Wil Nieuwe videokaart, veel vragen...

Pagina: 1
Acties:

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb mijn 2 HD7850's verkocht omdat crossfire zijn leven niet waardig is, nooit heb ik 1 spel fatsoendelijk ermee kunnen spelen.

Anyway, nu heb ik dus een budget tot 300-320 euro voor een nieuwe, en ik ben er al zeker van dat het de R9 280X gaat worden, alleen weet ik nog niet welke.

Ik houd absoluut van stilte, en daarom vallen de meeste koelers al af, ik heb sowieso niks met Gigabyte Graka's dus dat wordt waarschijnlijk niks. (Je moet iig van goede huize komen om me om te praten).

Dan mijn voeding, een Cooler Master Silent Pro M2 620W, heeft 2x8 pins dus dat zit al goed, kaart en CPU trekken onder full load misschien 500-600 watt overclocked maar dat heb je toch nooit.

Ik heb mijn oude Phenom II X4 965 BE inmiddels verkocht aan een blije tweaker en deze gaat vervangen worden door een FX8320, deze is toch wel sterk genoeg? Die 2 FPS voor 200 euro bij Intel meer zal me een worst zijn en daar heb ik het geld wel voor, maar het is gewoon onzin. (Ik zal de FX waarschijnlijk aardig op z'n staart trappen, Corsair H80I, dus veel bottleneck KAN er niet zijn, again, correct me if i'm wrong).

Sorry voor onduidelijkheden, ik heb al een paar dagen continue op het forum rondgeneusd maar kan geen concrete antwoorden krijgen.
Mis ik dan nog iets? Oja!
Game coupons, krijg ik deze bij de 280X of moet ik expliciet voor vragen/zeuren bij de webshop of krijg ik ze helemaal niet. Geen nood als ik ze niet heb, maar ik had ze toch wel heel graag gehad.

In ieder geval bedankt voor elke hulp die ik krijg!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

BIj de 280X moet je zeuren en duimen dat je ze krijgt... Moet ook Alternate zijn, ga er dus maar niet van uit.

pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5
v
pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 XT2 '13Series
+
pricewatch: Arctic Accelero Xtreme 7970

Als je bij de tweede de alternate als shop neemt krijg je ook die spellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 25-10-2013 22:50 ]

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:22
Ik zou een 280X MATRIX PLATINUM nemen. Erg goede ervaringen mee :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies, > CAA.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
Ahh, dat dacht ik al, maar ja, verkeerd gegokt...

Die Matrix kaarten zijn me wel een partijtje prijzig zeg!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Het is die 40 euro ook niet waard naar mijn mening, neem gewoon de standaard of goedkope 7970 met Accelero.

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:30
Kuusj: Heb je de video van de buren gezien. Mogelijk geeft dat enige helderheid.
Als je van stilte houdt moet je daar misschien je keuze op bepalen.

Ik loop met dezelfde vraag als jij. Ik koop er ook een nieuwe monitor bij om op 1920x1080 wil gamen.
De vragen die ik me stel: Ga ik overklokken??? Nou misschien wat met MSI afterburner, maar verder niks.
Vind ik lawaai een probleem??? Beetje wel ja.. Zoek gewoon een kaart zonder teveel poespas e.d.

Dus momenteel ga ik voor de MSI hoewel de kaart van Asus me ook aantrekt. Ik kijk even wat de prijzen doen.

Door het lezen van verschillende topics ben ik er voor mijzelf wel achter gekomen om het allemaal niet te ingewikkeld te maken. Wild eerst gaan voor een 760 en ben nu geswitcht naar een 280X, alleen omdat ik denk dat ik er langer mee doe in de toekomst...

Eerlijk gezegd is deze ook erg aantrekkelijk:
pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 XT2 '13Series

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Doe jezelf dan wel een plezier en douw er een andere koeler op, dat ding is ongelooflijk luid onder load.
Tenzij je er goed tegen kan of een headset hebt dan...

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:30
Thomg schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:45:
Doe jezelf dan wel een plezier en douw er een andere koeler op, dat ding is ongelooflijk luid onder load.
Tenzij je er goed tegen kan of een headset hebt dan...
De aantrekkelijkheid zit m in de prijs. Was maar een suggestie ;)
Pagina: 1