Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beeldscherm delen ala Airplay

Pagina: 1
Acties:

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:56
Ik heb een tijdje gezocht, maar ik kan niet helemaal vinden wat ik zoek. Wat ik wil:

Op verschillende devices (W8 laptop, W7 laptops, android tablet, android gsm) een knopje waarmee ik het beeld kan delen naar een andere pc.

Dan gaat het dus om een knop die er altijd is, of ik nu een browser scherm, video of muziek wil delen. Ik heb bij een collega gezien hoe hij met apple Airplay dit doet met geluid van muziek youtube of dergelijk. En dit zou met een apple tv ook met beelden moeten kunnen. Maar ik wil het dus niet van apple en altijd mogelijk, dus niet alleen als ik in een specifieke app/programma zit te werken. Als het ware dus mijn beeldscherm klonen via wifi.

Wat ik gevonden heb lijkt tot nu toe wel ongeveer te werken maar dan bijv alleen met audio/video. Zoals met XBMC, maar is hier ook een andere oplossing voor?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en hier misschien ook een oplossing voor hebben!
Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Wat je zoekt heet Miracast of Intel's WiDi, maar ik ben het zelf nog nooit tegengekomen, behalve het Miracast knopje op mijn Android telefoon...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Apple heeft de airplay technologie in hun hardware geïntegreerd, en het is voor AV producenten natuurlijk interessant om een licentie te kopen zodat hun producten airplay ondersteunen en ze dat aan klanten aan kunnen bieden.

Maar PC producenten zouden wel gek zijn als ze een licentie kochten. Ten eerste zouden dan Microsoft en Google het ook moeten gaan ondersteunen. Maar Apple zal Google en MS nooit toestaan om inzage in een dergelijke winstgevende techniek te krijgen en hem uit te kunnen baten. Dat kost ze hun concurrentiepositie en staat haaks op hun filosofie waarbij alles qua hardware en OS perfect geintegreerd is. En dus heeft het voor PC of Android producenten ook weinig nut om zoiets te willen; zelf al zouden ze een licentie kopen om het hardwarematig in te bouwen, dan nog kan het niet aangestuurd worden.

De enige andere mogelijkheid zou zijn als Apple eigen insteekkaarten voor PC's zou gaan verkopen met PC drivers. Maar dat kost ze dan weer marktaandeel voor de mac's, dus ook een nogo.

Op NAS devices als de synology producten zie je het wel terug. Maar dat is linux en dat ligt qua licentie en aansturing een stuk makkelijke. Mac OS is in weze ook linux, dus de synology implementatie kan gewoon een spinoff van die van de Mac zijn. Maar da's ook alleen maar voor audio en videobestanden, en niet voor beeldschemdelen enzo.

Het al genoemde WiDi was idd een leuke poging. Maar er zijn maar weinig apparaten die dat echt goed ondersteunen.
Overigens werkt airplay ook lang niet altijd optimaal. Een full hd youtube filmpje streamen van iPad naar mijn LG led TV hapert behoorlijk, en dat terwijl het netwerk toch echt gewoon bedraag Gbit met wireless n is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Woudtwe
Ok, duidelijk. Weet ik ook waarom ik het niet kon vinden. Ik wil er ook weer geen hardware voor aanschaffen. Bedankt voor de reacties

• Woudtwe
Ik heb het toch gevonden!

De oplossing is www.airsquirrels.com

Ik heb reflector geinstalleerd op mijn mediacenterlaptop. En Airparrot op de laptop waarvandaan het beeld gestreamed moet worden. Mijn hele beeld wordt gestreamed incl audio.

Ik heb alleen nog slechte kwaliteit beeld, maar dat zou aan mijn netwerk moeten liggen. Dus daar nog maar een goed naar kijken.