Toon posts:

Connector CPU-fan op m.b. dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Al twee weken lang vond ik dat mijn asus 6800 in smartdoctor erug heet was ineens zo'n 8 tot 10 graden warmer. Ik dacht zal wel aan het warme weer leggen.

Maar nu blijkt connector van mijn cpu fan blijkbaar al een tijdje dood te zijn. Dus totaal geen koeling op mijn Athlon 700 :( .
Gelukkig doet cpu het nog. :)
Heb koeler nu op een andere connector gezet.

Ik heb gelukkig nog garantie op het bord dus morgen maar ff een nieuwe halen als ze niet al te moeilijk doen.

Maar nu is mijn vraag kan nu de cpu erg versleten zijn, zo ja hoe erg en als dat zo is, is het dan slim om deze ook te laten controleren, indien mogelijk??. Of kunnen er ook nog andere onderdelen bijna verot zijn??

Al vast bedankt.

Verwijderd

doe dit, kijk hoe hoog je CPU stabiel draait met FSB, haalt hij de 112, laten zitten, haalt hij dat niet, teruggaan naar de winkel, misschien heb je de volgende keer eentje die 112 of 115 haalt :)

(ja celeronners en pentiummers onder ons, 112 is weinig, maar voor een athlon is die FSB hoog, hij verdubbeld hem he, niet vergeten :)

115 is een mooie FSB voor Athlon

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

Ja maar je denkt toch niet dat je hem dan in kan ruilen he?
da's geen bewijs veel athlon's halen die 112 niet, de mijne wel :D

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik graag willen op een hoger FSB,
maar het is maar een msi-6167 :( Ik kan helaas niet in de bios dit veranderen.

• FFF

FFF

dacht dat dat wel moest kunnen geen hardware monitor setup?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit bord mag ruilen, en hopelijk kan het niet gerepareerd worden. Wat is dan een goede keuze de MSI-K7Pro of Abit of die van ASUS

• FFF

FFF

heb zwelf de K7pro en echt een prachtig en perfect bordje :D
en msi heeft gewoon perfecte borden voor de athlon, ze werken veel samen met amd daarom hebben ze altijd een van de eerste het nieuwe bord dat gelijk perfect is vind ik zelf :D
en hier past geen 133 Mhz geheugen op maar dat maakt mij nix uit, fsb 114 haal ik met m'n 600tje, en loopt perfect stabiel.
ik zou gewoon een msi kopen zijn gewoon perfecte borden zeker voor amd door de samenwerking :D
mvg FFF

Verwijderd

Wacht effe, het bord wat elke test heeft gewonnen is de Abit KA7, dus effe geen gelul! Moet je denk ik wel 50 piek bijbetalen ofzo

• FFF

FFF

in preformens misschien wel iets ja maar stabieliteid en mogelijkheden?
ik hyou het op MSI maar is maar net waar je het meest vertropuwens in hebt en je voorkeur naar uit gaat
ieder bord heeft zijn eigen specialiteiten,
mvg FFF

Verwijderd

In stabiliteit heeft Asus met da K7V al gewonnen, maar JUIST de mogelijkheden van Abit zijn onuitputtelijk, per mhz FSB in Softmenu, voltage core per 0,05 volt, I/O per 0,1 volt, erg snel, 4 Dimm banken, geen nutteloos AMR slot, een extra PCI slot ipv. het nutteloze AMR slot. Goede warmtemeting.

Verwijderd

Topicstarter
Hardware monitoring??

Moet dat in de bios staan, of is dat een los programma. In de bios heb ik geen mogelijkheden om te overclocken. Kan het misschien wel software matig???

mzzls,

Mark
Pagina: 1