Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481586

Topicstarter
Beste forumgebruikers,,

Momenteel sta ik op het punt om de Sony Xperia Z1 aan te schaffen.
MAAR.... mijn voorkeur is om hem goed te verzekeren (in ieder geval het eerste jaar).
Hi komt aan met een verzekering van 13,- in de maand wat ik een redelijk bedrag vind.
Op internet zie je redelijk goedkopere verzekeraars van tussen de 4,- en de 7,- maar dat is alleen buiten het huis.

Mijn vraag aan jullie is wat voor verzekering raden jullie aan en waarom wel / niet?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat wil je überhaupt verzekeren? Diefstal? Verlies? Beschadiging? Waterschade?

Ik geloof niet zo in verzekeringen voor telefoons. Als hij uit zichzelf stuk gaat krijg ik garantie, en ik ben zuinig genoeg op mijn spullen om voor 90%+ zeker te weten dat ik geen verwijtbare schade ga lijden. Een verzekering is dan wat mij betreft weggegooid geld.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35

D4NG3R

kiwi

:)

Ga gewoon netjes om met je spullen? Ik heb nog nooit (eigen veroorzaakte) schade gehad aan m'n telefoons.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481586

Topicstarter
Ik neem vaak het zekere voor het onzekere en dus wil ik hem verzekeren tegen diefstal en verlies.
Waterschade en stofschade zal er niet zo snel zijn met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:21
Niet doen, zo'n verzekering. Gewoon netjes omgaan met je telefoon.

Als je eigenwijs bent en toch een telefoonverzekering wilt, lees dan eerst héél goed alle voorwaarden door (en dan vanuit het oogpunt 'hoe kunnen ze me met deze voorwaarden naaien als ik een claim indien') en dan zul je tot de conclusie komen dat dergelijke verzekeringen vrijwel alle claims kunnen (en zullen) afwijzen als 'eigen schuld, stond in de voorwaarden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35

D4NG3R

kiwi

:)

Diefstal: Aangifte doen en naar je gewone verzekeraar stappen.
Verlies: Beter omgaan met je spullen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
D4NG3R schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:29:
Diefstal: Aangifte doen en naar je gewone verzekeraar stappen.
Verlies: Beter omgaan met je spullen.
Wat is een gewone verzekeraar?
@ts dan betaal je toch 13 euro als je dat een redelijk bedrag vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Gewone verzekeraar: Inboedelverzekering voor binnenshuis. Reisverzekering voor buitenshuis.

@TS: Inderdaad. als jij er 13 euro per maand voor over hebt en je bent dan tevreden: doen. Zo werken verzekeringen: Ben je zelf niet bereid een risico te lopen, kun je je laten verzekeren. Hou wel in je achterhoofd dat je je tegen zo'n beetje alles kunt verzekeren, wil je dat ook echt?

Verder hebben -volgens mij de meeste- telefoonverzekeringen een eigen risico. Bij Hi is dat € 25 - € 75 voor schade, € 75 - € 225 voor diefstal en € 125 - € 375 voor verlies.

Volgens mij is een inboedelzekering / doorlopende reisverzekering een stuk goedkoper

Edit n.a.v. reactie pacificocean:
Oeps klopt helemaal.
quote: Interpolis
Met de Doorlopende Reis­verzekering bent u verzekerd voor dagtrips of vakanties naar het buitenland. Binnen Nederland zijn trips met een geboekte overnachting ook gedekt.

[ Voor 16% gewijzigd door Miyamoto op 26-10-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Een reisverzekering dekt schade in het algemeen alleen als er ook buitenshuis een overnachting heeft plaatsgevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 26-10-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:14

geerttttt

Manisch positief

Kun je niet beter een hoesje kopen voor je telefoon?
13 euro per maand is 312 euro voor 24 maanden, daar kun je praktisch weer een nieuwe telefoon voor halen...

Daarnaast, wij hebben een inboedelverzekering van Unive, die is best uitgebreid. Mijn telefoon was tijdje terug gevallen en dat werd gewoon vergoed.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 11:53
pacificocean schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:08:
Een reisverzekering dekt schade in het algemeen alleen als er ook buitenshuis een overnachting heeft plaatsgevonden.
Hangt er vanaf, maar in de regel voegt zo'n verzekering niks toe. Zelden betalen ze uit en dan heb je nog eigenrisico ook. Als je zelf elke maand 13 euro op zij zet kan je eens in de 3 jaar je telefoon laten jatten of vallen, daar heb je meer aan.

Overigens, als jouw reisverzekering inderdaad alleen dagtripjes naar het buitenland dekt, hoe gaan ze dat controleren?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het verschil tussen 4 euro en 13 zal in de voorwaarden zitten. Er zijn verzekeraars die met dagwaarde werken, maar er zijn er ook die kijken naar het product en bij total-loss een gelijkwaardig product uitkeren. Harmony is bijvoorbeeld niet goedkoop maar keert een gelijkwaardig product uit en proberen niet onder uitkeren uit te komen. Er zijn echter ook genoeg verzekeraars die er alles aan doen om niet uit te hoeven keren. Ik zou dan ook zeker ervaringen opzoeken van de verschillende bedrijven. Als je de telefoon wil verzekeren doe dat dan in ieder geval ergens waar je ook wat krijgt mocht het misgaan.
Zelden betalen ze uit en dan heb je nog eigenrisico ook.
Hangt heel erg van de verzekeraar af, je hebt goede en je hebt slechte. De goede zijn alleen wat duurder.

Persoonlijk verzeker ik ook geen telefoons en laptop's. Ik ga goed met mijn spullen om en mocht er toch iets gebeuren koop ik wel een nieuwe.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 27-10-2013 00:10 ]

Pagina: 1