kom je dus uit bij:
pricewatch: Gigabyte GV-R927XOC-2GD
pricewatch: MSI R9 270X GAMING 2G

Heb nog geen benchmarks zitten lezen voor geluidproductie e.d. Dus zoek het even goed na voordat je misschien 10-15 euro meer uit geeft zonder dat je er iets mee wint tov de Sapphire.

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-02 21:39
Ik heb zelf een MSI kaart met dezelfde koeler en ik kan bevestigen dat die onhoorbaar is. Idle draait de fan op 34% en is de temperatuur 30°C. Onder load (3DMark firestrike) draait de fan op 38% en is de temperatuur 60-65 graden. Tijdens een stress test zoals FurMark wordt hij wel bijna 90 graden, maar de fan draait dan nog altijd maar aan 50% en is nog altijd onhoorbaar. Pas tegen 60% begin ik iets te horen. Dit is zonder ander geluid van een film ofzo.