Probleem met ATI Radeon HD 7970

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views

• Barroy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01-2021
Hallo allen!

Ik heb gisteren deze videokaart ontvangen maar als ik deze in mijn computer doe dan krijg ik geen beeld te zien. Niet met DVI en niet met HDMI. Wanneer ik mijn oude grafische kaart erin doe (ATI Radeon HD 6750) doe hij het weer. Ook met een 7850 van een vriend heb ik hetzelfde probleem. Op internet lees je dit probleem behoorlijk vaak met deze kaart dus heb ook al van alles kunnen proberen.

Alles zit er goed in, alles draait en doet het, maar geen beeldscherm. Deze blijft zwart. Ook heb ik de oude drivers verwijderd, nieuwe geinstalleerd etc. Niks werkt. Nu zag ik op internet alleen nog als oplossing om het BIOS te updaten, echter kan ik voor mijn moederbord geen update vinden.

PS: Heb een 550W voeding, ook dat moet voldoende zijn.

Wie weet nog een oplossing?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Geef eens wat specs van je pc!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

PS: Heb een 550W voeding, ook dat moet voldoende zijn.
Maakt nog een wereld van verschil of het een A merk, B merk of C(hinese) plof voeding is.
Ook leeftijd kan uitmaken, hele oude voedingen 'slijten' en kunnen na een aantal jaar soms hun vermogen niet meer goed leveren.

Vaak kunnen B en C merken voedingen helemaal niet de spanning leveren wat op de sticker staat, en mag je blij zijn als een 550W dan nog 300W kan leveren.

Maar zet inderdaad je specs even neer, en duidelijk welk merk voeding (evt leeftijd).

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Bios al eens geupdate naar de laatste versie? Dit wil nl. nog wel eens helpen bij PCIe 3.0 kaarten

TS kan geen nieuwe vinden, lezen is moeilijk 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door DaLoona op 26-10-2013 17:29 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• TeunisDokter
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01-2022
Nemesizz schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:11:
[...]

Maakt nog een wereld van verschil of het een A merk, B merk of C(hinese) plof voeding is.
Ook leeftijd kan uitmaken, hele oude voedingen 'slijten' en kunnen na een aantal jaar soms hun vermogen niet meer goed leveren.

Vaak kunnen B en C merken voedingen helemaal niet de spanning leveren wat op de sticker staat, en mag je blij zijn als een 550W dan nog 300W kan leveren.

Maar zet inderdaad je specs even neer, en duidelijk welk merk voeding (evt leeftijd).
De meeste A merken komen ook uit China :+

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

TeunisDokter schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:42:
[...]
De meeste A merken komen ook uit China :+
Ja, maar is bij wijze van spreken :+
Normaal was het gewoon C-merk of crap voeding (no-name en el-cheapo willen ook nog wel eens), maar tijdje terug kwam iemand een keer met de opmerking 'chinese plof voeding' , maar komt op hetzelfde neer als een onbekend flut merk :P . Plof voeding klinkt wat grappiger, en je weet dan ook meteen wat er bedoeld word.

Verwijderd

Stomme vraag misschien maar heb je de voedingsstekkers ook in de kaart gestoken?

sukkel ik was ze een keer vergeten na onderhoudswerk en heeft zich suf lopen zoeken waarom ie geen beeld kreeg 8)7 8)7 8)7

• Barroy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01-2021
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb jullie antwoorden wel gelezen, echter eerlijk gezegd stomweg vergeten om hier even wat neer te zetten. De nieuwe computer doet het inmiddels. Ik werd er helemaal gek van, maar na grondig onderzoek kwam ik erachter dat er een stukje van de processorvoet af was. Leek wel afgebroken. Ik heb deze om kunnen wisselen voor een nieuw exemplaar (deze had ik namelijk ook nieuw) en hij doet het perfect!

Om nog even antwoord te geven op de voeding vraag, er zit een XFX PRO550W Core Edition voeding in.

• meursey
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024
kan de XFX PRO550W Core Edition de amd 7970 (met Ghz bios) goed aan?

dit is mijn systeem:

amd fx 8320 3,5Ghz
xfx 7970 double dissipation (ghz bios)
8gb ddr3 1600mhz ram
2x sata HDD en 1x IDE HDD
1 extra fan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O }:O graag in de sloot laten :o

Enige reden om een oud topic nieuw leven in te blazen is als je voortschrijdende inzichten te melden hebt, iets wat een toevoeging is voor anderen die het topic via de search vinden. Een eigen vraag is dat per definitie niet, en al helemaal niet als die vraag offtopic is.

Verder dit vast ook over het hoofd gezien:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.