Ik ben op dit moment op visite bij familie in Spanje. Ze hebben hier een ADSL aansluiting van Movistar, de lokale internetprovider. Nu hebben we gisteren hier een reset van het modem gedaan, omdat we het wifi password wilden aanpassen en ze het wachtwoord van het modem niet meer wisten. Echter, na de reset hebben we geen internetverbinding meer. Op het modem gaat wel het ADSL-lampje groen branden, maar het internetlampje blijft uit. Als ik naar de statuspagina van het modem ga zie ik enkel staan "connecting".
Dit alles doet mij vermoeden dat er hardwaretechnisch niets mis is. Er is blijkbaar een ADSL signaal, dus er zal verbinding met de centrale zijn. Enkel het tot stand brengen van de daadwerkelijke internetverbinding lukt niet. Ik heb gekeken, alle instellingen in het modem zijn precies zoals ze zouden moeten zijn.
Ik heb uiteraard gebeld met Movistar (dat viel niet mee in het Spaans
) en ze "gaan het uitzoeken". Maar ik houd er niet van om stil te zetten en af te wachten dus ik wil even uitsluiten dat het toch niet iets is dat ik zelf kan verhelpen.
Klopt mijn aanname dat het probleem niet hier kan liggen? Of is dat te kort door de bocht? Wat zou ik nog kunnen proberen?
Dit alles doet mij vermoeden dat er hardwaretechnisch niets mis is. Er is blijkbaar een ADSL signaal, dus er zal verbinding met de centrale zijn. Enkel het tot stand brengen van de daadwerkelijke internetverbinding lukt niet. Ik heb gekeken, alle instellingen in het modem zijn precies zoals ze zouden moeten zijn.
Ik heb uiteraard gebeld met Movistar (dat viel niet mee in het Spaans
Klopt mijn aanname dat het probleem niet hier kan liggen? Of is dat te kort door de bocht? Wat zou ik nog kunnen proberen?