Toon posts:

Auto verkopen via autoscout/paypal veilig?

Pagina: 1
Acties:

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Sinds een paar dagen hebben wij onze auto op autoscout24 staan (met 06 in de ad), gisteren kreeg ik een sms van een Engels sprekend persoon dat hij interesse heeft en of ik hem wil mailen (adres stond in de sms)

Eerst dacht ik zal wel weer onzin / poging tot oplichting zijn, maar na een paar mails heen en weer bied de persoon het aan om de auto via PayPal te betalen en de auto dan later door een bedrijf op te laten halen...

Is dit veilig? zitten er nog risico's aan? of is in dit geval PayPal definitief? heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?

Thankx!

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:34

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Dus direct claimen en dan pas de auto laten ophalen...

Kopers/verkopers bescherming geld iig niet bij auto's

[Voor 34% gewijzigd door Lief Adje op 26-10-2013 08:48]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Smells fishy... maar dat had je zelf ook al door zo te zien.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-03 21:10
Lief Adje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:47:
Dus direct claimen en dan pas de auto laten ophalen...

Kopers/verkopers bescherming geld iig niet bij auto's
https://www.paypal.com/nl...ell/ChargebackFAQ-outside

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Philflow schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:54:
Smells fishy... maar dat had je zelf ook al door zo te zien.
Klopt... zal eens kijken hoe ver ik de persoon kan krijgen... paypal gaan we iig niet doen :)

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Lief Adje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:13:
[...]
Klopt... zal eens kijken hoe ver ik de persoon kan krijgen... paypal gaan we iig niet doen :)
Of je laat hem gewoon overmaken.

Ik denk dat je vervolgens zo'n nep mailtje van 'Paypal' (maar niet heus) krijgt dat het bedrag op je rekening staat. Heb ik zelf al vaak meegemaakt.

Als iemand daadwerkelijk over zo'n groot bedrag frauduleus beschikt acht ik de kans klein dat hij er auto's mee gaat kopen in het buitenland.

[Voor 15% gewijzigd door Philflow op 26-10-2013 09:33]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ik heb eens een dure lens verstuurd naar een Spanjaard. Via ebay maar betaald via paypal.
ik moest 30 dagen wachten eer dat ik mijn geld kreeg.
Al zou je dus wachten tot het geld vrij komt, dan zal een bonafide koper daar ook nooit mee instemmen natuurlijk

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03 11:17
Dit is een bekende scam!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bekende scam, absoluut en definitief geen seconde van je tijd waard om op te reageren.

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
thanks voor de reply's ik ben hem nu lekker aan het bezig houden })
kopie van id en bankafschrift om maar eens mee te beginnen :z

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:01

-tom-562

Oliesjeik

Scam, geen energie verder meer in steken.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-03 23:10
Lief Adje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:56:
thanks voor de reply's ik ben hem nu lekker aan het bezig houden })
kopie van id en bankafschrift om maar eens mee te beginnen :z
Waarom?
Het is scam en en je wint er verder niets mee.

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 14:14
Heb een identiek scenario meegemaakt. Ook een auto te koop aangeboden via Autoscout24 (wel in België), en gecontacteerd door een Amerikaan. Hij ging vrij vlotjes akkoord met de aankoopprijs, en stuurde me dan een fake afschrift van Paypal, met de vraag of ik rechtstreeks via Western Union de transporteur kon betalen (hij had hier zogenaamd 1000 euro extra voor overgemaakt).

Ik kreeg ook een sms van een Amerikaanse GSM nummer waarmee alles begon (ik kan je deze nummer zelfs meedelen indien je wenst). In de header van zijn email stond echter een IP adres wat ik kon traceren naar Benin (Afrika).

Heb het hele zaakje alvast overgemaakt aan de cybercrime politie, maar daar ligt ie nu waarschijnlijk weg te kwijnen ;)

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Grappig :) ik hoor niks meer na het vragen om een kopie van z'n id :'(
Ook een sms gehad... kwam uit Belarus... en mails via een domein dat nog maar 1 dag bestond: COL. ERIC FICK col.eric1@airforcedatabase.com

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 14:14
Zou nog kunnen dat het echt dezelfde is, het email adres zit namelijk ook in de militaire sfeer: michslater3@marrineengineer.com. :P

Ikzelf heb er al 2 maanden niets meer van gehoord, sinds mijn laatste mailtje met het volgende:
Hi Mr. Slater,

You are absolutely right. I have a spam mail in my inbox from a fake domain which resembles Paypal.

But rest asure this is obviously not a valid mail, it doesn't come from any official Paypal domain, but from service@paypalteams.co. And as far as I know, Paypal doesn't send mail from Benin, Africa.

If you would be really interested in the car, I advise you to really transfer the money. And please make sure you take care of the shipping, as agreed upon.

Kind regards,

...

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-03 21:10
v0LrAtH schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:58:
Zou nog kunnen dat het echt dezelfde is, het email adres zit namelijk ook in de militaire sfeer: michslater3@marrineengineer.com. :P

Ikzelf heb er al 2 maanden niets meer van gehoord, sinds mijn laatste mailtje met het volgende:

[...]
Wat is er militair aan marine engineering?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:11
Als je je auto weg wilt geven kun je ermee instemmen, anders: NIET DOEN!!!

Deze scam is volop terug te vinden op het internet
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee