Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ok. Niet lachen... ik heb nog een oude JVC receiver uit de jaren 90. Mijn eerste surround setje. Die moet nu echt vervangen worden. Reden: er zitten te weinig aansluitingen op. Sinds diezelfde jaren 90 heb ik audio niet echt meer in de gaten gehouden, dus ik heb toch echt wat hulp nodig.

Maximaal bedrag is toch wel rond de 300 euro. Als ik zo wat rond kijk is eigenlijk alles bijna wel aanwezig op elk model... dus waar zit hem het verschil precies in? Kwaliteit of opties?

Surround gebruik ik weinig, dus 5.1 is meer dan voldoende. Gebruik eigenlijk een 3.1 opstelling. Voor HDMI zijn 4 ingangen wel voldoende. De composite kabels van de oude Wii kunnen bijna in geen enkele meer.

Voor leuke opties zijn bediening via iPhone, Airplay of dat soort gein wel leuk maar zeker niet nodig.

Een vriend van mij heeft de VSX-922 (349 euro) van Pioneer en is daar tevreden over. Het apparaat is ook mooi. Maar hoe verhoudt dat zich t.o.v. VSX-422-K (239), VSX-323-K (199), VSX-322-K (199)? Of compleet wat anders de Onkyo TX-NR525 (329).

Ik begin langzaam doos de bomen het bos niet meer te zien en begrijp weinig van de type aanduidingen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er zijn vele receivers op de markt en het is maar net wat je nodig hebt qua mogelijkheden. Als je bereid zou zijn om iets meer uit te geven, zou ik de Marantz SR5007 aanraden. Aangezien deze een opvolger heeft gekregen die echt maar minimaal anders is, heeft deze een behoorlijk prijsval gemaakt; deze was voorheen meer dan dubbel zo duur. Met deze receiver haal je een mooi vermogen en veel mogelijkheden in huis. Voor dit geld kun je geen betere receiver kopen.

Binnen je budget zijn de Denon AVR-X1000 en de iets oudere AVR-1713 ook mooie alternatieven.