Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik heb een tv en daarachter twee tafellampen die zich in mijn slaapkamer bevinden.'s Avonds zet ik vaak timer van de tv zodat die na xx minuten in standby gaat. Mijn bedoeling is om op het moment dat de tv in standby gaat dat tafellampen ook uitgezet worden. En die lampen wil ik het liefst alleen 's avonds aan hebben. Dus als de tv overdag aangaat dan hoeven die lampen niet aan te gaan.

Simpelste oplossing lijkt mij een master/slave contactdoos en dan het liefst eentje met uiteraard een master contact en maar twee slave contacten. Aangezien ik achter de tv weinig plek heb wil ik een zo klein mogelijk contactdoos. Graag tips.

Het probleem is dat ik soms die lampen aan wil zetten zonder dat de tv aan gaat. Zijn er tips om dit voor elkaar te krijgen?

Kort samengevat:
- tv aan lampen ook (alleen 's avonds +/-20:00) aan
- lampen (soms) aan, tv die in standby blijft.
- een zo klein mogelijk master/slave contactdoos

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De slaves op een master/slave doos werken alleen als de master ook aan staat; die schakelt de boel namelijk. Master (TV) uit = lampen uit. Da's niet wat je wilt ;)

Ik had ook een soortgelijk probleem. Heb uiteindelijk mijn twee lampen simpelweg op een timer gezet. Rond een uur of 6 gaan ze aan en tegen een uur of half 12 uit. Weet ik meteen dat het tijd is om naar bed te gaan, en heb ik altijd sfeerverlichting in de kamer. Die lampen verbruiken toch bijna niks meer en het schijnt nog inbrekers af te schrikken ook (for what it's worth) :)

Als je het echt ook op verzoek wilt schakelen, moet je denk ik met een KlikAan - KlikUit systeem gaan werken dat je via een AB als de Logitech Harmony aan kunt sturen. Maar dan praat je wel meteen over een investering van tussen de 50 en 100 euro. Die KiKa dingen zijn nog wel te betalen, maar een harmony is niet goedkoop.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)