Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Ik heb een hele lading afbeeldingen die voorzien moeten worden van een logo.

De afbeeldingen zijn allemaal exact vierkant, maar variëren van maat. Hoe kan ik nu snel alle afbeeldingen voorzien van dit logo rechtsonder in de hoek? En zo dat het logo steeds 40% kleiner is dan hij is als hij geplaatst wordt? (Als ik Place doe wordt het logo automatisch canvasvullend van de linkerrand tot de rechterrand. Vanaf dat formaat dus 40% verkleinen, zodat de verhouding bij alle afbeeldingen hetzelfde is)

Hoe kan ik dit snel doen? Ik heb het via een action geprobeerd, maar dit lijkt hiervoor niet geschikt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Voor dit soort dingen zijn actions juist bedoeld, een action maken waarbij je het logo verkleint, vervolgens in onder uitlijnt, dan rechts uitlijnt en klaar.
Daarna kun je die action in een batch uitvoeren waardoor je een hele map tegelijk van dat logo kunt voorzien.

Dit is een mooi duidelijke tutorial over hoe dat in zijn werk gaat, je zult alleen de resize actie hier nog tussen moeten plaatsen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Spike_wolf schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:15:
je zult alleen de resize actie hier nog tussen moeten plaatsen.
Volgens mij wil TS juist NIET resizen; het watermerk moet gewoon 40% van de afmeting van de afbeelding zijn zoals ik 't lees?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

In dat geval moet hij toch òf de afbeelding resizen naar een formaat waarbij dat het geval is, òf het logo resizen naar een formaat waarbij dat het geval is, of zie ik dat nou verkeerd? :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram