Toon posts:

Goh, onovergeklokt systeem wel instabiel vandaag

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jezus, mijn athlon700 is met memorytimings allemaal op zijn laagst enzo nu NOG instabiel, normaal is cpu temp hier 38 en kasttemp 20. Maar nee hoor 50-32

Zeeland, mooi zonnetje en systeem wat het bij Unreal Tourney niet meer trekt, moet gewoon mijn GeForce II terugklokken uit max. settings die ASUS te bieden had :(

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

of je kast open en ventilator d'r op ofzo, of gewoon een betere kastkoeling, de mijne staat bij dit warme weer ook gewoon open, nu ff zonder ventilator d'r op maar soms met, wil binnenkort betere kastkoeling gaan maken.

en mijne Geforce sreatice annihilator pro (DDR) draait gewoon nog op z'n maximaal dat ik hem kon klokken :) verder gaat dat progje niet, wel jammer :'(
mvg FFF

Verwijderd

50 graden moet ie makkelijk kunnen hoor, dat is mijn athlonnetje standaard al :) is met het warme weer nu 53 graden met de open kast.
normaal is mijn 550 zo'n 40 graden. maar ja, als ik hem zonodig op 714 moet laten draaien, is ie wel wat warmer :9~

Verwijderd

goh , we wonen hier in nederland, waar dit soort warme dagen niet echt veel voorkomen toch ? leg mij dan eens uit hoe ze dat dan in Mexico moeten doen ?

Verwijderd

Topicstarter
Overal Waterkoeling? en waar halen ze in de Sahara dat water vandaar >:) >:) >:)

Maaruh... als ik mijn kast openzet gaat een van de 6 katten erin liggen, en dat lijkt me niet verantwoord qua statische electrischiteit, degene welke ik zeker weet dat die erin duikt is superwollig en ook superstatisch!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-02 00:22

reapher

Z POWER

Ik heb er geen last van, gewoon zorgen dat je een perfecte en snelle airflow heb.

Click hier niet

Verwijderd

Topicstarter
Airflow, dat heb ik niet, ik heb mijn 3IDE kabels waarvan 2X ata66 allemaal door mijn miditower rondslingeren en onder is superveel ruimte, maar die IDE kabels sluiten mijn outfan hermetisch af

• FFF

FFF

idd, da's het beste gewoon X-tra koelers d'r in zelf wil ik d'r een extra voeding bij leggem en damn die gebruiken voor 4-6 koelers, gewoon 3 in de kast en 3 d'r uit ofzo, en dan zo dat de lucht het best door de kast heen gaat :D
mvg FFF

Verwijderd

Bigtower kopen en alle kabels bij elkaar binden met van de plastic bundelbandjes, ken ff niet op de naam komen. Scheelt vet veel in temperatuur.

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Laury: Tie-ribs :)

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:22
heheh, ik heb geen probs met mijn PIII450@600. Draait nu op 50C i.p.v. 43C. >:)

MET standaardkoeler op 5100rpm.

Verwijderd

Bloody-Titan,

Ik kan je frustratie begrijpen, maar om gelijk maar met nare ziektes te gooien gaat mij te ver. Liever dat jouw Athlon systeem de geest geeft dan iemand aan kanker... :(

Verwijderd

Enne PhoeniX-,

het zijn "tie-wraps".

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Inderdaad, gewoon de kast opengooien, heb ik ook.

• MNM(tm)
  • Laatst online: 04-09-2025
'k wou 't maar ff zeggen: MOET JIJ NIET EENS AAN JE TAAL-GEBRUIK DENKEN???!!! :( :( :(

Trouwens, ga dan gewoon buiten zitten en van 't weer genieten, ***!!! Die k*t PeeCee van je is er morgen ook nog wel...! :P

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Topicstarter
mmmmmm... tja, maar gister was ik op een gegeven moment werd ik ziek dat mijn PC niet meer opstarten, als mijn PC te warm wordt (dus bij FSB103 al :( ) slaat me monitor uit, zal wel aan monitor liggen ofzo. Snap het ook niet helemaal. Dus als ik met 103 ga UT'en knalt monitor uit. :( :( Gister met warme weer moest ik DPC Koetje uitzetten, (sorry DPC) anders begaf hij het gewoon...

Indeed, ga vanmiddag even Tie-Wraps gebruiken!

