Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies: Nieuwe kast kopen, overweeg Phantom 630

Pagina: 1
Acties:

• Gijs007
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:11

Gijs007

System & Network Engineer

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb op dit moment een NZXT Tempest EVO kast met side window en ben opzoek naar een vergelijkbare kast maar dan met USB 3.0.

Rede voor het kopen van een nieuwe kast is onder andere omdat ik mijn sata brackets kwijt ben en mijn SSD's nu los heb liggen en omdat de kast ligt beschadigt is.

Ik ben op dit moment naar een: Cooler Master HAF XM (met window) aan het kijken, het enige wat ik daar wat minder aan vind is het uiterlijk.
Ik zoek eigenlijk iets dat meer op mijn Tempext Evo lijkt.

Bijvoorbeeld de: Antec Nine Hundred Two V3, maar daar zit een lelijke fan op de bovenkant.

Mijn vereisten zijn:
  • Minimaal 1x usb 3.0 op de voorkant en 1x usb 2.0(of 2x 3.0 natuurlijk ;) )
  • Corsair H80 kunnen monteren, een pre is om een H100 o.i.d. in de toekomst te kunnen monteren.
  • 2x ssd kunnen monteren (mag eventueel ook gewoon 3.5 inch zijn, heb namelijk al brackets liggen) en 2x een normale hardeschijf kunnen monteren.
  • bottem mount PSU
  • Window
  • Stil maar wel met genoeg plaatsen voor fan's/redelijke koeling voor een high end systeem.
  • AMD 6970 compatibel (minimaal 27,5 cm ruimte voor GPU)
  • <180 euro
  • Goede kabelmanagement mogelijkheden
Op dit moment is mijn oog gevallen op de Phantom 630, maar op sommige foto's ziet deze kast er erg lelijk uit(kan natuurlijk ook aan de camera liggen)

Dus ik zou graag horen of dat de Phantom 630 in het zwart ook lijkt op de product foto's van NZXT, of dat deze er juist heel cheap uitziet in het echt.

Uiteraard zijn adviezen voor andere kasten ook welkom! :)

Intel Core i7 2600K @ 4.8GHZ Corsair H80I ~ MSI Z77-GD65 ~ 16GB G.Skill RipjawsZ 2133 ~ AMD Radeon R9 290 ~ Corsair AX860I ~ 2 x Samsung 840 256GB raid 0

• Alpha Bootis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-07-2016
Wat vind jij stil dan? Want dat heeft alles te maken met wat je er in stopt en bijzonder weinig met de case zelf. Je kan je kast volledig isoleren enzo maar als je op elk gat een 120mm fan gooit die full-force zit te blazen word hij nooit stil.
Kabelmanagement is nog zoiets eigenlijk. Waar wil je je kabels kwijt, achter moederbord? Andere holle ruimte? Heb je een modulaire voeding?

Denk dat dit gewoon rondkijken is en iets kopen wat je zelf het beste vind ogen. Discussie voeren over kasten is een beetje als discussie voeren over een schilderij mijns inziens. :)
Kasten zelf vind ik persoonlijk al snel goed maar als je er picky over bent zou ik toch gewoon ouderwets in de winkel gaan kijken.
En ik zou dan dingen als die frontal 3.0 usb als harde eis stellen. Dingen als een side-window kan een beetje vent wel zelf met een dremel. Ook het bijmaken van evt extra HDD mounts is een voorbeeldje van een kind die de was kan doen, al hebben de meeste mid-to-high end kasten die dingen standaard in overvloed.

Alpha Bootis wijzigde deze reactie 27-10-2013 16:33 (27%)

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True