Windows XP updaten wilt niet lukken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb hier een oudere computer staan met windows xp erop.. Waarom ik niet een ander os aanschaf is omdat ik het voor dingen gebruik die windows xp nodig hebben..

Ook voor een oudere gaming computer heb ik dus nog windows xp nodig..

Maar het probleem, ik krijg niks geupdate.. Want dan komt een scherm op om te updaten en dan lijkt er helemaal niks meer te gebeuren.. Ik heb ook al http://catalog.update.microsoft.com/ geprobeerd..
Daar kan ik wel al het gewilde in het mandje doen.. Maar het mandje kan ik niet inkomen en lijkt dan een verbindings fout te geven.. Ik wil namelijk alle updates downloaden ook voor een oudere games computer om hem zoveel mogelijk up to date te krijgen..
De support zou tot 18 april 2014 zijn... Maar is er iets aan de hand met de servers van microsoft.?? (Daar lijkt wel vaker iets aan de hand te zijn)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe oud is die installatie? Heb je toevallig nog IE6 draaien? Misschien dat die dwarsligt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:37

TommieW

Numa numa.

Je kan ook nog proberen om via Offline WSUS te updaten. Daarmee download je alle updates, die je vervolgens kan installeren.
Het lost je probleem met Windows Update waarschijnlijk niet op, maar je hebt wel je updates geïnstalleerd. Wat ook handig is, is dat je met Offline WSUS de updates al gedownload zijn, zodat je deze weer kunt installeren als ze niet meer bij Microsoft staan. Dan moet je natuurlijk je Offline WSUS ISO wel ergens veilig opslaan. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door TommieW op 26-10-2013 22:15 . Reden: Verkeerde smiley ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 22:40
Is dit een nieuwe install met ie6 die je wil updaten?
Toevallig ook hoge cpu load?
Er is nl een issue met nieuwe xp installs en met ie6 naar windows update te gaan.
Je moet eerst een bepaalde kb installeren ofwel eerst ie8 downloaden en installeren en dan pas naar windows update gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst voor iemand nog een XP-SP3-ie8 machientje ingericht (noodzakelijk), kreeg update ook niet aan de gang.

Uiteindelijk "automatisch updates downloaden maar zelf bepalen etc" ingeschakeld, reboot en 15min later kwamen er een stuk of 10 updates binnen, toen die erop stonden was er geen houden meer aan met de updates. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dikke Foaf schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:23:
Is dit een nieuwe install met ie6 die je wil updaten?
Toevallig ook hoge cpu load?
Er is nl een issue met nieuwe xp installs en met ie6 naar windows update te gaan.
Je moet eerst een bepaalde kb installeren ofwel eerst ie8 downloaden en installeren en dan pas naar windows update gaan.
Hier ben ik ook flink mee aan het prutsen geweest. Zodra er iets met updates gedaan word gaat de svchost 100% CPU gebruiken en krijg je niets meer voor elkaar. Uiteindelijk heb ik dit opgelost door de laptop maar een dag te laten staan waardoor de updates automatisch binnen kwamen. Na een paar updates geinstalleerd te hebben was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Raven schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:09:
Hoe oud is die installatie? Heb je toevallig nog IE6 draaien? Misschien dat die dwarsligt.
Gewoon een schone installatie.. Heb ook IE8 gedownload zonder de updates, anders gaat hij weer online zoeken en kom je gewoon niet verder.
Heb momenteel 469 updates in het mandje staan van catalog update.. Probeer in het mandje te komen maar verbinding lijkt te time - outen.. Krijg dit:

De website heeft een fout geconstateerd

[Foutnummer: 8DDD0010]
Er is een probleem met de pagina die u probeert te bereiken en deze kan daardoor niet worden weergegeven.
Probeer het volgende:
Neem contact op met de beheerder van de website en meld dat deze fout voor dit webpagina-adres is opgetreden.

Het vreemde is dat hij het met automatische updaten het nou in 1 keer wel doet.. Heb dat ding zowat de hele avond aanstaan.. Lijkt wel of ze daar de servers beperken daar bij microsoft.

Eigenlijk is de bedoeling de updates offline te halen en op cd te branden of zo dat als de support ophoud hier wel de updates heb liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Robin4 op 26-10-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je al wel SP3 er op staan ? Anders die sowieso eerst even draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ja die Sp3 kwam al standaard met deze versie van windows xp.

Ik laat de automatische updates nou wel even draaien, ik denk dat hij die al binnen heeft gehaald en bezig is met installeren (dat laatste gaat opzicht wel ietsie sneller..

Wacht wel totdat ik deze update heb, en dan probeer ik het opnieuw met de update catalog.

[ Voor 69% gewijzigd door Robin4 op 27-10-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Robin4 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:46:
[...]
Eigenlijk is de bedoeling de updates offline te halen en op cd te branden of zo dat als de support ophoud hier wel de updates heb liggen.
Offline WSUS Update downloaden en daar de zooi mee binnenharken. Volgens mij kan je overigens Windows Update na april 2014 nog wel gebruiken maar komen er gewoon geen nieuwe updates meer voor WXP.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik weet niet precies hoe dat zit of je na 14 april 2014 nog kon updaten.. Dacht zelf dat ze de hele server dan gewoon offline werpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 18:59
wat staat er in de logging?
c:\windows\WindowsUpdate.log

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Grappig, op mijn XP testmachine werkt de Windowsupdate site ook niet meer. Ik kan alleen nog via WSUS updaten (wel via de MS update servers).

