Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokkenpilootje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-08-2023
Na het lezen van de laptop bbg van Oktober lijkt de lenovo b590 mij wel wat, maar ik had nog een paar vragen voor dat ik hem koop:

-Ik heb stiekem een hoger budget, rond de 500 of 600 euro of zo, maar ik heb ook eigenlijk niet veel nodig. Ik heb namelijk al een goede PC. Het enige wat mijn laptop zou moeten kunnen qua gamen is league of legends runnen. In de bbg staat dat de gpu van de lenovo een twijfelachtige HD graphics kaart is, ipv de HD-4000, maar is dit verschil groot? Zal ik als laptop newbie hier last aan ondervinden?

-Ik ga vanaf het tweede semester beginnen met een minor programmeren en ik weet niet of de software die daar voor nodig is veel eisend is of niet. In principe zou de lenovo dit allemaal aan moeten kunnen toch?

-Is er een reden dat er tussen de 400 en 900 zo' n groot gat zit in de bbg? is dat een prijs klasse waar meestal niet veel verschil in optreed? ideaal gezien zoek ik dus iets in de 500-600 euro prijsklasse, maar ik heb geen idee hoeveel extra ik er dan voor krijg ten opzichte van de lenovo, en of ik dat wel nodig heb betwijfel ik :D

tl;dr: Ik zoek een nieuwe laptop, ik hoef alleen te kunnen programmeren en league of legends te kunnen runnen, wat andere criteria betreft ben ik absoluut niet picky, ik twijfel een beetje of de lenovo b590 niet iets te budget is voor mijn wensen, heb iemand nodig die wel verstand heeft van laptops om mijn twijfels te bevestigen/ontkrachten.

/e Toch nog even wat extra informatie om het voor jullie duidelijker te maken:
Ja ik ben van plan er mee rond te sjouwen.
grootte / resolutie vind ik niet erg belangrijk, alleen het feit dat de b590 een lage zichtbaarheid heeft vind ik wel jammer, maar is geen ramp voor me.
4 gb en 500 gb lijkt mij persoonlijk meer dan genoeg. Nogmaals, ik heb niet veel nodig, ben snel gelukkig :)

Thanks voor jullie tijd :)

Joost

[ Voor 11% gewijzigd door Brokkenpilootje op 26-10-2013 11:46 . Reden: toch maar even wat extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:12
Met programmeren wil je graag een zo hoog mogelijke resolutie, omdat er dan meer regels code op je scherm passen. Dus je wilt geen 768p maar een 1080p scherm. De enige laptop die dat binnen jouw budget biedt is ook een Lenovo, de E531. Je kunt ze configureren op de site van Lenovo. Ik denk dat gezien jouw eisen de goedkoopste met i3 wel voldoende is. Je kunt ook kiezen voor een GT740M (die staat erbij als N14P-GV2). Klik verder dus 15,6" FHD scherm aan, en een vergrote accu (62Wh ipv 48Wh). Ik weet niet precies hoe goed LoL draait op een HD4000 op een 1080p scherm, maar misschien wil dat best wel. Met GT740M kost de laptop €617, zonder €545. Een SSD kun je ook later zelf kopen, de Crucial m500 is een goede. Zet die op de plek van de HDD, en zet de HDD in een caddy op plek van de DVD. Je DVD vervalt dus maar die heb je waarschijnlijk toch niet nodig.

De laptop heeft één nadeel: de levertijd is 4 weken als je 'm configureert met 1080p scherm. Maar dat is het denk ik wel waard, zeker met programmeren :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokkenpilootje
Thanks voor je reactie Martijn!
Helaas is 4 weken levertijd wel een probleem voor mij, wil 'em het liefst maandag al hebben namelijk haha :D
Heb me een tijdje teruggetrokken naar mijn ouderlijk huis ivm persoonlijke shit, dus een laptop zou goed uitkomen, dan kan ik nog een beetje productief zijn (kan mijn moeders laptop niet altijd gebruiken).
Maar je scherm idee vind ik een goede, ik zal zeker even kijken op die lenovo site. Volgens mij zijn tweakers over het algemeen wel enthousiast over het lenovo merk op het moment he?
Verder is een SSD voor mij absoluut niet belangrijk, ik heb niet zo'n haast :)
Thanks, ik ga nog even doorkijken!

Vragen die ik nog wel heb: Hoe zou een b590 LoL draaien? Zou de HD graphics kaart dat kunnen? En de HD4000, zou die dat beter kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokkenpilootje
Ok, ik heb weer even door gekeken, en heb volgens mij wel een redelijke gevonden.
Ik weet niet wat jullie mening is over mediamarkt, maar als ik zo kijk naar de volgende laptop:
http://www.mediamarkt.nl/...23,921231.html?langId=-11
Dat ziet er voor mij, met vrij weinig laptop verstand, erg goed uit.

En als ik mij niet vergis is de gpu ook niet integrated toch? Lijkt iig alsof die geen shared memory heeft, en daar draaide het volgens mij om toch?

/e zou deze laptop geen overheating issues hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Brokkenpilootje op 26-10-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brokkenpilootje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:36:
-Is er een reden dat er tussen de 400 en 900 zo' n groot gat zit in de bbg?
We doen afwisselend (om de 2 maanden) €400+€900 of €600+€1200. De laptopmarkt beweegt doorgaans niet zo snel dat-ie na 2 maanden verouderd is. Sterker nog, de lenovo komt al bijna een jaar terug in elke editie..

En over de samsung: dat is een 17.3", dat is meestal niet aan te raden als je hem frequent wilt verplaatsen. Voor €533 heb je momenteel de E531 met i3 en 1080p scherm. Dat vind ik momenteel haast de enige zinvolle aanschaf in dit €500-600 segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokkenpilootje
hmmm ik kan die e531 van 533 euro niet zo snel vinden. het is een lenovo thinkpad toch? De enige daarvan die ik kan vinden zijn allemaal een stuk duurder.
Maar ik ga nog doorkijken, thanks voor je advies.
Stel dat ik 17,3" wel prima vind om rond te sjouwen, vind je het verder dan een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je moet op de site van Lenovo kijken, daar kan je hem zelf samenstellen ;)

Fractal Design Core 1100 review

Pagina: 1