• Daylights
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Bloody-Titan: ten eerste een Athlon die standaard 38 graden is, kan niet. Dan meet jij op een verkeerd punt waarschijnlijk, en niet op de Core. Tot nu toe zou ik aan elke heatplate van een Athlon op volle toeren m'n handen branden als ik ze er te lang op zou houden. Ik neem aan dat dat niet bij 38 graden gebeurd, of ik moet zulke gevoelige Zwitsal handjes hebben ;). Ten tweede ben ik het eerlijk gezegd ook niet zo met je taalgebruik eens! Iedereen loopt altijd te zeuren als het regent en nou is het een keer mooi weer en dan wordt er gelijk met ziektes gespot. Beetje beheersing kan geen kwaad, want ik denk niet dat je het weer de schuld moet geven. Als je een goede aitflow hebt (zoals ik), heb je nergens last van. Mijn Athlon 700@900 loopt met dit warme weer op mijn bloedhete zolderkamer (+32 graden) nog steeds als een zonnetje. Even nadenken dus, voor je begint met schelden. ;)

• FFF

FFF

Nou, ik kan mijn hand zolang op mijn athlon leggen als ik wil, maar hij blijft gewoon koud, mijne word met open kast tussen de 30-40 graden volgens mijn koelblok gewopon lauw dus, zal niet zeggen dat de core niet heter wordt :) maar buitenkand wordt niet zo warm.
en kunt er met gemag je hand zo lang op leggen als je wilt gaat alleen vervelen :D

PS: die monitor die uitslaat is dat niet je videokaart die het niet meer aankan en daarom je monitor geen beeld meer geeft?
je fsb heeft daar nix mee te maken volgens mij.
je videokaart kan 103 niet aan of wordt gewoon op den duur te warm.....

mvg FFF

Verwijderd

Helemaal mee eens Daylights! 500 @ 865... CPU=37/40C - Mamaplank=22/25C

p.s. Heavy Metal Cooler/Heatsink.

Verwijderd

Oh, nof effe, ik heb ook mijn Thermal Sensortje op de CPU/DIE zelf gezet, en dat scheelt bijna 10C !!! Dus als je het sensortje op de cpu ergens hebt zitten, op bijv. 35-40C dan is je CPU/DIE +/- 10C hoger!!! Just a word of caution! ;)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:19
Vanochtend....BOEM!....crash. Vast door de hitte. Ik heb RC5 uitgezet omdat m'n procje toch wel heel erg heet werd :( Ben maar beetje gaan koelen met Rain, maar ik vraag me af of dat helpt.

Verwijderd

je hebt een K7 700 en niet eens geklokt? En hij crashed om de haver klap ??? Wat voor mamaplank heb je? Ik heb een KA7... ABIT. In de Bios settings, heb ik mijn Hst clck + pci clck op alleen hst clck gezet! Ik heb ook kut memory, maar heb alles wel op turbo, cas 2 en 4-way gezet... is ook frij snel... maar met pci clck was is sneller, maar ongelooflijk onstabiel... had dus niks met mijn temp. te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Yep. Tie-Wraps! Scheelt ook weer 5C

Verwijderd

Let effe op je woorden met je KANKER.
AUB........

Verwijderd

Hoe heb je 't probleem opgelost ?

• Morgoth
  • Laatst online: 05-02 20:36
aljs je je aangesproken wilt voelen of het irritant vind dat iemand kanker zegt dan ligt dat toch aan jezelf. Denk je nou echt dat die gast iemand kanker toewenst ofzo?
Kanker heeft gewoon meerdere betekenissen...
stelletje hypocrieten.

Verwijderd

Hehe, Zeeland (Zjiloand) ruwlz toch wel gewoon ff: ik heb zulke overheat probz niet: ik ga gewoon 's middags naar het strand. (raakt ik zelf overhit van die babez :7 :7 :7 )

• Daan
  • Laatst online: 23:37
Mijn proc tempis nu ook 9 graden gestegen!
Eerst: 36
Nu: 45

Btw. hoe doe je zo'n kwijl smiley? Zo: :) ~ ?

edit: Nee dus! Hoe dan wel?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Zo? :9~

Das dus zo : ~ (zonder spatie, duuh)

Verwijderd

Als jij je aangesproken voelt dat ik wat van dat kanker zeg, dan ligt dat toch aan jou???

Verwijderd

Als jij je aangesproken voelt dat ik wat van dat kanker zeg, dan ligt dat toch aan jou???

Verwijderd

Topicstarter
he, ik vind het heel goed dat je er wat van zegt, sorry, en ik begrijp dat sommigen zich aangesproken kunnen voelen!
Dus met Morgoth ben ik het ook niet eens.
Mijn monitor zat te etteren, wou vandaag wat experimenteren, maar was hier in Scharendijke (brouwersdam, renesse, schouwen) was het wel ERRUG warm, dus dat was dan strand ipv. PC

Verwijderd

Waar ik woon is kanker een scheldwoord wat je wel 20x per dag hoort en de zelfde sentimentele waarde heeft als "shit"
Het ligt er gewoon aan in welke context het woord gebruikt word.

