Toon posts:

Mac gaat uit na lange tijd in sluimerstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Iets meer dan een half jaar geleden (ongeveer 7 à 8 maanden) is mijn MacBook Pro kapot gegaan. Het was het Logic board, helaas geen garantie meer, heb namelijk een early 2011 model. Kon hem uiteindelijk in mei dit jaar reparen, er was wel een probleem de batterij was kapot, nieuwe gekocht in juli. Batterij werd (nog steeds) niet herkend, bleek dus dat er ook wat mis was met iets van verbinding tussen batterij en de lampjes hoe veel percentage je batterij heeft. Dit kon vervangen worden, voor 8 euro, Apple-genius (Amsterdam Apple Store gunde mij die 8 acht omdat ik uit Den Haag kom, reiskaartje :) ) Dit was dan ook gerepareerd en eindelijk werkte mijn Mac weer zoals het hoort :) . Maar nee binnen een snelle tijd viel mijn Mac steeds uit wanneer ik mijn Mac in sluimerstand voor meer dan 20 minuten houd :( . Soms gebeurde dit niet maar voornamelijk wel. Wat zou er nu dus mis zijn in de Mac? De harde schijf?? of RAM?

-nieuwe RAM stickies sinds eind november, geen problemen mee gehad totdat mijn Mac kapot ging (de 8gb herkende mijn Mac altijd) Kan het hier misschien aan liggen??
-Harde schijf heb ik december 2 maanden voordat mijn Mac kapot ging vervangen met een 500GB HD ipv de orginele 320GB die eerst in mijn Mac zat (die ik nu als externe HD gebruik) ook niks mis voor dat de Mac kapot ging. Liep regelmatig met mijn Mac (slecht voor harde schijven zeggen ze, maar de HD is niet kapot gegaan) Ben uiteindelijk voorzichtiger om gegaan met de 500GB HD.

Mijn Mac kon altijd in de sluimerstand zonder problemen en dus opnieuw opstarten. Toen mijn Mac weer was gerepareerd in mei, batterij kapot en de nieuwe niet herkende batterij, viel mijn Mac steeds uit in het begin. uiteindelijk was het een soort van wennen, want toen werkte alles weer.

Wie weet wat er fout kan zijn? Zowel mijn batterij als Harde schijven zijn heel luid (als je er een oor op legt. niet dat het zoals een opstijgend vliegtuig is)

Alvast bedankt!!!

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:48
Als die na een lange tijd Sluimer uit gaat, krijg je het dan wel aan zonder aan de lader te hangen?
Ik heb wel eens een logicboard probleem gehad waardoor hij zelfs in sluimerstand batterij consumeerde.