Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo,

Mijn 2GB microSD kaart van mijn vorige telefoon zit nu bijna vol en ik wil toch graag nog wat muziek opslaan,
tijd dus voor een grotere SD kaart dus. Maar welke moet ik kopen en moet ik me strikt aan de maximale
ondersteunde grootte van zo een kaartje houden?

Natuurlijk heb ik al wat vooronderzoek gedaan:

- Ik heb gekeken hoeveel geheugen mijn telefoon (een nokia c300) ondersteunt, dat is 8GB
- Toen ben ik eens gaan zoeken op google of ik mijn vraag kon oplossen en vond ik deze pagina: nieuws: Android-apparaten ondersteunen 64GB-geheugenkaart, maar ook deze "http://www.nokia.com/nl-nl/support/product/c3-00/userguidance/?action=singleTopic&topic=GUID-2FEA98E0-8B35-45E9-9C69-8505B8BA0C0C, die elkaar voor mijn gevoel zich een beetje tegenspreken. De 1e link is van tweakers zelf en bevestigd dat een kaartje van 64GB in telefoons kan die 32Gb ondersteunen (of dit voor mijn telefoon geld weet ik dus niet). de 2de link is een instructie van nokia, en die zegt dat ik er niet over heen moet gaan. (nu weet ik van bijv. laptops dat je de max. ondersteuning vaak met een korreltje zout kunt nemen, dus ik weet nu niet wat het beste is.
- Ook heb ik een paar vrienden gevraagd en die meenden dat mijn veronderstelling niet klopte en er dus elk geheugenkaartje in de telefoon kan.

http://www.hema.nl/winkel...&fh_secondid=pnl_38420055, deze kaart heb ik gevonden, is lekker makkelijk omdat ik hoop dat ik deze bij mij in de buurt in de winkel kan kopen, vind ik makkelijker dan bestellen.

hopenlijk kunnen jullie mij uitkomst bieden en dan vooral of mijn telefoon meer zou ondersteunen dan nokia zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:11
Ben bang dat je er maar op één manier achter komt: proberen.
Is 8GB (dus 4x zoveel als je nu hebt) niet genoeg denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankoopadvies hoort tegenwoordig in de eigen fora. ;)

Move OT->MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 8GB microSD kost je misschien 10 euro? Lijkt me wel het risico waard om er zo een aan te schaffen. (of meerdere zodat je een extra kaartje hebt zodra die 8GB vol is)

Hoe lang heb je gedaan om die 2GB vol te krijgen? Als je aan een 2GB kaartje 'gewend' bent, dan is 8GB echt heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het me goed herinner is Micro SD alles van 0GB tot 4GB, Micro SDHC 4GB tot 32GB en Micro SDXC alles tot 64GB. Als je kan vinden welke je telefoon ondersteunt weet je hoeveel hij kan hebben. Mijn HD2 kon officieel maximaal SDHC hebben, maar officieus lustte hij ook SDXC. Maar ik zou er niet op rekenen dat je Nokia dat ook kan, het hoort namelijk helemaal niet te kunnen.