Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Beste Tweakers,

Mijn Samsung Note 3 heeft standaard een power adapter met een usb 3.0 kabel erbij geleverd.
Nu is het logisch dat de data-snelheid sneller is bij usb 3.0 ten opzichte van usb 2.0, maar laadt mijn telefoon ook sneller op via een usb 3.0 kabel? Of zit er geen verschil tussen een telefoon opladen via een usb 3.0 kabel ten opzichte van een usb 2.0 kabel?

Met vriendelijke groet,

Rik.

P.S. Ik heb niet de mogelijkheid om dit te testen, vandaar dat ik het vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Ja de lader heeft een hoger vermogen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
USB 3.0 heeft geloof ik wel een hoger vermogen. Maar dan moet je hem wel aan een 3.0-poort hangen. Geen idee of het vervolgens ook uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
reyals schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:28:
Ja de lader heeft een hoger vermogen
Thanks!
danielkraak schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:31:
USB 3.0 heeft geloof ik wel een hoger vermogen. Maar dan moet je hem wel aan een 3.0-poort hangen. Geen idee of het vervolgens ook uitmaakt.
Oke! Want volgens mij is de standaard adapter die erbij geleverd is helemaal geen usb 3.0 adapter. Tenminste hij heeft geen blauwe 'usb-kleur'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 17:54

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Niet alle USB 3.0 poorten hebben een blauwe kleur ;)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

danielkraak schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:31:
USB 3.0 is een specificatie. Niks meer en niks minder. Volgens de specificatie moet er een bepaald amperage over een USB 3.0 aansluiting (aan de kant van een PC) geleverd kunnen worden voor randapparatuur. Dat wil niet zeggen dat dat ook meteen een vast amperage is. Een simpele usb webcam pakt idd 500mA, maar een usb toetsenbord haalt dat bij lange na niet natuurlijk ;)

Aan de andere kant, een iPad bijvoorbeeld heeft een USB aansluiting aan de kant van de lader, maar de lader stuurt daar 2A overheen. De kabel kan daar tegen. Toevallig is die kabel uitgevoerd met een USB aansluiting aan de ene kant, en een apple aansluiting aan de andere.

Dat tegenwoordig alle laders USB zijn uitgevoerd is overigens iets dat we aan de EU te danken hebben. Die vonden het onzin en verspilling dat er bij ieder mobiel apparaat een aparte adapter met eigen standaard geleverd werd die niet met andere merken uitwisselbaar waren. Valt iets voor te zeggen. Dus dat moest universeel worden. En vervolgens reageerden de fabrikanten dus met een losse lader met een USB aansluiting en een verloopkabeltje van USB naar de zelf gebruikte (vaak micro USB oid) standaard :)

TL;DR: de laadsnelheid is afhankelijk van het amperage wat er over de kabel heen wordt gestuurd. Een USB aansluiting moet volgens specs een bepaald amperage kunnen leveren aan de PC kant, maar dat zegt verder niks over wat er door een adapter doorheen gejaagd kan worden.
En mocht je er aan willen rekenen: deel de capaciteit van je accu (mAh) maar eens door het amperage van de adapter, dan weet je meteen het aantal laaduren bij een compleet lege accu :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 08:52

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je Note 3 ondersteund USB 3.0. Vandaar dat er dus een USB 3.0 kabel bijgeleverd wordt. De kabel is namelijk niet alleen om mee te laden, maar ook om je Note op je computer aan te sluiten. Het zou een beetje dubbelop zijn als daar nog een extra kabel voor meegeleverd zou worden.
De lader is een standaard lader welke bij verschillende Samsung apparaten meegeleverd wordt. Er bestaan voor zover ik weet geen aparte USB 1.0, 2.0 en 3.0 laders. Ze zetten allemaal stroom op exact de zelfde twee pinnen.
Zoals eerder al aangegeven is laad een iPad met 2 Ampere, en mijn S4 laad bijvoorbeeld met 1,5 Ampere over een standaard USB naar Micro USB kabeltje

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:06:
[...]

USB 3.0 is een specificatie. Niks meer en niks minder. Volgens de specificatie moet er een bepaald amperage over een USB 3.0 aansluiting (aan de kant van een PC) geleverd kunnen worden voor randapparatuur. Dat wil niet zeggen dat dat ook meteen een vast amperage is. Een simpele usb webcam pakt idd 500mA, maar een usb toetsenbord haalt dat bij lange na niet natuurlijk ;)

Aan de andere kant, een iPad bijvoorbeeld heeft een USB aansluiting aan de kant van de lader, maar de lader stuurt daar 2A overheen. De kabel kan daar tegen. Toevallig is die kabel uitgevoerd met een USB aansluiting aan de ene kant, en een apple aansluiting aan de andere.

Dat tegenwoordig alle laders USB zijn uitgevoerd is overigens iets dat we aan de EU te danken hebben. Die vonden het onzin en verspilling dat er bij ieder mobiel apparaat een aparte adapter met eigen standaard geleverd werd die niet met andere merken uitwisselbaar waren. Valt iets voor te zeggen. Dus dat moest universeel worden. En vervolgens reageerden de fabrikanten dus met een losse lader met een USB aansluiting en een verloopkabeltje van USB naar de zelf gebruikte (vaak micro USB oid) standaard :)

TL;DR: de laadsnelheid is afhankelijk van het amperage wat er over de kabel heen wordt gestuurd. Een USB aansluiting moet volgens specs een bepaald amperage kunnen leveren aan de PC kant, maar dat zegt verder niks over wat er door een adapter doorheen gejaagd kan worden.
En mocht je er aan willen rekenen: deel de capaciteit van je accu (mAh) maar eens door het amperage van de adapter, dan weet je meteen het aantal laaduren bij een compleet lege accu :)
Ik had de vraag niet helemaal goed begrepen/gelezen. Uiteraard maakt de kabel niks uit, wanneer je hem gewoon aan een lader hangt. Ik dacht zelf dat het over de poort van de PC ging waar je hem aan hangt. :)
Pagina: 1