• guybruggemann
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-02-2025
Beste mede tweakers,

ik ben een eigen pc aan het bouwen. Ik wil de harde schijf van mij oude pc overzetten in den ieuwe, echter staat hier nog windows op. Ik vind het geen probleem om hem te formatteren, echter heb ik hier wle ene vraag over:

Kan ik de harde schijven overplaatsen en daarna op mijn nieuwe systeem formatteren? Het moederbord heeft namelijk een andre chipset...

Groetjes, Guy

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ja, dat kan!

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:10

TommieW

Numa numa.

We hebben veel te weinig informatie om te zeggen of dat kan. Als de oude HDD IDE is, en de nieuwe SATA, gaat dat niet zomaar lukken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• guybruggemann
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-02-2025
Ik heb 1 SSD en 1 SATA HDD

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan de schijven gewoon overzetten.
Je moet wel eerst alleen je ssd erinhangen. Vervolgens instaleer je daar windows op.

Daarna kan je de hdd erin hangen. Deze kan je formateren, of gewoon gebruiken, je hebt gewoon toegang tot alle data.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat laatste dus idd. Eerst windows op de SSD installeren, en dan de oude HDD er in. Je kunt de partitie van die schij evt opnieuw formatteren en dan gebruiken, of simpelweg de windows installatie en alle bijbehorende bestanden wegmikken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Als advies wil ik meegeven dat een SSD snel vol is, dus niet veel gebruikte bestanden op de HDD opslaan en programma's die je niet veel gebruikt of geen snelheid nodig hebben ook op de HDD zetten.

Als voorbeeld: Bittorrent downloads in de instellingen van je torrent programma gelijk op de HDD laten zetten.

Zo kan je ook de persoonlijke mappen verplaatsen naar de HDD, waardoor je minder kans op vervuiling en fragmentatie krijgt.
http://www.schoonepc.nl/i...estanden_verplaatsen.html

[ Voor 25% gewijzigd door hoekies op 26-10-2013 19:27 ]

Pagina: 1