Laptop Adapter/Charger vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
Mijn laptop (MSI X-slim X320) laadt niet meer op met de originele lader. Als ik kijk naar de plug, dan is te zien dat de contactjes aan de binnenkant van de plug (die in de laptop gaat) naar beneden zijn geschoven, ze maken dus geen contact meer met de pin.

Mijn eerste vraag is: Hoe kan dit gebeuren?

Mijn tweede vraag: Ik kan alleen maar adapters vinden met 19V ipv van de 20V die de originele lader levert.

Bijvoorbeeld:
http://www.norrod.nl/zkb-...ptop-adapter/details.aspx
http://www.replacedirect....ubid=100999&prrel=1860954
http://www.adaptermagazij...0w-19v-2-1a-ihkikbkiuubtk

Maakt dit uit? De specs van de orignele lader zijn: 20V en 2A

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik geef je een goede kans dat het wel gaat werken ja

Iperf

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:19

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
20 of 19 volt dat zal niet uitmaken.
Als dan de plug past, dan kan het inderdaad weer werken.

Ben je er wel van bewust dat je geen lader koopt, maar een adapter: dus gewoon een stroom voorziening van 19 volt. De lader zit in de laptop zelf.

Wat er alleen kapot is, is je stekkertje, waardoor de plus en de min geen goed contact maken. Je zou dus ook op zoek kunnen gaan naar alleen dat stekkertje, of met een speld proberen terug te duwen.

Wat je ook vaak ziet is dat de contacten waar je de stekker insteekt ook niet meer lekker zijn (doordat bijv de stekker er met geweld is uitgegaan nadat je door de draad liep).

• Autovisie
@Reepje: ik heb al gekeken naar alleen de plug vervangen. Maar ik heb geen soldeerbout en dan is het al snel afgelopen met het vervangen van alleen de stekker.

Maar hoe kan het dat de contactjes aan de binnenkant van de plug naar beneden zijn verschoven? Echt heel bijzonder en nog niet eerder tegengekomen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zit nu niet in nederland, maar thuis heb ik wel een bak van verschillende stekkertjes.

Soldeerbout, waarvoor heb je die nodig? Je kan toch geen draadjes aan elkaar solderen?
Draadje doorknippen, strippen. Koperdraadje aan elkaar draaien, klein stukje tape erover, klaar. Maar is niet zo mooi.
Ik zou in ieder geval goed controleren of je wel de pin ziet steken in het contact van de laptop, want als die is afgebroken dan ben je verder van huis.

• Autovisie
De pin zit er zeker nog in. Het is echt een probleem met de plug. De contactjes zitten zeker 5 a 6mm naar beneden verwijderd van de bovenkant. Waar ze normaal gelijk liggen met de bovenkant (die zwarte plastic ring) van de stekker

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Reepje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:32:
Ik zit nu niet in nederland, maar thuis heb ik wel een bak van verschillende stekkertjes.

Soldeerbout, waarvoor heb je die nodig? Je kan toch geen draadjes aan elkaar solderen?
Draadje doorknippen, strippen. Koperdraadje aan elkaar draaien, klein stukje tape erover, klaar. Maar is niet zo mooi.
...
Dat is toch zo'n vieze oplossing, zou ik niet doen, zoek dan iemand met een soldeerbout

Iperf

Pagina: 1