Probleem verbinding Movistar ADSL (Spanje)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
Ik ben op dit moment op visite bij familie in Spanje. Ze hebben hier een ADSL aansluiting van Movistar, de lokale internetprovider. Nu hebben we gisteren hier een reset van het modem gedaan, omdat we het wifi password wilden aanpassen en ze het wachtwoord van het modem niet meer wisten. Echter, na de reset hebben we geen internetverbinding meer. Op het modem gaat wel het ADSL-lampje groen branden, maar het internetlampje blijft uit. Als ik naar de statuspagina van het modem ga zie ik enkel staan "connecting".

Dit alles doet mij vermoeden dat er hardwaretechnisch niets mis is. Er is blijkbaar een ADSL signaal, dus er zal verbinding met de centrale zijn. Enkel het tot stand brengen van de daadwerkelijke internetverbinding lukt niet. Ik heb gekeken, alle instellingen in het modem zijn precies zoals ze zouden moeten zijn.

Ik heb uiteraard gebeld met Movistar (dat viel niet mee in het Spaans ;) ) en ze "gaan het uitzoeken". Maar ik houd er niet van om stil te zetten en af te wachten dus ik wil even uitsluiten dat het toch niet iets is dat ik zelf kan verhelpen.

Klopt mijn aanname dat het probleem niet hier kan liggen? Of is dat te kort door de bocht? Wat zou ik nog kunnen proberen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 16:02
Welke status meldingen krijg je? Signaal is inderdaad 1 maar is er ook een login o.i.d. nodig en is die gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 13:52

Ravefiend

Carpe diem!

Misschien toch de instelling nog eens doorlopen aan de hand van dit document?

http://www.movistar.es/rp...ttings-observa-aw4062.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Geen IP van de DHCP server? Niet de juiste logingegevens? Staan de instellingen in de modem wel goed voor de provider? Al deze dingen had ik ook wel eens vroeger. Heeft de modem geen logfile waar je kunt zien wat deze doet of beter waar deze op vastloopt?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
log anders zo even in http://192.168.1.1:8000 gebruikersnaam en ww zijn 1234

of deze ook even doorlopen
http://www.movistar.es/rp...tation-Amper-ASL26555.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Wow, wat een snelle reacties! @bobsquad: die advanced control panel had ik ook al gevonden. En daarin lijkt alles precies goed ingesteld te zijn (dat ging vanzelf na de reset). De PDF's waar jij en Ravefiend mee komen was ik al tegengekomen.

Er moet inderdaad ingelogd worden, dat gebeurt met standaard inloggegevens namelijk adslppp@telefonicanetpa / adslppp. Dit staat netjes ingevuld in het modem, maar toch wordt er geen verbinding gemaakt. Dat zie ik dus in dat geavanceerde control-panel. Ik zal zo nog even kijken of ik een logfile kan vinden, maar die ben ik tot nu toe niet tegen gekomen.

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
Hopla, ik ben een stap verder. Na het graven in papierwerk hier kwam ik erachter dat de mensen hier een nogal oud Movistar contract hebben, uit de tijd dat er nog vaste IP adressen verstrekt werden. Dat betekent dat het modem op een andere manier ingesteld dient te worden. Dat heb ik nu gedaan en verdomd: het internet-lampje brandt en ook het control panel van het modem geeft aan dat ik "connected" ben. Helemaal top dus.

Maar: bij elk adres dat ik in mijn browser invoer kom ik terecht op de statuspagina van het modem. Niet op de pagina zelf dus. Dat doet mij vermoeden dat het wellicht een DNS issue is, maar de DNS instellingen staan exact zoals ze in de handleiding vermeld worden. Iemand enig idee wat dit nog zou kunnen zijn?

Edit: het is gelukt! Ik had nog de juiste ip-instellingen nodig, specifiek voor dit account. En daar kom je niet zomaar achter, want de helpdesk kon het me niet vertellen. Toen ben ik nog eens goed online gaan zoeken en kwam ik de handleiding van een oud Movistar modem tegen. En daarin stond een telefoonnummer dat ik kon bellen waar automatisch de juiste gegevens door een computer werden voorgelezen.
Mocht iemand ooit tegen hetzelfde probleem aanlopen, het nummer dat je moet bellen is 900 502 010.

[ Voor 25% gewijzigd door posttoast op 26-10-2013 19:15 . Reden: Oplossing! ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royedward
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-10-2024
ik woon in Merza Galicia en heb al 2 dagen geen wifi en heb moviestar radio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 15:27
royedward schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:10:
ik woon in Merza Galicia en heb al 2 dagen geen wifi en heb moviestar radio
en toch heb je een topic van 11 jaar oud gevonden om erin te posten.

Wat je schreef klopt, maar we zien het de volgende keer liever als TR dan als reactie op zo'n onzinnige kick :)

[ Voor 19% gewijzigd door Yariva op 12-10-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05:56

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Laten we deze maar sluiten.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.