Overclocken mogelijk met ASRock B-75 pro3-m ?

Pagina: 1
Acties:

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:27
Beste Tweakers,

Ik vraag me al een tijdje af, of het mogelijk is mijn Core i5 3350p te overclocken op mijn ASRock moederbord.
ASRock heeft de overclock features er allemaal opgezet en het zou dus mogelijk zijn, maar ik wil zekerheid hebben en buiten die leuke progjes van ASRock zegt iets tegen me, dat ik toch redelijk voorzichtig moet zijn met dit moederbord, omdat deze geen vrm/mosfet koeling heeft.
Toen ik dit moederbord heb ingebouwd en een aantal dagen had draaien voelde ik eens aan het moederbord (ik weet, dat dit waarschijnlijk niet goed is, maar ik kon het niet laten) en het moederbord was eerder koud, dan warm. De chipset, VRM/Mosfets en de spoelen waren heel erg koel, dus het zou kwa warmte wel moeten lukken.
Om nu bij de vraag aan te komen, is het wel echt zeker mogelijk om hier een redelijke overclock op te doen ?

Ik heb me op google rot gezocht, maar ik kon niks vinden, zelfs op youtube niet.

Mvg,
Rick

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

Thomg

Aww yiss

Moederborden worden over het algemeen niet echt heet ( er zijn zo wat uitzonderingen ). Je ziet zo vaak dat men gewoon overklokt op planken zonder koeling.
Als je echt zo paranoïde bent dat iets doorbrand kan je er een temperatuursensor bij houden.
Als je gewoon een redelijke airflow hebt kan ik niet inzien waarom dat de geest zal geven.

• Mosin
Bedankt voor je antwoord!

Mijn vorige setup had een Asus p6t se moederbord, maar met goede koeling verbrande ik m,n vingers nog. Natuurlijk hebben we het wel over een 1366 platform, wat 10x meer op alle vlakken gebruikt.
Ik zit in een coolermaster haf 922, dus wat de airflow betreft, heb ik niks te klagen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik vermoed alleen niet dat je er wat degelijks uit krijgt, het is niet ontworpen om te OC'en dus schat ik dat je erg snel tegen een plafond aan zit.
3.5 oid max.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 27-10-2013 12:21 ]

• Mosin
Ja, dat nadeel zit er natuurlijk aan, maar aan het plafond in de zin van, voltage, clocksnelheid, niet stabiel zijn of iets anders ?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Stabiel.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De p processor is er gewoon niet om over te clocken.
Je kan denk ik dat ding op de max turbo zetten middels een overklok, maar dat heeft geen enkele zin omdat deze daar al automatisch heengaat als dat nodig is.

• Mosin
Ja, dat ik ook op het eerste gezicht denken, maar ik kan het altijd eens proberen.

Reepje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:25:

De p processor is er gewoon niet om over te clocken.
Je kan denk ik dat ding op de max turbo zetten middels een overklok, maar dat heeft geen enkele zin omdat deze daar al automatisch heengaat als dat nodig is.
Max turbo is 3,3GHz voor 1 core en 3,1GHz voor 4 cores. Het blijkt zo te zijn, dat je de baseclock kunt verhogen en zelfs de multiplier tot een bepaalde hoogte. Je, zal vast wel weten, dat de gpu er niet in zit.
Max frequentie is 3,5GHz en met geluk 3,7/8GHz. Ik meen, dat er zelfs een site is die dat dingetje heeft overclocked.
Pagina: 1