Toon posts:

Nota Apple en BTW terugvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.465 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een rMBP besteld bij Apple. Deze is binnen, maar nu lijkt mij de factuur niet juist genoeg om in te boeken voor mijn bedrag.
Hoe doen jullie dat met factureren van Apple, en inboeken zodat de btw teruggehaald kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met "niet juist genoeg"? Het is makkelijker helpen als we een idee hebben wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Een factuur van Apple is hetzelfde als die van enig ander bedrijf en zou je dan ook dusdanig zo kunnen gebruiken en invoeren in je systeem. Als je bij Apple winkelt heb je trouwens ook altijd de optie om aan te geven dat je iets als bedrijf koopt en dus graag de BTW-gegevens etc erbij wilt hebben om het te verwerken. Uiteraard verwachten zij dan ook dat je het een en ander invult qua gegevens van jouw bedrijf.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
BombaAriba schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:45:
Uiteraard verwachten zij dan ook dat je het een en ander invult qua gegevens van jouw bedrijf.
En de bijkomende garantie bepaling die veel minder (tot niets) is dan wanneer je als particulier koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik mis bijvoorbeeld hun adres, kvk en btw nummer op een factuur. Er staat alleen wat van mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je diende hen eerst te contacteren voor het aanmaken van een bedrijfsaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@césaar

De gegevens die hij noemt horen volgens de wet op de factuur te staan, daar is geen bedrijfsaccount voor nodig:
Wat moet ik op mijn facturen zetten?
De eisen aan uw factuur zijn afhankelijk van de hoogte van uw factuur.

1. Uw factuur is € 100,- of lager:

Als uw factuur minder dan € 100,- inclusief btw bedraagt, dan kunt u vanaf 2013 volstaan met een 'vereenvoudigde factuur'. Op deze eenvoudige factuur zet u in ieder geval de standaardgegevens, zoals de factuurdatum, de NAW-gegevens van de leverancier (naam, adres en woonplaats), de aard van de geleverde goederen of verrichte diensten en het te betalen btw-bedrag (óf de gegevens waarmee uw klant dat bedrag kan berekenen).

2. Uw factuur is hoger dan € 100:
de factuurdatum;
een uniek factuurnummer (nummer uw facturen doorlopend en opeenvolgend);
uw btw-nummer (dit hoeft niet als u klant een particulier is);
uw kvk-nummer;
naam en adres van uw bedrijf;
naam en adres van uw klant;
een omschrijving, de hoeveelheid en de aard van het product of dienst die u heeft geleverd;
de datum waarop de levering of dienst heeft plaatsgevonden of is voltooid, of de datum waarop een vooruitbetaling is gedaan als die anders is dan de factuurdatum;
de prijs exclusief btw en inclusief btw;
het te betalen bedrag aan btw.

Van elke factuur die u verstuurt, moet u een kopie bewaren in uw administratie. De eisen aan elektronische facturen zijn overigens hetzelfde als die voor papieren facturen. Let op: als u per 1 januari 2013 een verkeerde factuur uitschrijft, dan kunt u een boete krijgen van maximaal € 4.920,-.
http://www.kvk.nl/onderne...ratie/eisen-aan-facturen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:10
Bel Apple of stuur ze een mail, ze kunnen je ongetwijfeld helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat het de factuur is die je daar hebt en niet een pakbon? Ik heb hier 3 facturen van Apple waar het allemaal netjes op staat, die kreeg ik per e-mail en zaten niet bij de iMac's op de doos ofzo.

Overigens zijn het wel facturen uit Ierland, maar het voldoet allemaal netjes aan de Europese regels. (Waarbij een BTW nummer verplicht is, KvK niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit heeft weinig met Macs & Sofware te maken en past meer in het Shopping Forum, dus een move die kant op.

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is ook niet iets voor het Shopping Forum, en aangezien de TS geen informatie geeft en geen inzet toont lijkt het me ook niet topicwaardig. Oftewel: slotje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.