SBlive updaten

Pagina: 1
Acties:

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24
ik zat net eens te denken, die emu10k1 chip van creative is programeerbaar (volgens verschillende sites/bronnen/etc)

ik heb zelf een Live player 1024 CT4830

is het niet mogenlijk om die kaart te updaten dmv wat flash/soldeerwerk, er zit op die kaart namelijk geen SP-dif aansluiting opde kaart zelf, maar de conracten zitten er wel, zou het werken door daar 2 pinnentjes op te solderen ?

en is zou het mogenlijk zijn om deze kaart (of elke andere live te updaten naar een Live 5.1 ??

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Lijkt mij een beetje onlogisch. Dan moet je extra banen enzo gaan aanleggen op de printplaat.
Zal wel een toffe actie zijn Live!--> Live! 5.1

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik heb gelezen dat je bij de SBLive de SPDIF(digital out) kunt activeren met behulp van de volgende 2 programma's:

DVDGenie & Cinemaster 2000, bij dvdgenie staat namelijk bij de opties van cinemaster 'activate digital out' of iets dergelijks.............ik heb het NOG niet zelf getest, maar wilde eind deze week een digitale kabel gaan halen om te testen,

is er iemand die het al eens geprobeerd heeft en mij van mijn droom afhelpt???? dat bespaard mij dan weer wat centjes :)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Heeft niks met software te maken, is puur hardware, kijk nou maar op die pagina hierboven en zie hoe simpel het is, je hoeft niet eens te solderen.

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 19:11 schreef ViperGTS het volgende:
Ik heb gelezen dat je bij de SBLive de SPDIF(digital out) kunt activeren met behulp van de volgende 2 programma's:

DVDGenie & Cinemaster 2000, bij dvdgenie staat namelijk bij de opties van cinemaster 'activate digital out' of iets dergelijks.............ik heb het NOG niet zelf getest, maar wilde eind deze week een digitale kabel gaan halen om te testen,

is er iemand die het al eens geprobeerd heeft en mij van mijn droom afhelpt???? dat bespaard mij dan weer wat centjes :)
spdif digital out staat standaard aan hoor altans wel by my

• Noedelsupke
Op woensdag 06 juni 2001 19:37 schreef sub-zero het volgende:

[..]

spdif digital out staat standaard aan hoor altans wel by my
????? heb je deze dan ook aangesloten????
want volges mij is het de bedoeling dat deze digital out standaard niet werkt...bij mij tenminste niet :?

PIII 800@804 Mhz

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:24
ik heb ook een sblive 1024 en ik gebruik de digitale uigang ook gewoon. ( mijn boxen erop aangesloten)

https://wren.co/join/Devian

• Noedelsupke
ow ik heb wel de Value, is die anders dan de 1024 misschien?? of ik doe wat fout kan ook...ik probeerde laatst namelijk via de digitale uitgang mp3 op minidisc te zetten, dus optische kabel van SB naar Minidisc, maar de minidisc kreeg geen signaal.......

dit is toch het goede kabeltje niet?:

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisco.com/miniimages-s/accessories/opticalmptomp.jpg

btw sorry voor het offtopic gaan...

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

De 'Value' heeft toch geen optische uitgang?
Ik dacht dat alleen de 'Platinum' een optische uitgang had...

• Noedelsupke
Op woensdag 06 juni 2001 22:35 schreef KIP het volgende:
De 'Value' heeft toch geen optische uitgang?
Ik dacht dat alleen de 'Platinum' een optische uitgang had...
ik heb de value en hij heeft wel degelijk een digital out: gele plug met grote letters DIGITAL OUT eronder.......

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 22:51 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

ik heb de value en hij heeft wel degelijk een digital out: gele plug met grote letters DIGITAL OUT eronder.......
Goed lezen!
Ik heb het over een optische uitgang.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op woensdag 06 juni 2001 22:51 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

Digitale out van jou is coax, en er bestaat dus ook optisch. Ik heb destijds voor m'n retail live een los optisch dochterboardje gekocht, zelfde als die bij de kaart zat , maar dan dus met optische TOSlinks er op. Te krijgen via www.europe.creative.com . Dat plaatje is een optische kabel, gaat niet werken op coaxiale.

Concrete Loop Watercooling

• Noedelsupke
Op woensdag 06 juni 2001 23:00 schreef FreeRider het volgende:

[..]

Digitale out van jou is coax, en er bestaat dus ook optisch. Ik heb destijds voor m'n retail live een los optisch dochterboardje gekocht, zelfde als die bij de kaart zat , maar dan dus met optische TOSlinks er op. Te krijgen via www.europe.creative.com . Dat plaatje is een optische kabel, gaat niet werken op coaxiale.
Thanx, op zo'n antwoord zat ik nou te wachten...weet ik tenminste dat ik ram verkeerd bezig was, ik moet dus een coax kabel hebben......

edit: bestaat er ook een convertor voor coax naar optisch???? want in mn minidisc is alleen optische ingang.......zonder dat ik die I/O module van creative dus hoef te kopen.....

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
oke ik ben nu langs verschillende winkels geweest maar niemand kan me een coax kabel geven met een plug die in de soundkaart past, ik snap er niks meer van.......

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1