KPN met Powerline Adapters: iTV en netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 549829

Topicstarter
Ik heb de KPN Experia box maar daarvan is het wifi bereik heel slecht in huis.
Zodoende wil ik mijn netwerk uitbreiden. Maar ik kan geen kabels trekken en er ligt ook NIETS naar boven :S

Nu heb ik al de powerline adapters van KPN voor de Interactieve TV in de woonkamer en slaapkamer.
Maar nu wil ik ook netwerk via powerline adapters.

Bij KPN vertelde men mij dat dit niet met dezelfde als die van KPN kon. Het is OF tv, OF netwerk.
Kon misschien wel met ander merk erbij.

Dus ik heb nu Devolo dLan 500 AV powerline adapters om naar de zolder te komen.
Gister ingesteld: netwerk werkt briljant! Maar nu werkt het tv signaal niet.

"Breedband gebied" fout oid? IP fout....

Ik heb de Devolo adapters op een andere groep als de KPN powerline adapters. Om dat punt iig uit te sluiten.

Doe ik iets fout of kan het gewoon niet met die KPN meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Als je twee verschillende merken neemt, eentje voor TV en de andere voor netwerk, dan moet dat in principe kunnen.

Ook een mogelijkheid is bv. MOCA (Media Over CoAx). Als er naar boven een coax kabel ligt, dan kan je dat daar overpakken. Veel betrouwbaarder dan powerline. Wel duurder. Maar werkt goed, vanwege het feit dat je toch een dedicated kabel gebruikt, voor transport van signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:31

Speedmaster

Make my day...

Begrijp ik uit jouw verhaal dat je over 1 adapterset zowel ITV als Internet naar boven wilt brengen?
Als dat het geval is gaat dit niet lukken. Voor ITV is een apart VLAN noodzakelijk welke alleen via poort 4 werkt. Dus of Internet of ITV over 1 set adapters,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanx voor de snelle reacties.

Ligt helaas geen coax naar boven. Alleen 1 telefoonlijntje, kan ik ook niets mee... (en die zit IN de muur geplakt, zonder leiding. Thanx oude bewoners).

Maar ik zie dat het mijn stomme fout is om niet te kijken welk merk die KPN dingen waren. Die zijn dus blijkbaar ook van Devolo. Zal nog eens proberen met Adapters van ander merk.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Dat truukje gaat helaas niet werken Robert. Alle adapters behoren met elkaar te werken. Wat je wel kunt proberen is je PC's over wifi doen en je ITV over powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268714

@BlackWhizz @RobertvdBerg,

Dit werkt wel hoor, Ik heb zelf de KPN Devolo set zien werken met een TP-LINK set ernaast ;) (zelfde stopcontact zelfs! Gewoon IPTV over de Devolo, en netwerk over de TP-LINK powerline adapters ;)
Werkt goed hoor...

Ik denk dat je wel het beste kabel kunt leggen als je gekke dingen van plan bent. (gave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

2 verschillende merken hoeft niet. Als ze per paar maar gepaired zijn. Ik heb dat zelf ook. 4 TP-link adapters tegelijk in gebruik, 1 paar voor netwerkprinter, 1 paar voor IPTV. Werkt perfect.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met Devolo Powerline en KPN kreeg ik foutmelding over "bandbreed gebied".

Vanavond TP-link gebruikt, dat werkt beter. Maar dan hapert de TV, lijkt signaal weg te vallen bij iTV.
Wat doe ik fout???

Ze zitten op verschillende groepen...

*Enorm gefrustreerd....*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:01
Je zou ook aan beide kanten een switch met VLAN ondersteuning neer kunnen zetten. De Powerline adapters zijn dan puur je medium tussen beneden en bovenverdieping.

Dat ziet er dan zo uit:

Modem > Switch > Powerline --- Powerline > Switch > TV + PC

Is misschien iets duurder dan een Powerline setje, maar dan weet je tenminste zeker dat je de maximale snelheid haalt, omdat je geen meerdere Powerline setjes hebt die elkaar storen. Is wel even wat werk qua instellen, maar welke VLAN's je moet hebben staat vast wel ergens beschreven hier op Tweakers in een KPN topic.

De Powerlines pompen dan gewoon 'dom' data over, en de switches zorgen dat het verkeer bij het goede apparaat terechtkomt. Om VLAN's te kunnen gebruiken heb je een managed switch nodig. Een voorbeeld van een goedkope switch die dit kan: pricewatch: Netgear Prosafe GS105E

Zie ook deze review: productreview: Netgear Prosafe GS105E review door prime9391 Die persoon heeft eigenlijk dezelfde setup als jij, maar dan met een enkele kabel ipv een powerline set.

[ Voor 76% gewijzigd door ThinkPad op 28-10-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 549829 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:47:
Bij KPN vertelde men mij dat dit niet met dezelfde als die van KPN kon. Het is OF tv, OF netwerk.
Dat is niet waar. Of althans, niet meer. Welk type modem heb je precies? Met bijv. de Arcadyan VGV7519 werkt tv en netwerk gewoon via één powerline adapter aan de modem-zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Dav1d schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:48:
[...]

Dat is niet waar. Of althans, niet meer. Welk type modem heb je precies? Met bijv. de Arcadyan VGV7519 werkt tv en netwerk gewoon via één powerline adapter aan de modem-zijde.
Deels waar. Sommige experiaboxen kunnen TV+internet over dezelfde lijn gooien, maar sommige experiaboxen kunnen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Daarom vroeg ik ook welk modem hij heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een ZTE H220N. Helaas nog steeds vastlopende iTV via de Devolo van KPN zodra ik de TP-Link adapters in het stopcontact heb... Netwerk is niet heel stabiel.

Weet iemand misschien een goeie app (voor de Mac) om je netwerk te analyseren en mogelijk aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Heb je de TP-Link adapters gekoppeld aan de Devolo's? Bij de H220N hoef je itv en internet niet te scheiden.
Pagina: 1