Windows 2000 en ouder werkte al een tijdje niet meer op Windowsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Daar staat een hele lap tekst in..

Het normale updaten werkt nou wel... catalog,update.windows.com kom ik nog geen steek verder mee.
Als ik op dat mandje klik krijg ik weer de boven staande genoemde error..
Zelf denk ik dat ik wellicht iets te veel files hebt geselecteerd..Zal morgen denk ik wat minder files per keer selecteren..

Waar word normaal gesproken eigenlijk die updates bewaard (althans de installatie files) Kan ik die weer gebruiken om daar weer een windows met te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Robin4 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:49:
Daar staat een hele lap tekst in..

Het normale updaten werkt nou wel... catalog,update.windows.com kom ik nog geen steek verder mee.
Als ik op dat mandje klik krijg ik weer de boven staande genoemde error..
Zelf denk ik dat ik wellicht iets te veel files hebt geselecteerd..Zal morgen denk ik wat minder files per keer selecteren..

Waar word normaal gesproken eigenlijk die updates bewaard (althans de installatie files) Kan ik die weer gebruiken om daar weer een windows met te updaten?
Ben je nou zo eigenwijs? Heb je al eens naar http://download.wsusoffline.net/ gekeken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
redfoxert schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:51:
[...]

Ben je nou zo eigenwijs? Heb je al eens naar http://download.wsusoffline.net/ gekeken??
Zoals al gezegd staat daar waarschijnlijk wat onbetrouwbare rommel tussen.. Dus laat ik slim zijn om vooral daar niks te downloaden en gewoon bij de juiste source te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Robin4 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:52:
[...]

Zoals al gezegd staat daar waarschijnlijk wat onbetrouwbare rommel tussen.. Dus laat ik slim zijn om vooral daar niks te downloaden en gewoon bij de juiste source te halen.
Waarschijnlijk? Het ding is oorspronkelijk door iets of iemand van de Duitse C'T gemaakt en gebruikt gewoon de Windows Update servers om de boel binnen te halen. De eerste die hier problemen mee heeft moet ik persoonlijk nog tegenkomen ...

For the record: Deze tool download de repository files waarin verwijzingen naar de updates staan, van daaruit worden de files zelf gedownload, alles gewoon vanaf de Microsoft servers.

Maar je mag natuurlijk altijd zelf proberen het wiel opnieuw uit te vinden :)

[ Voor 13% gewijzigd door redfoxert op 27-10-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"De eerste die hier problemen mee heeft moet ik persoonlijk nog tegenkomen ..."
* Raven steekt hand op

Ik heb dat tooltje een keer gebruikt, die haalde lang niet alle (hooguit 2/3e) van de updates binnen. Daarna ben ik maar 't updatepack+IE8pack van RyanVM forum gaan gebruiken, dan hoef ik het overgrote deel niet meer te installeren na het installeren van Windows.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
In snap dit niet helemaal. Op geen enkele machine waar ik XP op draai werkt de Update niet meer.

Ik heb hier al een dag mee bezig, en heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd welke ik op internet kan vinden.

Heel vreemd, volgens mij heeft iedereen hier nu last van toch? Via Microsoft is het gewoon niet meer aan de gang te krijgen....

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Hebben jullie de Fix van microsoft al gedraaid?

Try SCE to Aux

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
nico_van_wijk schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:02:
In snap dit niet helemaal. Op geen enkele machine waar ik XP op draai werkt de Update niet meer.

Ik heb hier al een dag mee bezig, en heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd welke ik op internet kan vinden.

Heel vreemd, volgens mij heeft iedereen hier nu last van toch? Via Microsoft is het gewoon niet meer aan de gang te krijgen....
Wat zegt de event log?
Welke versie van de Windows Update Agent draai je?

Als je nog geen SP3 hebt, dan zal Windowsupdate standaard niet werken. Je moet dan eerst o.a. je root certificates handmatig updaten en de Windowsupdate agent updaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 28-11-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-12-2022
Na een schone installatie van windows xp kreeg ik idd ook geen updates binnen

ik heb sp3 geinstalleerd
windows update agent
microsoft fix tool speciaal voor netwerk en update
en ie8 geinstalleerd

toen heb ik windows automatische update meerdere keren de tijd ingesteld zodat hij snel zouw update en dat werkte tot ik een error kreeg die ik via microsoft fix tool ontdekte

daarna heb ik via http://catalog.update.microsoft.com de downloads voor windows xp gedownload maar hier kom ik niet verder mee die downloads installeren niet.

Ik heb nu geupdate met wsus even de juiste aanvinken en gaan dacht ik maar ik installeerde de updates nog niet.

oplossing hier onder bij NLF

[ Voor 27% gewijzigd door Deckwitz op 10-01-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:46

NLF

na een verse installatie gewoon IE8 van downloaden zonder de updates. Want met updates gaat niet lukken want er staat immers geen IE8 op!

Daarna gewoon de update starten en wachten tot die de genuine windows bestandje download en installeert. daarna beginnen je updates binnen te komen :) Het wachten kan alleen wel een dagje duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckwitz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-12-2022
NLF schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:05:
na een verse installatie gewoon IE8 van downloaden zonder de updates. Want met updates gaat niet lukken want er staat immers geen IE8 op!

Daarna gewoon de update starten en wachten tot die de genuine windows bestandje download en installeert. daarna beginnen je updates binnen te komen :) Het wachten kan alleen wel een dagje duren..
true. na verloop van tijd heb ik ook eerst via automatische update (duurde idd lang) en later via startmenu windows update alle updates binnen gehaald.
Pagina: 1