Mainstream of Xeon CUP voor Photoshop / Illustrator?

Pagina: 1
Acties:

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 16:04

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
* wil een admin misschien mijn titel even aanpassen? Ik heb een typefout gemaakt. CUP = CPU

Beste allemaal,

Ik ben druk doende met het bedenken hoe ik mijn volgende hardware update gaat verzorgen. Op het moment staat er een iMac met een Sandy Bridge i5-2400 3,1 Ghz, SSD en 12 gig geheugen voor mijn snuffert. Ik werk vrijwel de gehele dag in Photoshop en Illustrator.

Met regelmaat klimmen mijn documenten naar bijna onhandelbare afmetingen en als je dan met wat effectjes speel zit je de hele tijd naar strandballetjes te kijken, wat de workflow niet ten goede komt (en mijn humeur)

Ik ben allerlei opties aan het overwegen en tijdens mijn zoektocht en de lancering van de nieuwe Mac Pro kwam de Xeon CPU voorbij. Daar ben ik een beetje in gaan snuffelen en heb ik zo begrepen, zijn de Cores en het aanspreken van het geheugen hele andere koek dan bij de mainstream CPU's. Alleen zijn ze ook een heel stuk prijziger.

Nu ben ik gaan zoeken op het internet en op het forum wat de beste processors zijn om Photoshop te draaien. Maar om daar een goed antwoord op te krijgen heb ik nog weinig nuttigs gevonden. Het is duidelijk dat een SSD en veel intern geheugen een stevige basis is, maar een stevige motor onder de kap is natuurlijk wel wenselijk.

Ben ik nu beter af met een snele i7 (6 core versie? pricewatch: Intel Core i7 3930K Boxed) , of is de Xeon het antwoord voor mijn soort gebruik? Ik zie dat in de video / render hoek de Xeons gewoon de baas zijn. Geldt dat ook voor de programmas waar ik mee werk?

( Photoshop CC / Illustrator CC )

Kortom, ik ben de draad een beetje kwijt en zie door de vele CPUs het bos niet meer. :/

Groet,
Roy

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 26-10-2013 00:06 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat ik verstaan is dat een Xeon meestal beter is voor render werk omdat deze een iets andere instructie set hebben als een gewone i en ze zijn ook meestal nog eens schaal baar (1/2/4/8 cpu's met elk nog eens x aantal cores). Je hebt ook budget Xeon's en dat zijn de betere i's maar die zijn dan niet schaalbaar.

Het bovenstaande is onder voorbehoud en er kunnen fouten in zitten.

Wat je ook kunt doen is bvb, je koopt een server bord met 1 xeon maar uitbreiding naar 2 of 4 en je laat die extra open en later koop je extra xeon en het nodige geheugen en dan kun je weer even verder :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo,

Ik ben zelf geen photoshopman, maar weet wel dat meer cores meer performance geven, zoals Damic boven schrijft.

Waar je ook aan kan denken is om een videokaart mede te gebruiken voor photoshop, lees onderstaand artikel maar.
http://www.pugetsystems.c...CS6-GPU-Acceleration-161/