Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI, ASUS of ACER?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Na 5 jaar is mijn Vostro 1720 aardig op dus ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik wil graag een laptop waarmee ik weer een jaar of 4/5 mee kan doen dus hij moet redelijk wat capaciteit hebben. Ik heb weinig verstand van PC's en ben niet in staat zelf iets in te bouwen.

Ik gebruik de laptop om films te kijken, zwaardere excelberekeningen en om games te spelen (op dit moment CIV 5 en heroes of might and magic 5) Deze games wil ik graag op de hoogste graphics spelen.

De laptop zal over het algemeen thuis staan en ik zal er vrij weinig mee reizen, hij mag dus wat groter en zwaarder zijn, al is een mooi design meegenomen.Ik heb geen voorkeuren voor een bepaald merk, heb slechte ervaringen met acer maar dit is alweer 8 jaar geleden. Budget zit tussen de 900 en 1200 euro. Ik probeer het laag te houden maar merk dat je snel geneigd bent het maximale eruit te halen!! Ik heb geen voorkeur tussen een 15 of 17 inch

Op dit moment heb ik 3 laptops (allen 17 inch) geselecteerd maar sta open voor suggesties. Ben benieuwd of ik niet te zwaar zoek of dat jullie vinden dat dit voor een klein bedrag geen overdaad is.

Acer Aspire V3 772G-747a161.12TBDWakk

MSI Gaming Series GE70 2OE-012NL

ASUS N Series N750JV-T4090H (kan hier nog SSD ingebouwd worden?)

Wat ik nog graag wil weten is wat betere prestaties haalt: een GTX760M met 2 GB of een GT750M met 4GB

Verwijderd

Asus. Maar niet deze..

De acer V3 heeft wat koelings issues. Verder is er niet heel veel aan op te merken buiten de prijs.
De MSI GE70 heeft koelings issues, bar slechte accuduur, en volgens mij vrij slechte bouwkwaliteit en input devices.
De N750JV is leuk, maar hij is gewoon veeel te duur voor wat je krijgt. De pricewatch: Asus N76VB-T4046H is €200 goedkoper. De voornaamste verschillen tussen de 2 is dat de N76 veel betere koeling heeft, en de N750 een uur langere accuduur en een paar procent snellere hardware. Het is onzin om daar zo'n grote meerprijs voor te betalen.

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-11 21:19
De acer heeft ook 5 ghz wifi ik weet niet of dat van belang is.

Verwijderd

Topicstarter
De MSI is in ieder geval afgevallen, heb inmiddels van meerdere personen slechte verhalen gehoord.

Darkstone je geeft aan dat de acer wat koeling issues heeft, zijn deze bij asus niet aan de orde?

Ik ben blij met je advies maar de twijfel is nog niet helemaal weggenomen (om voor een minder krachtige variant te gaan) Daarom heb ik nog een aantal vragen, hoop dat jij of iemand anders deze nog kan beantwoorden:

De acer heeft een GTX760M met 2 GB, de asus een GT750M met 4GB, de GTX heeft volgens mij meer kracht, al heeft de GT 2 GB meer, hoe drukt dit zich in de praktijk uit? Wat is uiteindelijk beter of is dit niet te vergelijken?

De asus die jij voorstelt heeft wat mindere hardware maar is 200 euro goedkoper, jij geeft aan dat dit het onzin is om zo'n grote meerprijs te betalen. Gekeken naar de toekomst en het wellicht (laten) uitbouwen van de laptop is het dan niet toch verstandiger om voor de duurdere versie te gaan. Deze heeft 2 harde schijven, hiervan kun je er toch 1 vervangen voor een SSD of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:49:
Darkstone je geeft aan dat de acer wat koeling issues heeft, zijn deze bij asus niet aan de orde?
Volgens notebookcheck bij de N56, in veel mindere mate. Bij de N56 is er lichte throtteling waar te nemen, de acer gaat vrij rap nar 800mhz (het minimum waar de CPU op wil draaien).

Voor zover ik kan zien is de GT 760m ongeveer 20-25% sneller dan de GT 740m. Het verschil tussen de GT 740m en GT 750m is bijna niets (zelfs chip, alleen hoger geklokt, maar dat kan je als de koeling het toe staat ook zelf doen).

En als je het over de toekomst hebt, kies dan voor een laptop waarvan je weet dat de kwaliteit goed in orde is. Bij een laptop van een paar jaar oud maak ik mij geen zorgen of de CPU of GPU nu 10 procent sneller of trager is. Maar als de bouwkwaliteit of koeling begint af te takelen, wordt dat op termijn erg irritant.