Ik stond een half jaar geleden ook voor dit probleem, maar opzich is het (hoewel niet helemaal ideaal) prima te doen.
Het grootste probleem is inderdaad de bediening, je moet er voor zorgen dat je een manier hebt om xbmc te bedienen terwijl de focus (het programma op de voorgrond) een ander programma is.
Ik doe dit door met eventghost de keypresses van mijn mediacenter remote op te vangen en deze via de xbmc web api door te sturen naar xbmc.
Maar een andere optie kan zijn de smartphone remote te gebruiken, deze gebruikt namelijk ook de web api en heeft dus geen focus nodig.
Voor CeC zou je op moeten zoeken hoe dit zit, maar ik verwacht dat er iig de optie kan bestaan om het via eventghost te doen.
Een tweede probleem waar je tegenaan zult lopen is het geluid. Momenteel heb ik twee geluidskaarten, 1 op het moederbord en 1 extern via usb. Xbmc is ingesteld om geluid te geven via de usb kaart, (net als spotify, gezien extern aan mijn goede stereo hangt) en de rest van mijn programmas lopen via de interne, zodat ik kan gamen terwijl mijn vriendin lekker film zit te kijken.
Hiervoor gebruik ik het programma Indievolume. (wat best wel buggy is, en NIET werkt met 64bit programmas)
qua resources zou ik me niet zoveel zorgen maken, voor HD film heb je tegenwoordig niet veel meer nodig
T enige probleem wat ik nu nog heb is t switchen van refreshrate op elke monitor als ik een film/serie aanzet, maar dat duurd ook maar 1 sec dus echt een probleem is het nooit.
android since G1.