[Win7] Snelkoppelingen,instellingen gereset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 14:41
Beste Tweakers,

Ik heb Win7 Home Premium (normale legale versie, draait al 4 jaar vlekkeloos). Nu bleef er na het invoeren van mijn ww (één gebruiker) vrij lang 'voorbereiden bureaublad' staan. Vervolgens verschijnt de fabrieksversie van de bureau achtegrond, blanco zonder al mijn snelkoppelingen (behalve prullenbak). Ook zijn deze onderaan verdwenen en zijn alle overige voorkeuren (zoals m'n browser en bookmarks etc in firefox) weg. |:(
Op mijn gepartioneerde HD staan gelukkig nog wel mijn files.

- aflsluiten/herstarten explorer.exe geeft geen resultaat
- AVG vind niks
- veilige modus geeft ook de fabrieksinstellingen

Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad of een tip hoe ik dit weer terug kan draaien?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als een corrupt/beschadigd profiel, waardoor je inlogt met een tijdelijk profiel. (dat bij afsluiten steeds opgeschoond/verwijderd wordt)

Nieuwe gebruiker aanmaken, en uit de profiel map van de oude/eerste gebruiker de benodigde files kopiëren naar de nieuwe. (zover die nog niet op een andere plek stonden)

Als dat profiel weer up2date is, en je alle benodigde data uit het corrupte profiel hebt zou je die eventueel kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 14:41
[update]

Erg bedankt, dit heeft het in grote lijnen opgelost. Ik ben nog wel benieuwd hoe dit zomaar kan gebeuren... Ik heb geen wijzigingen of nieuwe software of updates geïnstalleerd in de afgelopen 3-4 dagen.

M'n browserinstellingen en bureaublad zijn weer normaal, de werkbalk niet. Ik kreeg wel enkel foutmeldingen bij kopiëren:
- bewerking kon niet worden voltooid omdat de map geopend zou zijn [windows], hier 'overslaan' moeten aanklikken
- fout 0x800704C8 voor enkel cashes (thumbcache_[1024/256], webcache)

M'n oude (corrupte) profiel verwijder ik pas als het huidige helemaal in orde is, dus eens kijken hoe ik ook die cashes kan terugzetten. Of zouden die juist de oorzaak kunnen zijn?

[aanvulling]: Ik heb het idee dat veel 'paden' nog verwijzen naar (accountnaam oud), is er een manier omdat die paden paden liefst ineens te wijzigen naar (accountnaam nieuw)? Bijvoorbeeld als ik online ben en iets op bureaublad wil opslaan, gaat dat automatisch naar het bureablad van (accountnaam oud).
Of zou het zin hebben om de accountgegevens weer terug te kopieren naar het oude profiel 8)7 zodat alle paden automatisch goedstaan?
Dank!

[ Voor 135% gewijzigd door Dr. Zoidberg op 27-10-2013 20:27 ]