• Morgoth
Idd kanker hoor je elke dag wel een paar x voorbijrazen (als scheldwoord dan) en heeft geen meer betekenis dan kut, shit enz.

En ik kan me onmogelijk voorstellen dat jullie geen kanker zeggen. En als jullie dat niet zeggen zeggen jullie wel is godverdomme ofzo en daar kan je mensen ook mee pijn doen en dat begrijp ik nog eerder als kanker. En als jullie dat allemaal neit zeggen dan verklaar ik jullie (schijn)heilig.
Alle koeien zijn dieren maar niet alle dieren zijn koeien...
tss ik hoop dat je het niet meende.

Verwijderd

kan deze discussie niet a.u.b. in een ander Forum ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja morgoth, ik hoopte eigenlijk op normale reacties..

Verwijderd

Wat was nou je oplossing ... bloody?

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, klinkt gek, automatisch instellen van monitor in beeldschermeigenschappen uitzetten evenals plug and play monitoren automatisch detecteren, mijn monitor slaat niet meer dood.

• Morgoth
Ik begon niet met offtopic te zeiken.

• TB

TB

pompiedom

KANKERWEER!!!!!!
Uhm... niet zo'n verstandige woordkeuze, kun je mensen behoorlijk mee voor het hoofd stoten.

Verwijderd

Topicstarter
Lees de thread dan TB! Het is offtopic!

Verwijderd

;-( Verd....mijn Stealth III loopt continue vast ! Ik kan totaal geen 3D spellen meer spelen enzo...heb W98 al geherinstaleerd maar geen resultaat, ook de nieuwste drvers geprobeert maar niks werkt. Het is begonnen met dat verrekte warme weer! Mijn C400@400 loopt op 39/40 graden dus dat valt genoeg mee. Iemand tips ?? mijn kast staat helamaal open. ;-( :-(

• TB

TB

pompiedom

Bloody-Titan: Lees de thread dan TB! Het is offtopic!
Ondanks het feit dat het woord kanker hier niets te maken heeft met de inhoud van je post, lijkt het me toch geen verstandige woordkeuze. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, mensen die elkaar goed kennen kunnen dit woord best gebruiken, meestal weet je wel van elkaar dat ze het niet erg vinden. Maar op zo'n forum als dit, waarvan je niet weet wat voor mensen het forum bezoeken zou ik er voorzichtig mee zijn. Je weet niet wat voor ervaring mensen met kanker kunnen hebben. Het woord kanker hoeft dan helemaal niet op hunzelf of de inhoud van de topic te slaan, het kan misschien toch nare gevoelens bij mensen oproepen.
Stel je eens voor dat je vader pas is overleden aan kanker en je ziet weer het woord kanker staan. Je kunt het overdreven van die mensen vinden (dat vind ik eigenlijk ook), maar pas op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het overdreven, maar ik vind niet dat je mensen af moet 4$&€€œ€Œœ omdat ze dat erg zouden vinden (zie boven.)Ik bedoel dus, er was dus al een kleine discussie hierboven buiten mij om waarbij de ene zeiden: "mag je niet zeggen is confronterend!" en de anderen "ja he, rot toch effe op, mag je straks niks meer zeggen hier?" Ik had weinig mening behalve dat ik het zonder na te denken opschreef.

Verwijderd

PC van je denkt ook: "Ach krijg jij lekker de k*nk*r, zoek het zelf maar uit!" :P

Nee, geen positieve indruk maak je hiermee...

Verwijderd

Op dinsdag 20 juni 2000 22:55 schreef MadMax-007 het volgende:
;-( Verd....mijn Stealth III loopt continue vast ! Ik kan totaal geen 3D spellen meer spelen enzo...heb W98 al geherinstaleerd maar geen resultaat, ook de nieuwste drvers geprobeert maar niks werkt. Het is begonnen met dat verrekte warme weer! Mijn C400@400 loopt op 39/40 graden dus dat valt genoeg mee. Iemand tips ?? mijn kast staat helamaal open. ;-( :-(
Gefeliciteerd!
Alle smilies mislukt...:P

Verwijderd

Deze discussie is afgelopen zomer wel een beetje de verkeerde kant op gegaan.

Iedereen die vindt dat het woord 'kanker' gewoon moet kunnen in een titel van een topic over instabiele systemen:

Denk eens na voordat je iets schrijft. Veel mensen hebben zeer vervelende herinneringen aan deze ziekte, en vinden het niet leuk steeds ermee geconfronteerd te worden. Mijn moeder gaat nu toevallig net de deur uit op weg naar de doktor voor een injectie wegens een maagresectie te wijten aan kanker.

Flikker asjeblieft op naar een ander forum als je je niet kan gedragen :(. Excuses voor de uitval.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.