Toon posts:

Vraag of mijn luchtstroom goed is`

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

eerste keer een build gemaakt, ging wel oke.

Heb nu een vraag, mijn kast heeft 2 ingebouwde fans die lucht naar binnen zuigen.

Verder zit mijn GPU en voeding vlak tegenover elkaar en zijn beide fans van de gpu en voeding tegenover elkaar. Is dit slecht? Want dit is de enige manier hoe mijn GPU geplaatst kan worden + Mijn voeding kan enkel met de fan naar boven geplaatst worden richting de GPU of met de fan naar beneden dus tegen de grond. De voeding zit helemaal beneden op de grond.

Graag advies of dit niet erg is!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Als je je voeding omdraait haalt hij verse lucht van buiten en blaast dit direct naar buiten.
Hierdoor ligt de GPU vrij en kan zijn koele lucht aan gevoerd krijgen van de front fan

Dan moet het normaal gesproken geen problemen opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ralph0603 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:00:
Als je je voeding omdraait haalt hij verse lucht van buiten en blaast dit direct naar buiten.
Hierdoor ligt de GPU vrij en kan zijn koele lucht aan gevoerd krijgen van de front fan

Dan moet het normaal gesproken geen problemen opleveren
De gpu fan ligt dan tegenover de achterkant van de voeding, de front van is helemaal achterin bij de HDD.

De achterfan is achterin boven bij de CPU.

Als ik de voeding omdraai haalt die dus lucht uit een 2cm oppervlakte, en waarschijnlijk wat stof. Weet niet of dit zo slim is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Dit is voor zover ik weet ook de bedoeling. 2 cm hoogte bedoel je denk ik. Er zit in je kast niet voor niks een gat aan de onderkant waar je de voeding in kan leggen. Ik heb ze altijd met de intake naar onder gelegd. Dan heeft de voeding zijn eigen aanvoer en afvoer. Om welke behuizing, voeding en GPU hebben we het overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ralph0603 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:06:
Dit is voor zover ik weet ook de bedoeling. 2 cm hoogte bedoel je denk ik. Er zit in je kast niet voor niks een gat aan de onderkant waar je de voeding in kan leggen. Ik heb ze altijd met de intake naar onder gelegd. Dan heeft de voeding zijn eigen aanvoer en afvoer. Om welke behuizing, voeding en GPU hebben we het overigens?
CM N300 behuizing, MSI 7800 series en CX430 bronze voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Waar zitten die 2 ingebouwde fans die lucht zuigen?
De meest standaard setup met 2 fans is namelijk 1 onderin je kast aan de voorkant die zuigt, en 1 bovenin je kast aan de achterkant die blaast. Om die manier richt je de luchtstroom langs alle belangrijke onderdelen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:11:
Waar zitten die 2 ingebouwde fans die lucht zuigen?
De meest standaard setup met 2 fans is namelijk 1 onderin je kast aan de voorkant die zuigt, en 1 bovenin je kast aan de achterkant die blaast. Om die manier richt je de luchtstroom langs alle belangrijke onderdelen.
Eentje centraal in het midden tegenover de HDD en eentje rechtsboven in de hoek achteraan tegenover de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:12:
[...]

Eentje centraal in het midden tegenover de HDD en eentje rechtsboven in de hoek achteraan tegenover de CPU.
Die laatste zou lucht uit de kast moeten blazen. Als hij dat niet doet moet je hem even omdraaien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:13:
[...]

Die laatste zou lucht uit de kast moeten blazen. Als hij dat niet doet moet je hem even omdraaien.
Even gevoeld en idd hij blaast lucht uit. Is de conclusie nu dat ik me voeding moet omdraaien of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:15:
[...]

Even gevoeld en idd hij blaast lucht uit. Is de conclusie nu dat ik me voeding moet omdraaien of..?
Ja, er zit niet voor niks een gat in de bodem van je kast met een stoffilter :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:47:
[...]

Ja, er zit niet voor niks een gat in de bodem van je kast met een stoffilter :P
Aangepast, bedankt :)
Pagina: 1