Traag bufferen Flash videos (Dumpert, Tweakers)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.961 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 19:01
Ik zit op dit moment met een vreemd probleem.
Sinds kort laden de flash filmpjes op Dumpert en Tweakers erg langzaam.
Ze moeten constant bufferen en het speelt voor geen meter af.
Dit probleem ondervind ik echter niet bij YouTube, wat volgens mij ook gebruik maakt van Flash (hoewel ik mij wel HTML5 aangezet heb).
Ik gebruik op dit moment Chrome, maar ook in IE krijg ik deze problemen.
Mijn download en upload speed zijn gewoon normaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3058516942.png

Ik heb mijn router al een reset gegeven, en ik heb al verschillende instellingen in mijn netwerk op mijn computer veranderd. Ik weet niet honderd procent zeker of de start van dit probleem samen valt met de overstap van windows 8 naar 8.1, maar ik sluit niet uit dat hier een probleem ligt.
Ook heb ik kort geleden mijn Flash player bijgewerkt, en hij loopt nu op v11.9.900.117.
Ik heb flash player opnieuw geinstalleerd, maar het probleem was toen niet verholpen.
Ook heb ik het DNS en het IP veranderd en IPv6 uitgeschakeld, aangezien ik hier in het verleden problemen mee heb gehad.

Heeft iemand anders deze problemen ook (gehad) of zijn er nog oplossingen die ik over het hoofd gezien heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 08:42
Bij mij was het probleem dat chrome 2 versies van flash tegelijk aan had staan. Even bij je plugins kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Ik heb de plug-ins bekeken en er een gedeactiveerd, maar helaas is het probleem nog steeds niet opgelost.
Zijn er nog andere oplossingen die ik over het hoofd zie?

[ Voor 3% gewijzigd door Zinloos1 op 27-10-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 08:42
Als je er dus wel 2 had, zou ik nog even de boel omwisselen. De ander dus uit. 1 van beide is fout. Maar ik weet niet meer welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Op een of andere vreemde manier heb ik hier ook erg last van sinds een paar weken. Zowel in Firefox, IE als Chrome bufferen filmpjes op NOS.nl en Dumpert.nl nauwelijks, terwijl filmpjes op youtube het prima doen! Waardoor ik de filmpjes eigenlijk niet kan kijken. Ze lijken wel te blijven hangen. Want als ik even wacht tot het volledig geladen is, werkt het ook niet. Hij buffert namelijk niet door. Terwijl er niets mis is met mijn internetverbinding (UPC Power) verder. Iemand een idee wat er aan de hand is en wat er vooral aan te doen is? Op mijn Macbook heb ik hetzelfde probleem, lijkt het.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2na47rk.png

[ Voor 4% gewijzigd door bart1074 op 04-01-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Bij mij is het uiteindelijk gewoon verdwenen na een reboot van zowel mijn router als mijn modem. Dit lijkt het opgelost te hebben bij mij, maar ik weet nog steeds niet zeker of dit nou de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Zinloos1 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:41:
Bij mij is het uiteindelijk gewoon verdwenen na een reboot van zowel mijn router als mijn modem. Dit lijkt het opgelost te hebben bij mij, maar ik weet nog steeds niet zeker of dit nou de oplossing was.
Dank. Ik ga dat gelijk proberen, maar volgens mij heb ik dat al geprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
bart1074 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:44:
[...]

Dank. Ik ga dat gelijk proberen, maar volgens mij heb ik dat al geprobeerd zonder resultaat.
Ik heb het modem toentertijd langer dan tien seconden uitgezet om hem zo echt te rebooten.
Maar zoals ik al aangaf weet ik nog steeds niet zeker of dit het nou opgelost heeft, of dat er iets anders is gebeurd waardoor het weer werkte. Ik moet zeggen dat dumpert op dit moment sowieso wat moeilijker laadt, en er meerdere mensen zijn met dit probleem.

Edit: Hoewel jouw beschreven problemen zich bij mij niet voor doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zinloos1 op 04-01-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362493

Wissel eens tussen de flash van chrome zelf en flash for other browsers. Je kutn dit veranderen door bij je http bar about:plugins in te typen.

Gebruik eens een andere dns server?
Update je videokaart drivers eens en probeer eens flash te draaien zonder het renderen door je gpu. (harware rendering uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Ik heb inderdaad toen ook flash volledig van mijn pc afgegooid en er weer opgezet. In chrome heb ik nu Shockwave player Type: NPAPI aan staan en Shockwave player Type: PPAPI uit.
Het was vrij lastig om Shockwave player volledig te verwijderen, maar er is een tooltje op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927721

Hoi , het kan een website zijn die je browesr vertraagt, als het niet wordt aangegeven moet je dat even uitzoeken.
om je video's dus te laten afspelen zoals jij wil. ga je in firefox naar extra, dan klik je op opties,vervolgens op geavanceerd, klik bovenaan op netwerk, dan klik je op wissen van de Gebufferde webinhoud, vergroot deze met 1000mb. en klaar, kan zijn dat door vergroten de webbrowser langzamer wordt. maar dat los je wel weer op ;-)

hoop dat het hulpzaam was, gebruik je geen firefox, heb je hier mischien ook wat aan, maar zal je het even zelf gaan googlen hoe je dit kan doen.
groeten!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik hoop dat ruim 3 jaar na dato de Topicstarter wel een oplossing heeft gevonden.. :)

Dergelijke oude koeien uit de spreekwoordelijk sloot halen is nergens voor nodig, dit topic gaat dan ook dicht.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.